2024-06-21, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Hjälp mig att förstå denna nya "sport" (?) eller hobby? Jag själv hade aldrig hört talas om detta....

Unga tjejer med en käpp mellan benen leker häst? Tydligen en pyssla som sprider sig över Europa främst.

Tankar, åsikter? Har du själv erfarenhet? Diskutera fritt!

https://www.svtplay.se/video/ed6rVVX/rapport/ikvall-19-30?position=1267&id=ed6rVVX
Såg detta idag på tiktok.
Såg också att en större del av de hade blåa och lila hårfärg.
Undra hur det hänger ihop hmm

Feminister som inte vet vad de ska göra.
Citera
2024-06-21, 09:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hjälp mig att förstå denna nya "sport" (?) eller hobby? Jag själv hade aldrig hört talas om detta....

Unga tjejer med en käpp mellan benen leker häst? Tydligen en pyssla som sprider sig över Europa främst.

Tankar, åsikter? Har du själv erfarenhet? Diskutera fritt!

https://www.svtplay.se/video/ed6rVVX/rapport/ikvall-19-30?position=1267&id=ed6rVVX

Det är ju knappast något nytt då det har funnits sedan början av årtusendet.

Det går väl att jämföra med rytmisk gymnastik som t.o.m. är en olymposk gren. Där flänger man också runt med olika prylar i händerna.
Citera
2024-06-21, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BanarneWeise
Förut satte man sådana människor på dårhuset..
Detta är inte sport. Detta är utstötta och mobbade människor som samlas i grupp.
Vad skulle du säga är den mest avgörande skillnaden mellan att springa med pinne och att springa med boll?
Citera
2024-06-21, 11:50
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad skulle du säga är den mest avgörande skillnaden mellan att springa med pinne och att springa med boll?

Jag svarar på din intressanta fråga.

Att springa med bollen innehåller ett tävlingsmoment som är tydligt urskiljbart, sparka in bollen i mål inom ramarna för följande regelverk, samtidigt som motståndarna försöker göra samma sak.

I Käpphäst är tävlngsmomentet lite oklart, för mig i alla fall.

Själv anser jag som andra i tråden att det är kul att det finns nåt som tjejer i den åldern kan ha kul med.
Citera
2024-06-21, 11:55
Medlem
Bazze1s avatar
Visst ser det lite töntigt ut.....men allt som får töserna bort från skärmarna och sociala medier är bra tycker jag.

Plus också att dom får en bra kondition och blir spänstiga samt får vänner för livet.
Citera
2024-06-21, 13:02
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Barn? Det är ju tjejer som är i 18-årsåldern i klippet från SVT?

Vad i helvete? Då måste de vara efterblivna.
Citera
2024-06-21, 13:28
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag svarar på din intressanta fråga.

Att springa med bollen innehåller ett tävlingsmoment som är tydligt urskiljbart, sparka in bollen i mål inom ramarna för följande regelverk, samtidigt som motståndarna försöker göra samma sak.

I Käpphäst är tävlngsmomentet lite oklart, för mig i alla fall.

Tävlingsmomentet är väl rätt klart? Konceptet är det samma som gäller för fyrbenta levande hästar.
Citera
2024-06-21, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Vad i helvete? Då måste de vara efterblivna.

Njä, det tycker jag inte.

Tjejer gillar att göra saker ihop med sina tjejkompisar. Just den här hobbyn då de dessutom oblygt får ha en käpp mellan benen är väl en given succé. Lite som yoga - visa upp sig i olika samlagspositioner med åtsittande minimal klädsel... tror jag, men det är en gissning.

Ser ut som tjejerna har kul och det är positivt. Det är inte frågan om barn utan unga kvinnor ungefär 15-18 år vad jag kan se.
Citera
2024-06-21, 17:06
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Tävlingsmomentet är väl rätt klart? Konceptet är det samma som gäller för fyrbenta levande hästar.

Ja, visserligen. Det är väl bara jag som har lite problem med sporter såsom drifting och backhoppning, där man både har ett moment av tid/längd och stil.

Tjejerna hade ju lika gärna kunnat springa banan utan käpphästarna, men då hade det bara varit en hybridvariant av häck och hinderlöpning, då hade elittränade atleter dominerat.
Citera
2024-06-21, 17:13
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Visst ser det lite töntigt ut.....men allt som får töserna bort från skärmarna och sociala medier är bra tycker jag.

Plus också att dom får en bra kondition och blir spänstiga samt får vänner för livet.

+1

Det där är i alla fall mer sport än e-sport, jo seriöst finns det dom som tycker e-sport är en seriös sport.
För mig blir man svettig i en sport annars är det en lek.

Det finns en riktigt känd e-sportare i Sverige som var med i mästarnas mästare eller liknande program och han var totalt värdelös i allt.
Citera
2024-06-21, 18:47
Medlem
Jag var hemma hos brorsan och han visade mig ett nytt bygge på tomten..ett stallbygge med 5 hagar för sin dotters 5 käpphästar..
Tack Gud att jag har inte yngre döttrar
Citera
2024-06-21, 19:44
Medlem
Deskjockeys avatar
Sex säljer. Hur har du missat detta mest fundamentala inom mänsklig vetenskap?

Kvinnor som gnider sitt kön mot en käpphäst får igång alla gamla pervon = mo money.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in