2024-06-20, 09:20
Medlem
Du kan kryptera medelanden med ett program sen skicka det med vad du vill. Posta det på polisens facebookflöde om du vill. Bara behöriga kan låsa upp och läsa.
Citera
2024-06-20, 09:31
Medlem
katr00pzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveKnark
Hur kommer detta att påverka Flashback?
Vill dom att vi börjar slåss?
Flashback har väll sina servrar i USA och är i grunden idag en Amerikansk webbsida? Sedan att vi råkar skriva på Svenska är något av en slump, vet inte riktigt varför alla gör det...
Citera
2024-06-20, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
Flashback har väll sina servrar i USA och är i grunden idag en Amerikansk webbsida? Sedan att vi råkar skriva på Svenska är något av en slump, vet inte riktigt varför alla gör det...
flashback har tagit hem sina servrar till sverige. anledningen är luddig.
Citera
2024-06-20, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Håller helt med dig.
Information/debatt i politik och media har undanhållits folk!
Man kan bara konstatera att den nya adeln skiter fullständigt i oss. Skitnödigt kommer det lite diskussioner dagen innan i svåra frågor som detta. Skitnödigt har de suttit och hållit på det tills det är för sent.
Som vanligt, även i de större frågorna som NATO mm.
Bananrepublik. Och partipiskan viner ju givetvis som alltid.
exakt. det är alltid pre is innan eller oftast efter som det kommer en liten spalt om det. men då är det ju redan försent. det är en medveten taktik som staten använder
Citera
2024-06-20, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Detta stämmer. Det avgörs idag och några länder tvekar än...
hur många nej krävs för en blocking minority? har du någon insikt?
Citera
2024-06-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Vad är det och hur påverkar det mig.

EU kan se vilka bilder jag skickar?

Bilder och videor... men dessa övertramp kommer resultera i att de sträcker på armen sakta men säkert i framtiden till meddelanden likaså.
Citera
2024-06-20, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Bilder och videor... men dessa övertramp kommer resultera i att de sträcker på armen sakta men säkert i framtiden till meddelanden likaså.

Hur avgörs vad som är en bild? Om jag döper om hej.jpg till hej.txt så scannas den inte?
Citera
2024-06-20, 10:39
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Man har skapat problemen för att sedan kunna införa detta utan protest. Låter bra att öppna era hjärtan för att politikerna sedan skall övervaka era tankar. Detta kan nu gå hur långt som helst, riktigt skrämmande. Heldre kriminella som skjuter ihjäl varandra än massövervakning. 1984 är här nu. Glad som tusan att jag lämnade Sverige för över 10 år sedan, kommer aldrig komma tillbaka.
Jag har hellre kameror än att jag utsätts för brott. Liksom troligen 99.99% av svenskarna.

Med samma argument bör all polis och militär läggas ner.

Fundera på om din mamma sköts, skulle det vara ett problem tycker du.
Citera
2024-06-20, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Afroneger
Folk i allmänhet tror att bara man har rent heroin i påsen så är allt lugnt. De fattar inte att den egna dickpicken kan komma att granskas närmare av byråkrater i Bryssel.
skuldbeläggning och omvänd bevisbörda...med rent mjöl i påsen menar de att man måste bevisa sin oskyldighet genom att frivilligt ge upp sin integritet. detta vänder upp och ner på den rättsliga principen att man är oskyldig tills motsatsen bevisats. det är den typ av logik som totalitära människor älskar, eftersom det gör det lättare att kontrollera och förtrycka befolkningen.

ingen är perfekt. vi alla har gjort saker som kan misstolkas eller verka misstänksamma i fel kontext.
Citera
2024-06-20, 10:53
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nufardetfanracka
det är inte klappat och klart än. sverige röstade ja (dårar) men som tur är finns det fler länder kvar och några har röstat nej. men det är skakigt.

hur någon kan klassa sverige som en legitim stat med dessa övertramp längre är bortom mitt förstånd. det finns ingen debatt, inget nyhetsflöde. allt bara trycks igenom och ingen gör något. det finns ingen representation. sverige är numera en failed state.

Du har helt rätt. Medborgarna ska hålla käften och betala skatt. Det var likadant med Nato, ingen riktig debatt och nyheterna belyste till 99% enbart de politiker som var för Nato.

Samma med DCAA avtalet, man bara körde på utan att berätta för allmänheten vad det egentligen innebär och att vi faktiskt låter ett annat land ockupera delar av Sverige. Samma mönster där man ser knappt någon debatt och egentligen knappt någon rejäl information.

Sverige har blivit ett riktigt sunkigt land... men det är väl ingen som är förvånad egentligen. Man fyller landet med parasiter och utvisar de som gör rätt för sig.
Citera
2024-06-20, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag har hellre kameror än att jag utsätts för brott. Liksom troligen 99.99% av svenskarna.

kameror minskar inte brottslighet på något märkbart sätt. forskning visar att städer med massor av övervakning fortfarande har lika mycket brottslighet. vill du verkligen leva i en stat där allt du gör övervakas? det är som att frivilligt kliva in i ett fängelse. benjamin franklin sa det bäst: "de som ger upp sin frihet för säkerhet förtjänar varken eller." ge staten makten att övervaka allt och de kommer missbruka det. titta bara på diktaturer där övervakning används för att förtrycka folk.

du säger att vi måste välja mellan total övervakning eller total brottslighet. det är struntprat. det finns massor av sätt att bekämpa brott utan att offra vår frihet, som bättre utbildning och riktat polisarbete. om övervakning var lösningen, varför har vi fortfarande brott? staten har redan misslyckats med att skydda oss, varför skulle mer av samma ineffektiva metod funka?

nästa gång du pratar om övervakning, tänk på vad du verkligen förespråkar. ett liv i konstant övervakning är inget liv alls.
Citera
2024-06-20, 11:02
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone

Jag tror du inte ser hur farlig denna utveckling är. Kameror på offentliga platser, absolut. Att kunna läsa alla medborgares kommunikation, brev såväl som meddelanden, är en helt annan liga. Vi pratar om att allas kommunikation skall läsas i realtid, misstänkas såväl som oskyldigas. Inget blir heligt. Det är ett starkt övertramp på den personliga integriteten som jag klarar mig utan. Nästa steg så skall alla telefoner lyssnas av, oavsett som du är i samtal eller inte.

Visst, säkert lugnt fram tills det kommer en "ledare" som vill använda det för egen vinning. Det är en jävligt dålig väg att gå, för gränserna flyttas fram hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in