Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-21, 14:10
Medlem
Flummigheters avatar
Personligen hade jag provat ge dessa idioter käkfrakturer åt var och en.

Verkanseld åt alla som försöker förstöra allas vår historia.
Citera
2024-06-21, 14:45
Medlem
invandrar-leffes avatar
Kan inte undgå att dra paralleller till IS och deras destruktion av kulturminnen.
Hoppas på riktigt långa fängelsestraff för detta nidingsdåd.
Vandalisering av mångtusenåriga och fullständigt unika kulturminnesmärken förtjänar livstids inlåsning.
Citera
2024-06-21, 15:22
Medlem
Det växer en speciell lava på stenarna på Stonehenge som skyddar dessa mot att vittra sönder. Majsmjölet riskerar förstöra de laven och därmed riskera stenarna.
https://surgeradio.cl/opiniones/stonehenge-expert-fears-rare-lichen-in-rock-could-be-irreparably-damaged-after-just-stop-oil-paint-a ttack-as-jk-rowling-leads-social-media-mockery-of-eco-zealots/2054/
Citera
2024-06-21, 15:41
Har ni tänkt på hur dessa mentalt sjuka aktivister tenderar bete sig snarlikt de tidiga kristna i Romarriket under antiken? Det var lite samma allmänt störiga, uppmärksamhetssökande, vandalistiska, självuppoffrande stuk på de med faktiskt.
Citera
2024-06-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbxvW6/aktivister-har-sprejat-farg-pa-stonehenge

Inget är heligt för dessa människor. Riktigt vidrigt.

För att det skall göra så stor skada som möjligt så har de valt att göra det dagen innan sommarsolståndet så att alla de som då besöker platsen skall tvingas se "Klimataktivisternas" kladd.

Uppenbarligen vill de ju bli hatade. När de ger sig på historiska platser, konst, stoppar människor på väg till och från jobb i rusningstrafiken, osv.

Kan detta verkligen vara en bra strategi? Personligen känner jag numera mest bara hat och äckel varje gång jag hör ordet "klimat" och skulle det stå i artikeln att samtliga klottrare blev överkörda på vägen hem från Stonehenge så hade jag blivit glad.

Men kanske är det just sådana känslor de vill väcka?

Är de troll som egentligen skiter i miljön och bara tycker det är roligt att sabba och provocera?

Eller tror de sig på något sätt vinna fördelar för in rörelse genom att väcka avsky?

Jag har mycket svårt att förstå hur de tänker. (Eller är det så att de inte tänker?)

Nja, dom får ju mycket uppmärksamhet, vilket är ju hela syftet, anledningen är ju att klimathotet anses extremt akut och därmed är tanken och viljan att störa och väcka människor från deras bekväma och inkörda vardagsmönster och att dom ska reagera och tänka efter, jag tror inte dom bryr sig om vad människor känner eller tycker överhuvudtaget så länge dom får fram sitt budskap och får uppmärksamhet av människor generellt för just stop oil och väcka känslor (provocera). Verkar ju på sätt och vis fungera som dom vill, dom får ju mycket mediabevakning och starka reaktioner?

I övrigt så låter du ungefär som en radikal islamist på sättet du uttrycker dig, byt ut klimataktivisterna till dekadenta västvärlden som går emot Allahs vilja så verkar du har mycket gemensamt med radikala våldsbejakande islamister med liknande tankemönster och med någon form av känsloargumentation och en uttryckt önskan att dom ska skadas på något sätt för att dom inte "respekterar" vad "du" anser vad som är "heligt" eller "inte", men jag är ärligt trött på all galla man spyr ut mot vissa grupper av människor urskillningslöst, vilket ju är lite av specialitet på vissa forumsdelar på Flashback.

I övrigt är det bara någon typ av majsfärg som går bort med regnet vad jag läst efter några dagar eller så, knappast skadegörelse. Möjligen sabotage och okänslighet mot människor men inte direkt skadegörelse man får ju sätta det i proportion till vad klimatförändringarna kan leda till (vilket är så dom rättfärdigar sitt agerande), att vi är på väg till total katastrof för allt liv på jorden, vad är lite majsfärg och lite olägenhet i jämförelse med hela mänsklighetens framtid och allt liv på jorden?

