2024-06-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squirrlebeast
Ja men precis. Du har inte koll på målsägande ?
Har fått info innan jag fick ut om häktningsframställan att det var misshandel och inbrott också. Står inget i framställan om det.

Nej, vet inget om målsägande men ang rubriceringen så tror jag att inbrottet bakas in i rånet och misshandeln bakas in i människorovet. Tex mord, där blir man inte dömd för grov misshandel och mord, bara mord. Tror det är liknande med dessa rubriceringar. Men det är bara en gissning.
Citera
2024-06-21, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamcrypto58
Nej, vet inget om målsägande men ang rubriceringen så tror jag att inbrottet bakas in i rånet och misshandeln bakas in i människorovet. Tex mord, där blir man inte dömd för grov misshandel och mord, bara mord. Tror det är liknande med dessa rubriceringar. Men det är bara en gissning.

Ja men det låter ändå rimligt. Återstår att se när åklagaren är klar med förundersökningen.
Citera
2024-06-29, 14:46
Medlem
Fortsatt häktning, någon som vet något mer eller nytt?
Citera
2024-07-14, 20:26
Medlem
Citat:
Fortsatt häktning, någon som vet något mer eller nytt?

Jag vet att dom har förlängt åtalstiden tills den 29
Citera
2024-07-16, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squirrlebeast
Jag vet att dom har förlängt åtalstiden tills den 29

Har läst framställan. Utredningen är snart klar.
Citera
2024-07-16, 16:10
Moderator
Maviels avatar
Datum tillagt i rubriken.

/Moderator
Citera
2024-07-16, 20:29
Medlem
Citat:
Har läst framställan. Utredningen är snart klar.
Ja det borde den vara som sagt.
Bara invänta på rättegång 👌🏼
Citera
2024-07-17, 18:23
Medlem
Kan ni inte lägga ut framställan, eller åtminstone berätta vad det står?
Citera
2024-07-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldorado101
Kan ni inte lägga ut framställan, eller åtminstone berätta vad det står?

Det står inget intressant. Allt är bakom stängda dörrar. Det står att det blir fortsatt häktning. Fortsatta restriktioner och att det som är kvar är tömning av telefoner, förhör med målsägande för att peka ut vilka saker som blev stulna sedan slutdelgivning. Efter slutdelgivning så gissar jag på rättegång bokad inom 2v eftersom att dom är häktade. Så allt som allt så här förhandlingen förmodligen om 4-6v
Citera
2024-08-18, 09:06
Medlem
Citat:
Nu åtalas de tre för grovt hemfridsbrott, rån, människorov och försök till utpressning. Kvinnan och mannen i 25-årsåldern åtalas även för övergrepp i rättssak. Den 25-årige mannen åtalas ensam för skadegörelse.

https://www.vn.se/2024-08-18/gislavedsliga-kidnappade-och-misshandlade-man/
Citera
2024-08-18, 09:10
Medlem
Citat:

Det är vad som står i lokaltidningens artikel nu när det blir åtal: "Misshandeln och olaga tvång är en del av åtalspunkten människorov."

https://www.vn.se/2024-08-18/gislavedsliga-kidnappade-och-misshandlade-man/
Citera
2024-08-19, 02:35
Medlem
Rättegången är på fredag. Blir någon satt på fri fot så lär det inte ha gått som åklagaren velat. Vad jag läst mig till så är målsäganden trovärdig men det är också det enda åklagaren verkar ha. Målsägandens berättelse och lite beslag från rånet hemma hos någon av dom tilltalade. Samt vittnesmål från målsägendens familj om hans tillstånd dagen efter osv.

Sammanfattat så kan det gå åt båda håll. Staten brukar vara stenhårda när det gäller förnedringsvåld, vilket delvis varit fallet här. Däremot så har 2 av 3 erkänt att dom varit på plats men under tvång av den yngre mannen. Så dom har ju mer eller mindre erkänt att det målsäganden sagt stämmer men dom var tvingade. Jag tror inte att någon kommer gå med på att det varit under tvång. Så iom att dom erkänner att dom varit på plats så har dom nog redan gett åklagaren stöd för målsägandens vittnesmål och därmed kommer bli dömda. Blir alla dömda för alla punkter så gissar jag på att kvinnan och den äldre mannen kommer få 4.5-5år och den yngre mannen närmare 6år.

Prognosen hade varit väldigt annorlunda om alla tre hade förnekat allt och sagt ingen kommentar som den yngre mannen. Då hade dom nog haft en chans att bli friade allihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in