2026-02-22, 17:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Fuck wits. Rt.com är inte blockerat

Jag kan läsa det fint.... men jag är ju ingen fuck wit

Verkar vara olika hos olika ISPs. Jag kan också läsa, men många andra säger att de inte kan det.
Citera
2026-02-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Verkar vara olika hos olika ISPs. Jag kan också läsa, men många andra säger att de inte kan det.

Tex telia har tagit bort det från dns
Citera
2026-02-22, 18:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Tex telia har tagit bort det från dns

Uppenbarligen inte för alla då jag har Telia.
Citera
2026-02-22, 18:37
Medlem
Citat:
Uppenbarligen inte för alla då jag har Telia.

Jag med men jag använder inte deras dns
Citera
2026-02-22, 18:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag med men jag använder inte deras dns

Jag gör. Tror jag iaf. Antar att man medvetet måste välja bort den för att inte göra det.
Citera
2026-02-22, 18:47
Bannlyst
Prova att googla RT news med en svensk server.
Citera
2026-02-22, 20:59
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Fuck wits. Rt.com är inte blockerat

Jag kan läsa det fint.... men jag är ju ingen fuck wit

Citat:

Både hos Telia och Tele2 tvingas jag manuellt ändra DNS-server till exempelvis Google (8.8.8.8) för att kunna nå vissa ryska sidor. Annars möts jag av följande meddelande när jag försöker besöka exempelvis rt.com:

Citat:
Hmm. We’re having trouble finding that site.

We can’t connect to the server at www.rt.com.

If you entered the right address, you can:

Try again later

Check your network connection

Check that Firefox has permission to access the web (you might be connected but behind a firewall)

Tidigare stod det uttryckligen att sidan blockerats på grund av EU-sanktioner. Notera att detta inte är sanktioner mot främmande makt utan mot de egna medborgarna.

Det är djupt skamligt att sådant här får ske i Sverige. Vi har alltid stått upp för det fria ordet och varit snabba med att kritisera andra länder som inskränker yttrande- och informationsfriheten. Det här är samma land som en gång instiftade världens första tryckfrihetsförordning år 1766.
Senast redigerad av DickeFix 2026-02-22 kl. 21:06.
Citera
2026-02-22, 22:12
Medlem
Ja visst är det hemskt för er ca 5-7% i Sverige måste ställa om DNS för att få läsa ryZZpropaganda.
Medan vi andra ca 93-95% inte alls saknar ryZZpropaganda då vi inte innan eller efter Putains angrepp på fredliga Ukraina saknar åtkomsten.

Så gråt nu en skvätt till och beklaga dig.

Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Både hos Telia och Tele2 tvingas jag manuellt ändra DNS-server till exempelvis Google (8.8.8.8) för att kunna nå vissa ryska sidor. Annars möts jag av följande meddelande när jag försöker besöka exempelvis rt.com:

Tidigare stod det uttryckligen att sidan blockerats på grund av EU-sanktioner. Notera att detta inte är sanktioner mot främmande makt utan mot de egna medborgarna.

Det är djupt skamligt att sådant här får ske i Sverige. Vi har alltid stått upp för det fria ordet och varit snabba med att kritisera andra länder som inskränker yttrande- och informationsfriheten. Det här är samma land som en gång instiftade världens första tryckfrihetsförordning år 1766.
Citera
2026-02-26, 13:21
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix

Uppenbart kommer du åt både RT och sputnik, ändå sitter du här och gråter? Ni rysshoror verkar vara riktiga snöflingor förutom alla övriga diagnoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in