Sedan tycker jag väl inte det är det smartaste eller mest effektiva sättet att påverka för bra lösningar mot katastrofala konsekvenser av klimatförändringarna, men dom flesta människor verkar ju inte bry sig så mycket i allmänhet om det inte påverkar dom eller deras vardag, så jag kan förstå att dom känner en viss desperation och frustration, vilket troligen förklarar deras agerande.

Jag tror mer på Snabbtåg, höghastighetståg, koppla samman Europas infrastruktur,, t.ex. så man kan åka med tåg till större städer istället för flyg, förnybar energi, solkraft, vindkraft i viss mån men inte där det påverkar för negativt t.ex. nära bilvägar och där det inte för stor risk att skada naturmiljön, vissa fågelarter t.ex., nyteknik, energieffektiviseringar och framhålla positiva lösningar samtidigt som man förstår allvaret och svårigheterna kring klimatförändringarna.
Senast redigerad av Levitah 2024-06-21 kl. 16:22.
Citera
2024-06-21, 16:11
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Har ni tänkt på hur dessa mentalt sjuka aktivister tenderar bete sig snarlikt de tidiga kristna i Romarriket under antiken? Det var lite samma allmänt störiga, uppmärksamhetssökande, vandalistiska, självuppoffrande stuk på de med faktiskt.
Ja kristendomen var bara en av många sekter som uppstod i Romarriket när den gamla religionen inte längre ingav förtroende. Manikeismen i Perserriket och dagens transaktivism är väl samma sak.

Man kan jämföra Greta Thunberg med ”den rena jungfrun” inom katolicismen. Eller med med ”udda” och försummade barn i Sverige på 1600-talet som fick vuxnas stöd genom att peka ut häxor. Många av dessa hade förmodligen precis som Greta fått neuropsykiatriska diagnoser om de levat idag.
Citera
2024-06-21, 16:23
Medlem
volvo 240s avatar
Frågan är ju, varför?

Vad har det gamla monumentet Sronehenge gjort för att klimatdårarna ska ge sig på det?
Citera
2024-06-21, 16:28
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Frågan är ju, varför?

Vad har det gamla monumentet Sronehenge gjort för att klimatdårarna ska ge sig på det?
Jag kommer ihåg miljömupparna under universitetstiden. Det enkla svaret är att de är avtrubbade då det pundas ganska rejält i de leden. "Det är bara en hög med sten liksom".
Citera
2024-06-21, 16:32
Medlem
maxatdunders avatar
Väldigt intressant fakta är att det tog 800 år att få klart allting. Jag tycker vi knyter fast dem medan vi sanerar stenarna.
Citera
2024-06-21, 17:30
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det växer en speciell lava på stenarna på Stonehenge som skyddar dessa mot att vittra sönder. Majsmjölet riskerar förstöra de laven och därmed riskera stenarna.
https://surgeradio.cl/opiniones/stonehenge-expert-fears-rare-lichen-in-rock-could-be-irreparably-damaged-after-just-stop-oil-paint-a ttack-as-jk-rowling-leads-social-media-mockery-of-eco-zealots/2054/
Sten vittrar inte sönder i första taget, tur det för då skulle vi snart inte bo på en planet utan sväva runt fritt i rymden
Citera
2024-06-21, 17:30
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Det visade sig att det var majsstärkelse dom använde. Var bara att vänta i en kvart så hade det regnat bort. Och det skulle inte förvåna mig om det regnet hade gjort mer skada på stonehenge än majsstärkelsen i sig.

De sprutar med samma verktyg och färg även här eller?

Klimataktivisternas mål: Spreja Taylor Swifts flygplan
https://tv.aftonbladet.se/video/371386/klimataktivisternas-maal-spreja-taylor-swifts-flygplan
Citera
2024-06-21, 17:33
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
De sprutar med samma verktyg och färg även här eller?

Klimataktivisternas mål: Spreja Taylor Swifts flygplan
https://tv.aftonbladet.se/video/371386/klimataktivisternas-maal-spreja-taylor-swifts-flygplan

ANtagligen, ser likadant ut. Men jag bryr mig inte om dom sprayade ett flygplan med annan färg. Stonehenge är en annan sak och jag vet bara att dom som sprayade SH inte hade något mål med att faktiskt skada stonehenge. Uppmärksamheten fick dom ju med råge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in