2024-06-22, 11:28
Medlem
Tjena_67s avatar
Hej,

Hur är det förenligt med rättstatsprinciperna att ha jäviga åklagare och poliser på SÅK som skall utreda tidigare kollegor för korruption och tjänstefel?

De som arbetar där hämtas från lokal polis och åklagarmyndighet.

Jag har varit med om att en polisanmälan mot en bevisbart korrupt åklagare ej inleddes av SÅK utan motivering. Vem på SÅK var det som hade hand om polisanmälan och som blockerade att inleda en förundersökning... det var den tidigare chefen på den åklagarkammaren där den polisanmälda korrupta åklagaren då jobbade.

Hela systemet är byggt på jäv.

Vad är era upplevelser?
Senast redigerad av Tjena_67 2024-06-22 kl. 11:38.
Citera
2024-06-22, 13:38
Medlem
StudiumValors avatar
Åklagarna är inte jäviga.
Där har du förklaringen.
Citera
2024-06-22, 14:56
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Åklagarna är inte jäviga.
Där har du förklaringen.
Bevisa din hypotes. Varför skulle det omöjligen finnas politiskt nyttiga jäviga åklagare på SÅK?

Du har ingen aning om hur defekt och korrupt svensk lagstiftning är och särskilt utnämningsmakten.
Senast redigerad av Tjena_67 2024-06-22 kl. 14:59.
Citera
2024-06-22, 15:19
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Bevisa din hypotes. Varför skulle det omöjligen finnas politiskt nyttiga jäviga åklagare på SÅK?

Du har ingen aning om hur defekt och korrupt svensk lagstiftning är och särskilt utnämningsmakten.
1. Jag har inte påstått att det omöjligen finns jäviga åklagare på SÅK. Därför är frågan "Varför skulle det omöjligen finnas politiskt nyttiga jäviga åklagare på SÅK?" inte relevant.
2. Ingen aning? det vi med säkerhet vet är att du har ingen aning om vad jag vet.
3. Jag har bara påstått att systemet inte är uppbyggt på jäv.
------------------
Tänk efter nu innan du svarar så att det blir rätt denna gång.
Citera
2024-06-22, 17:17
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
1. Jag har inte påstått att det omöjligen finns jäviga åklagare på SÅK. Därför är frågan "Varför skulle det omöjligen finnas politiskt nyttiga jäviga åklagare på SÅK?" inte relevant.
2. Ingen aning? det vi med säkerhet vet är att du har ingen aning om vad jag vet.
3. Jag har bara påstått att systemet inte är uppbyggt på jäv.
------------------
Tänk efter nu innan du svarar så att det blir rätt denna gång.
Systemet bygger på jäv då självaste regeringsformen 1974 bygger in jäv i systemet genom total brist på maktdelning och all utnämningsmakt ligger hos den politiska makten. Inser du detta?
Senast redigerad av Tjena_67 2024-06-22 kl. 17:23.
Citera
2024-06-22, 23:43
Avslutad
Sverige är en Kommunist stat, klart det är korruption.

Räcker att se vilka som är kändisar och "blir" kändisar, redan där är det solklart.
Citera
2024-06-23, 11:57
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbarefter
Sverige är en Kommunist stat, klart det är korruption.

Räcker att se vilka som är kändisar och "blir" kändisar, redan där är det solklart.
IB-affären visade att Socialdemokraterna avskyr kommunister och ser dem som ett ideologiskt hot.
Citera
2024-06-23, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
IB-affären visade att Socialdemokraterna avskyr kommunister och ser dem som ett ideologiskt hot.

Säga en sak och agera annorlunda är en annan, ser man Sverige till helhet så är det en solklar kommunist stat i mina ögon.
Citera
2024-06-23, 12:29
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbarefter
Säga en sak och agera annorlunda är en annan, ser man Sverige till helhet så är det en solklar kommunist stat i mina ögon.
Och dina ögon kan man inte argumentera emot.
Citera
2024-06-24, 06:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Och dina ögon kan man inte argumentera emot.
Precis, så det funkar när man skaffar sig en riktigt uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in