2024-06-29, 21:50
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Ändå viktigt med nyansering. Det är ju helt sant, det är oftast livsstilen och utblandade fuldroger som dödar, inte drogen i sig. William Burroughs levde mkt länge och Keith Richards lever t o m fortf. Vad föredrar du, uppfattningen att alla som så mkt som luktar på en joint tror de kan flyga och kastar sig omgående ut från närmsta absurt högt belägna balkong?
Jag är ingen bookie men finns det nån levande man utanför denna tråd som är villig att ta ett bet på att den gode herr Flincks olycka är ack oaktsamhet att följa folkhälsovårdens bästa broschyr om hälsosamma vanor? Hua mig, låt oss skvallra om att det hörts på stan att det även slarvats med alla vitaminer och mineraler lämpliga för en man som gillar frisbeegolf och gåstavar.
Citera
2024-06-29, 21:55
Medlem
De flesta som har levt ett sådant liv med missbruk kan inte överleva drogfritt. Ett flertal vänner försökte genom AA och NA. Tyvärr avled de av att kroppen orkade inte bearbeta omställningen från regulära kemikaliska intag till avsaknanden av dessa ämnen.

Skulle Flink ha förmågan att bli helt drogfri, så är denne död inom högst ett halvår. För att alla kroppens beståndsdelar är så inkörda på ENDAST fungera genom dessa. Talar ej om enbart fysisk abstinens.
Från hjärna, hjärta till kroppens andra organ klarar ej av omställningen som den varit utsatt för av kemikaliska ämnen.
Därför kan Flink överleva längre tid drogad än drogfri. Tyvärr är det så i verkligheten när det gäller kroppens organ.
"Bara tuta på tills tåget når sin slutstation".
Citera
2024-06-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Jag är ingen bookie men finns det nån levande man utanför denna tråd som är villig att ta ett bet på att den gode herr Flincks olycka är ack oaktsamhet att följa folkhälsovårdens bästa broschyr om hälsosamma vanor? Hua mig, låt oss skvallra om att det hörts på stan att det även slarvats med alla vitaminer och mineraler lämpliga för en man som gillar frisbeegolf och gåstavar.
TF är djupt och genuint självdestruktiv på ett sätt som har blivit väld omodernt. Han har gjort sitt yttersta för att bränna sitt ljus i bägge ändar. En dandy som varit döende så länge jag kan minnas. Kan inte låta bli att känna viss aktning för detta gradvisa och förmodligen stundtals mycket plågsamma nedstigande i Helvetet.
Senast redigerad av Leanderine 2024-06-29 kl. 22:29.
Citera
2024-06-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Skillnaden är att gatutjack är orent, ofta bankat och används i alltför stora doser åt gången.
https://www.drugsmart.se/fa-hjalp/fragor-och-svar/amfetamin/ar-det-sant-att-amfetamin-anvands-mot-adhd

Skillnaden är att du får en dos av en läkare att förhålla dig till. Det tror jag inte vår kära Torsten har haft med sitt missbruk.
Citera
2024-06-29, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Är det inte märkligt att dom skriver att han åkte in natten till Lördag, men första inlägget här lades ut 10:32

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xmg36R/thorsten-flinck-ford-med-ambulans-till-sjukhus

-Se inlägg (FB) Thorsten Flinck hämtad med ambulans i Gröndal? (2024-06-28)
Citera
2024-06-29, 22:38
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
-Se inlägg (FB) Thorsten Flinck hämtad med ambulans i Gröndal? (2024-06-28)
De skriver inte vilken natt.
Citera
2024-06-29, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
De flesta som har levt ett sådant liv med missbruk kan inte överleva drogfritt. Ett flertal vänner försökte genom AA och NA. Tyvärr avled de av att kroppen orkade inte bearbeta omställningen från regulära kemikaliska intag till avsaknanden av dessa ämnen.

Skulle Flink ha förmågan att bli helt drogfri, så är denne död inom högst ett halvår. För att alla kroppens beståndsdelar är så inkörda på ENDAST fungera genom dessa. Talar ej om enbart fysisk abstinens.
Från hjärna, hjärta till kroppens andra organ klarar ej av omställningen som den varit utsatt för av kemikaliska ämnen.
Därför kan Flink överleva längre tid drogad än drogfri. Tyvärr är det så i verkligheten när det gäller kroppens organ.
"Bara tuta på tills tåget når sin slutstation".

Så fungerar det inte.
Citera
2024-06-29, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
De skriver inte vilken natt.

Svaret var riktat till 2an på pucken.
Citera
2024-06-29, 22:49
Medlem
MrsEjPKs avatar
Har alltid trott han är överintelligent . Och därav hans problem.Funderar för mkt.....för djupt.
Citera
2024-06-29, 23:20
Medlem
flugornass avatar
Han reser sig igen. finns inget val då Dramaten försöker få honom på fötter igen inför en stor föreställning där han är bokad.
Men troligen så skiter det sig då Daniella Karlsson övergav honom, så hjärtesorgen kommer vara förödande för honom och jag tror att han skiter i Dramaten just nu.
Hoppas han kan genomföra föreställningen trots allt, men som sagt han reser sig igen. oaktat vad ni anser om honom en av våra största Dramaten aktörer.
Citera
2024-06-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Det pågår nåt jävla bygge där det hände. Och byggarbetet avbröts på något vis för att släppa fram ambulansen och då såg arbetarna att det "är ju för fan Thorsten Flinck". Jag fick höra det av polaren som bor där och snackar med gubbarna så jag litar på vederbörande men mig kan man ju inte lita på.

Kanske bara såg ut som honom?

Jag såg honom i tofflor och morgonrock ute på gatan vid st eriksplan några år sedan i minusgrader, vinkade av någon. Trodde han bodde där.
Citera
2024-06-29, 23:59
Bannlyst
Det var ju hans bror som är döende i cancer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in