2026-01-04, 17:34
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Var tror du han hamnar om han tvingas bort från Aberdeen trots allt?

Ellos kanske? Borde fimpa charlatanen som är där just nu om Thelin blir ledig och vill återkomma enligt mig. Annars tar han nog något lag i Norge. Vad tror du? Blir kvar utomlands sätter jag nog mina få pesetas på.

Går de snack om att han ska kickas?

Edit: Sarpsborg älskar plocka in svennar som tränare.
Citera
2026-01-04, 17:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Ellos kanske? Borde fimpa charlatanen som är där just nu om Thelin blir ledig och vill återkomma enligt mig. Annars tar han nog något lag i Norge. Vad tror du? Blir kvar utomlands sätter jag nog mina få pesetas på.

Går de snack om att han ska kickas?

Edit: Sarpsborg älskar plocka in svennar som tränare.
Jag tänker att Mikkjal Thomassen vore perfekt för Elfsborg annars. De köpte ju även en av mina favoritspelare från AIK, Isherwood. Skulle kunna kicka lite liv i dem igen tror jag. Men Hiljemark lär väl bli kvar.

När det gäller Thelin är det mer snack nu bland supportrar om att han bör gå, men ser inga rykten från högre upp så vet inte. Personligen känner jag lite att han hade sin chans när han lyckades vända den usla starten och började rada upp vinster igen. Men att så snabbt börja förlora igen känns bara hopplöst... Nu blir det verkligen tufft att nå topp 6 och ett Aberdeen på bottenhalvan när serien delas är långt ifrån godkänt.

Får se om han lyckas stanna kvar utomlands, blir intressant att se, om han nu försvinner.
Citera
2026-01-04, 18:42
Medlem
baggebo1s avatar
Jaha, nu skrivs det rakt ut att han är sparkad:
Citat:
Jimmy Thelin sacked by Aberdeen as he pays price for woeful form ahead of Rangers double header.
The Pittodrie board have been forced to bite the bullet on the Swede following their disastrous start to the campaign
https://www.dailyrecord.co.uk/sport/football/football-news/jimmy-thelin-sacked-aberdeen-pays-35977315

Tydligen ska AIK vara intresserade.
Citera
2026-01-04, 19:13
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jaha, nu skrivs det rakt ut att han är sparkad:

https://www.dailyrecord.co.uk/sport/football/football-news/jimmy-thelin-sacked-aberdeen-pays-35977315

Tydligen ska AIK vara intresserade.

Inget på officiella än men är nog bara en tidsfråga då. Kanske därför AIK gjorde sig av med Mijjke idag? Sammanträffande.
Citera
2026-01-04, 19:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Inget på officiella än men är nog bara en tidsfråga då. Kanske därför AIK gjorde sig av med Mijjke idag? Sammanträffande.
Tänkte också på det. Också lite märkligt att nyheten kom först på svenska sajter. De skotska verkar ha plockat från dessa svenska. Inget officiellt. Samtidigt det där med MT och AIK:s intresse. Mycket agenlukt kring förfarandet...
Citera
2026-01-04, 19:31
Medlem
baggebo1s avatar
Det vore kul om Aberdeen kunde byta med AIK. Kommer fortsätta följa Aberdeen oavsett, men med MT hade det ju varit grymt kul!
Citera
2026-01-04, 19:33
Medlem
baggebo1s avatar
Går lite minirykten om Jens Askou också, som ju gör succé i Motherwell.
Citera
2026-01-04, 19:53
Medlem
baggebo1s avatar
Officiellt på hemsidan nu:

https://www.afc.co.uk/2026/01/04/club-statement-jimmy-thelin/

Peter Leven tar över som interim igen och jakten på ny tränare fortsätter.
Citera
2026-01-05, 02:58
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Jimmy Thelin sparkas - AIK-aktuell

Jimmy Thelin gick som tåget när han tog över skotska Aberdeen inför säsongen 24/25 och vann bland annat skotska cupen.

Men den här säsongen har det inte riktigt varit lika muntert och nu väljer klubben att agera. Aberdeen meddelade under söndagskvällen att svensken får sparken från posten som huvudtränare.

Aftonbladet uppger samtidigt att 47-åringen är högaktuell för AIK som under tidigare under söndagen sparkade Mikkjal Thomassen. Tidigare har Thelin tränat J-södra och Elfsborg i Sverige.
(SVT Text)
Citera
2026-01-06, 22:01
Medlem
baggebo1s avatar
0-2 i halvtid nu och det ser inte bättre ut med Leven och Pfannenstiel vid sidan av. Mikkjal Thomassen är nog det enda som kan rädda Aberdeen, men vet de om det?
Citera
2026-01-08, 10:27
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
The Australian (Australien) uppger att Jimmy Thelin är intresserad av jobbet som tränare för Western Sydney Wanderers, om klubben bryter med Alen Stajcic.

Representanter för Thelin ska ha erbjudit honom till Western Sydney Wanderers, som är jumbo i ligan.
Citera
2026-01-08, 10:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Representanter för Thelin ska ha erbjudit honom till Western Sydney Wanderers, som är jumbo i ligan.
Tråkigt. Australien och USA är för sopor som Rydström. Demontränare som Thelin ska träna i Europa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in