2024-06-27, 09:21
Medlem
YouNailedIts avatar
Tre porrbios. Manhattan, Blue vision och US video. Där får du röka i avskilda rum. Ligger i Stockholm.
Citera
2024-06-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
Danmark har underbara pubar kvar där man kan röka hur mycket som helst.
Jag slutade röka för 19 år sedan. Besökte Danmark samband med jobb , var flera pubar med rökning inomhus. Det var en underbar känsla

Ja blev förvånad över detta förra sommaren när jag var i Danmark men det gäller upp till en viss storlek som jag förstått?
Citera
2024-06-27, 12:51
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Har inte Broder Tuck kvar sitt rökrum?

Osäkert.

Men när jag skriver rökrum menar jag inte ett litet bås. Jag menar en trevligt salong med fåtöljer och allehanda rökverk och rökdon. Egentligen allt förutom cigaretter, även om det förstås är tillåtet
Citera
2024-06-27, 14:28
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Har inte Broder Tuck kvar sitt rökrum?
Nej, inget rökrum. Om det inte ligger på nedervåningen, men den är alltid avstängd och används väl mest för evenemang osv.
Citera
2024-06-27, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Ja blev förvånad över detta förra sommaren när jag var i Danmark men det gäller upp till en viss storlek som jag förstått?

Nej inte riktigt…. Beror på vem som driver stället. Danskar är verkligen inte politiskt korrekta. Men kanske rent juridiskt ja hur stort stället är men dom flesta bryr sig inte o kör på endå… ingen jagar eller böter någon för lite rök. Drottning margarete är ju ett gott exempel på rökning
Citera
2024-06-27, 14:58
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Vill minnas att jag åkte Cinderella för ~15 år sedan. Då fick man röka längst upp i deras partypalats där längst bak i båten.

Går det fortfarande?
Citera
2024-06-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petramede
Olagligt sedan 2005 tyvärr. Spelar ingen roll om du som ägare vill tillåta det, du får inte tillåta det.

Oh ja, det ökända kulförbudet. Jag minns första gången på krogen med rökförbudet och stanken sitter kvar i minnet som fucking jävla goatsee. Sen insåg krögarna att de måste pumpa in luftfräschare.
Citera
2024-06-27, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vahra
Inne på stripklubbar brukar det vara okej att röka, men kaffe:er och resturangen inte ok.
Dock uteserveringar bruka gå bra oftast
Nä det är inte tillåtet att röka på uteserveringar förbjudet sedan 2019
Citera
2024-06-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transshamanist
Oh ja, det ökända kulförbudet. Jag minns första gången på krogen med rökförbudet och stanken sitter kvar i minnet som fucking jävla goatsee. Sen insåg krögarna att de måste pumpa in luftfräschare.
På vilket sätt är det kul att röka?
Citera
2024-06-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
På vilket sätt är det kul att röka?
"The secret ingredient is crime."
Citera
2024-06-27, 15:42
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag saknar också det.

Men man får röka inomhus på krogen i Slovakien.
Det är som att kliva in i en tidsmaskin.
Citera
2024-06-27, 15:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Osäkert.

Men när jag skriver rökrum menar jag inte ett litet bås. Jag menar en trevligt salong med fåtöljer och allehanda rökverk och rökdon. Egentligen allt förutom cigaretter, även om det förstås är tillåtet

Jag har för mig att någon av ålandsbåtarna eller finlandsbåtarna har kvar rökrummet där de även säljer whiskey och olika rökverk. Givetvis får man sitta i sköna chesterfields.
Var länge sen jag åkte denna tur men någon kanske kan bekräfta om det fortfarande är så.

Själv röker jag inte och är väldigt glad att förbudet kom till krogen. Man slapp lukta askkopp om allt man haft på sig inklusive sig själv även om inte rökte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in