2024-06-21, 21:14
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico-Giraldi
Keita ska tydligen ha vägrat drogtesta sig under våren. Det ska tydligen lett till kontroverser efter som man hanterat det hela släpphänt vilket enligt rykten ska ha lett till att gamla OS-hjälten Peja avgick som klubbdirektör
Du är rätt ute om att han vägrat att drogtesta sig.
En slapphänt hantering utav ÖFK som klubb betraktat, och det sänder helt fel signaler till ungdomsverksamheten i våra svenska idrottsklubbar.
Bortsett ifrån bilkörningen drogpåverkad, så hade även Aly Keita narkotika på sig vid kontrollsituationen.

Han borde vara slut inom all klubbidrott framöver, då han är helt ointresserad utav att ändra livsstil genom Rehab.
Citera
2024-06-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Så länge det inte händer något så är det inte
farligt. Kanske var första gången han gjorde det
Han erkände ju iofs att ”det hänt någon gång” i Aftonbladet, dvs ganska ofta
Citera
2024-06-22, 08:50
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Det här.

Glöm inte att han blev påhoppad av en springpojke från typ Södertäljenätverket under pågående match t. ex.

Jag minns dessutom tydligt en match i Cupen där han rusar ut utanför straffområdet på en djupledsboll och är tydligt före anfallaren men väljer att hoppa över bollen. Väldigt konstigt att han kommit undan tills nu. T o m många insatta verkar ha missat det som för mig varit högst suspekt i många år.

Just den situationen i cupen du nämner är så extremt jävla uppenbar med. Det finns liksom ingen förklaring till hur det skulle kunna hända om du inte gör det med flit.

Jag håller med, jag har också reagerat på att det verkat som folk antingen valt att inte riktigt ta in vad det är dom sett, eller att dom helt enkelt på nåt magiskt vis missat det gång på gång. Glad att se att jag inte är ensam iaf!

Han har dock varit lite av en gullegris för svensk media så är ganska säker på att iaf media medvetet valt att titta bort.
Citera
2024-06-22, 13:41
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Varför i helvete är det föreningars och företags skyldighet att hålla folk drogfria ???

Det är det inte. Däremot är det deras skyldighet att erbjuda nån form av behandling.
Sen är det upp till individen själv att tacka ja eller nej till detta.
Citera
2024-06-22, 15:48
Medlem
Varför granskas inte pengarnas ursprung hårdare från media? Känns svart på vitt att det är matchfixning, här måste man kunna gräva ordentligt
Citera
2024-06-22, 22:38
Medlem
illalillas avatar
Så vem är Polaren han festade med?
Är det en Lagkompis ser jag ju gärna att även han tar en time-out.
Är dom flera Lagkompisar som drar linor så ser jag hellre att klubben tar en time-out än att det ska få fortgå.
Besvikelsen är för övrigt monumental.
Citera
2024-06-23, 04:06
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schacktjack
Han erkände ju iofs att ”det hänt någon gång” i Aftonbladet, dvs ganska ofta

Hans trovärdighet försvann så fort han kläckte ur sig att han minsann aldrig ska göra det igen*.Lögnen om att Guinea betalt ut hundratusentals riksdaler kontakt var mer trovärdig.

*Lycka till hälsningar Olav, Wildkids-Ola och Maradonna med flera.
Citera
2024-06-23, 04:08
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illalilla
Så vem är Polaren han festade med?
Är det en Lagkompis ser jag ju gärna att även han tar en time-out.
Är dom flera Lagkompisar som drar linor så ser jag hellre att klubben tar en time-out än att det ska få fortgå.
Besvikelsen är för övrigt monumental.

Kan det vara han Östersunds FK sugar daddy Kindberg som åsyftas?
Citera
2024-06-23, 04:13
Medlem
Han är nästan 40 år. Låt honom vara och knarka och vila ut i Guinea i frid.
Senast redigerad av KallaKarar 2024-06-23 kl. 04:51.
Citera
2024-06-23, 04:41
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Han är nästan 40 år. Låt honom och knarka och vila ut i Guinea i frid.

Shunon har redan på heder och samvetet sagt att han inte kommer göra om det så media borde lägga ner häxjakten.
Citera
2024-06-23, 07:10
Medlem
consultezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlavDJohn
Hans trovärdighet försvann så fort han kläckte ur sig att han minsann aldrig ska göra det igen*.Lögnen om att Guinea betalt ut hundratusentals riksdaler kontakt var mer trovärdig.

*Lycka till hälsningar Olav, Wildkids-Ola och Maradonna med flera.

Nä vad fan, han heter faktiskt ”Gissa Bajset-Ola” eller i mer formella sammanhang ”Koks-Ola”, och ingenting annat!

OnT:
Jag hoppas verkligen någon gräver i detta ordentligt nu. Mängden kontanter tillsammans med alla andra konstigheter, och framförallt klippen från den matchen i Karlstad, luktar ju väldigt starkt av matchfixning.

Förutom det helt efterblivna skuttet som ledde till 2-1-målet så ser ju även de andra insatserna oerhört halvhjärtade och tafatta ut. De lär väl ha varit ganska stora favoriter mot Karlstad och efter ett ledningsmål fick de säkert fina odds!

I kommentarsfältet under klippet där han blir attackerad på planen skrevs det lite om just matchfixning för sju år sedan, såg jag. Blev det någon större diskussion om det hela då det hände? Men han är alldeles för mörk för att media skulle ha varit intresserade, antar jag?
Citera
2024-06-23, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av consultez
Nä vad fan, han heter faktiskt ”Gissa Bajset-Ola” eller i mer formella sammanhang ”Koks-Ola”, och ingenting annat!

OnT:
Jag hoppas verkligen någon gräver i detta ordentligt nu. Mängden kontanter tillsammans med alla andra konstigheter, och framförallt klippen från den matchen i Karlstad, luktar ju väldigt starkt av matchfixning.

Förutom det helt efterblivna skuttet som ledde till 2-1-målet så ser ju även de andra insatserna oerhört halvhjärtade och tafatta ut. De lär väl ha varit ganska stora favoriter mot Karlstad och efter ett ledningsmål fick de säkert fina odds!

I kommentarsfältet under klippet där han blir attackerad på planen skrevs det lite om just matchfixning för sju år sedan, såg jag. Blev det någon större diskussion om det hela då det hände? Men han är alldeles för mörk för att media skulle ha varit intresserade, antar jag?

Intressant att ÖFK även hade två röda kort i matchen mot Karlstad så tänker att Keita antagligen inte var ensam involverad. Ofta brukar även ngn försvarsspelare involveras i läggmatcher har jag läst.
Varken fotbollsförbundet, klubbar, media verkar tyvärr ha väldigt lite intresse av att gräva kring matchfixning antagligen vill man röra upp skiten under ytan. Sen är väl bevisläget svårt och man vill inte riskera bli stämda om man pekar ut enskilda spelare. Trots allt har det varit ett gäng liknande händelser med Dickson, Jönköpings-händelsen, Pavel C etc.
Även Målvakten MJ har ju varit misstänkt för liknande finns horribla klipp från matchen GAIS- Dalkurd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in