2024-06-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Ja, det är ju exakt samma sak...

ADHD medicinen kan ge högt blodtryck. Det är något som kontrolleras noga hos dom som får centralstimulerande utskrivet.
Citera
2024-06-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
ADHD medicinen kan ge högt blodtryck. Det är något som kontrolleras noga hos dom som får centralstimulerande utskrivet.

Det är ju fortfarande inte samma sak. Man kan få högt blodtryck av många mediciner, men att jämföra Concerta med Metamfetamin är ju bara rent nonsens.
Citera
2024-06-29, 18:41
Medlem
Citat:
Det är ju fortfarande inte samma sak. Man kan få högt blodtryck av många mediciner, men att jämföra Concerta med Metamfetamin är ju bara rent nonsens.

Det är det men en kan jämföra Elevanse som också är en ADHD medicin med vilket tjack som helst!
Citera
2024-06-29, 18:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Skillnaden är att gatutjack är orent, ofta bankat och används i alltför stora doser åt gången.
https://www.drugsmart.se/fa-hjalp/fragor-och-svar/amfetamin/ar-det-sant-att-amfetamin-anvands-mot-adhd
Citera
2024-06-29, 18:43
Medlem
Citat:

Jag skrev centralstimulerande vilket innefattar en rad olika mediciner. Dessa mediciner påverkar blodtrycket, det är fakta.
Senast redigerad av kirespappapa 2024-06-29 kl. 18:46.
Citera
2024-06-29, 18:51
Medlem
Han reser sig igen, det sjunger han ju själv att han gör
Citera
2024-06-29, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eXtermission
Han reser sig igen, det sjunger han ju själv att han gör

Sjunger är väl att ta i. Har aldrig förstått mig på denne man och hans genialitet. Jag tycker ändå det är tråkigt det som hänt.
Citera
2024-06-29, 18:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Vilket av det thorstens hjärtproblem eller hans tvillingbrors cancer eller båda

Tänkte snarare på infarkten. Det är ju känt att covid kan ge upphov till blodproppar. Eftersom sjukhusvistelsen tycks vara kortvarig blev det nog ingen angiografi eller bypass. Skulle gissa att han bara fått kraftig blodförtunnande.
Citera
2024-06-29, 19:00
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Min mamma fick en hjärtinfarkt för två år sedan. De gjorde en ballongsprängning på henne genom armen och sen fick hon åka hem dagen efter. Så det är fullt möjligt att han skrivs ut idag.

Efter en ballongsprängning där man går in i venen till hjärtat så måste venen pluggas. Stenten som man spänner upp kärlet med kan kollapsa, vilket gör att man övervakas första dygnen. Då måste man vila och vara stilla. Man stannar på sjukhuset 4-6 dagar.
Citera
2024-06-29, 19:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tänkte snarare på infarkten. Det är ju känt att covid kan ge upphov till blodproppar. Eftersom sjukhusvistelsen tycks vara kortvarig blev det nog ingen angiografi eller bypass. Skulle gissa att han bara fått kraftig blodförtunnande.
Om han har legat inne 30 dagar utav 100 för hjärtbesvär så går han nog på blodförtunnande redan.
Hans brorsa överdriver nog,alt, har ingen koll, om han fått en infarkt så blir han inte utskriven efter ett par timmar, tre till fem dagar inlagd brukar vara normen.

EDIT, vart tvåa på bollen...
Senast redigerad av Giant Squid 2024-06-29 kl. 19:08.
Citera
2024-06-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Efter en ballongsprängning där man går in i venen till hjärtat så måste venen pluggas. Stenten som man spänner upp kärlet med kan kollapsa, vilket gör att man övervakas första dygnen. Då måste man vila och vara stilla. Man stannar på sjukhuset 4-6 dagar.

Jag kom in med ambulans från vårdcentralen kl 08:30 till Regionssjukhuset, åtgärdades direkt med ballongsprängning och en stent. 10:30 togs tryckförbandet bort från handleden. Därefter var jag fri att gå runt på avdelningen övervakad med diverse sensorer på kroppen. Fick stanna den natten och nästa och skrevs ut efter ronden på dag 2. Så 2 dygns sjukhusvistelse blev det för mig.
Citera
2024-06-29, 19:19
Medlem
Torsten har varit morfinist i alla år. Morfin stoppar upp kistan och förvandlar avföringen till betong. Been there, done that ! Vem kan inte få en hjärtinfarkt av att inte ha kunnat skita som folk ?

Såg ett hemmahos-reportage för många år sedan från nåt kyffe han bodde i. Han förevisade även lavemangsutrustningen han hade på muggen.

Vid ett annat tillfälle sprang jag på honom på sjukan när jag var där i ett ärende. Han satt i en rullstol och såg halvdöd ut. Han skulle spelat i stan men ställde in och efter jag mötte honom fattade jag ju varför.

Torsten är ett unikum. Har sett intervjuer med honom när han varit klar och redig och då visade han prov på både stor intelligens och klarsynthet. Sedan har jag sett honom hög som ett hus och då är han fan inte rolig att ha att göra med.

Sedan kan man ju fundera på varför han gjorde knullrullen "Ett hål i mitt hjärta" med Sanna Bråding. Oduglig som p-rulle och ännu värre som nån form av seriös och djup film.

Torsten har varit uträknad länge men nu vete fan om han inte snart har framtiden bakom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in