Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-29, 21:15
Medlem
Till alla mina telefoner har jag haft skärmskydd. Oftast härdat glas. Drar den i golvet går skyddet sönder, men inte skärmen. Kalasbra.
Sett att det finns någon plastfilm hos Elgiganten som de sätter på med någon maskin. Betydligt dyrare än de där styva skydden av glas. 6-700 tror jag de kostar. Inte helt säker. Men glaset kostar sådär en hundring.

Någon med erfarenhet av den här plastfilmen? Är den bra? Är den värd pengarna tycker du?
Citera
2024-06-29, 21:42
Medlem
franges avatar
Kan inte säga annat än att jag har lite samma erfarenhet av "glas"-skärmskydden, att de sprickor vid smällar. Det är dock en fördel att de gör just det - det tar upp en del av anslagsenergin av smällen och dämpar smällen som träffar den faktiska skärmen.

Hur det fungerar med plastfilm som inte spricker vet jag inte då jag inte testat - men risken är nog att det är större risk att det faktiska glaset i skärmen spricker med ett sådant.
Citera
2024-06-30, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kan inte säga annat än att jag har lite samma erfarenhet av "glas"-skärmskydden, att de sprickor vid smällar. Det är dock en fördel att de gör just det - det tar upp en del av anslagsenergin av smällen och dämpar smällen som träffar den faktiska skärmen.

Hur det fungerar med plastfilm som inte spricker vet jag inte då jag inte testat - men risken är nog att det är större risk att det faktiska glaset i skärmen spricker med ett sådant.

Ja, spontant känns det som att glaset skulle skydda bättre, men sitter och hoppas på att någon som testat kan ge user experience. Det är rätt stor prisskillnad så är det inte bättre än glaset så...
Citera
2024-06-30, 11:13
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Jag får STARKA samhallvibbar av folk med skärmskydd, särskilt dessa ”härdade” tjocka plastglas. Som att ha hockeyhjälm inomhus. Det ser förjävligt ut och fuckar helt upp känslan av skärmen som tillverkaren har lagt stor möda på vad gäller hållbarhet och hur det skall kännas att ta på skärmen.
Kioskmongo helt enkelt.
Citera
2024-06-30, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Jag får STARKA samhallvibbar av folk med skärmskydd, särskilt dessa ”härdade” tjocka plastglas. Som att ha hockeyhjälm inomhus. Det ser förjävligt ut och fuckar helt upp känslan av skärmen som tillverkaren har lagt stor möda på vad gäller hållbarhet och hur det skall kännas att ta på skärmen.
Kioskmongo helt enkelt.

Håller inte med. Köper du ett bra glas känns det som skärmen.
Har själv tappat flera lurar med skydd och enkelt tagit av det, satt dit ett nytt.
Annars hade skärmen gått vilket hände mig på en telefon.
Det kostade mer att laga den modellens skärm än att lägga på lite och köpa en helt ny bra telefon så den har fortfarande krossad skärm och ligger i min bokhylla.
Det är väl mer kioskmongo att inte vara lite förutseende och ha sönder sin telefon...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in