2024-06-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Det ligger kanske mkt i det du säger...

Som jag skrev att när jag brann för min hobby så var hjärnan mkt yngre och jag lurade mig nog en hel del...

Jag skulle nog kunna säga att jag inte längre bryr mig och då försvinner energin att fortsätta även om jag gör det ändå.

Man får hitta andra anledningar att göra saker, än att det är kul.

Jag idrottar numera för att det är hälsosamt, men förr gjorde jag det för att det kändes kul.
Citera
2024-06-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Man får hitta andra anledningar att göra saker, än att det är kul.

Jag idrottar numera för att det är hälsosamt, men förr gjorde jag det för att det kändes kul.

Ja det är ju det som blir skillnaden..
Citera
2024-06-11, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ska man liksom fortsätta ändå trots 3-4 år av likgiltighet till hobbyn..?
Absolut inte. Hitta nya grejer.

Citat:
Hur fan hittar man en ny sak att brinna för när man är äldre ?
Inga som helst problem. Skaffa autism om du inte har det. 👍 Det kan ju gå. Man vet inte. Eller åtminstone bli så autistisk du har möjlighet att bli.
Citera
2024-06-11, 19:40
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Haft en hobby som för 15-20år sen var allt...

Även för 7-10år sen så var det liksom hobbyn som gjorde att livet i ekorrhjulet kändes mindre tungt..

Men för ca 3-4 år sen så kände jag plötsligt ingen hunger kvar för min hobby men trodde det var övergående . Men sista året så dog det helt, intresset är inte kvar längre!

Ska man liksom fortsätta ändå trots 3-4 år av likgiltighet till hobbyn..?

Hur fan hittar man en ny sak att brinna för när man är äldre ?

Det dyker upp nya hobbies! Man hittar hela tiden nya intressen.

Ett tag var det kortspel, sedan blev det MMA, sedan blev det tv-serier, sedan PUBG, sedan MOP ...

Före allt det var det fruntimmer.

Vad väntar bakom nästa hörn?

Spänningen är olidlig!

Men visst, världen bleknar något med tiden. Saker som en gång var magiska är nu en suck.
Citera
2024-06-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag är medelålders och har aldrig haft en hobby i hela mitt liv.
Hobbies och intressen är överskattat.
Du har 4000 inlägg här på Flashback och postar nästan dagligen sen 2010. Så en hobby har du ju nog!
Citera
2024-06-11, 20:20
Medlem
Tjoflos avatar
Man avslutar sin hobby och börjar med något annat. När jag var liten var det väldigt kul att måla DD tennfigurer som man använde i sitt rollspelande, men det dog ut när man växte upp.

Är inte ung längre, men har hittat en ny hobby med odling och börjat med chiliodlingar också. Är väldigt roligt och trodde inte att det skulle utvecklas på det här sättet.
Citera
2024-06-11, 20:24
Medlem
Köp en fiskebåt på trailer o utforska nya vatten! Går inte tröttna
Citera
2024-06-11, 20:29
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
[b]Både ock...
Man har ju även fått gemenskap av det men problemet ligger i att jag nu gör det av gammal vana såklart...[/B

Erkänn att hobbyn var bilar
Citera
2024-06-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det dyker upp nya hobbies! Man hittar hela tiden nya intressen.

Ett tag var det kortspel, sedan blev det MMA, sedan blev det tv-serier, sedan PUBG, sedan MOP ...

Före allt det var det fruntimmer.

Vad väntar bakom nästa hörn?

Spänningen är olidlig!

Men visst, världen bleknar något med tiden. Saker som en gång var magiska är nu en suck.

Ja kanske är det just känslan att det kändes magiskt till suck som är tuff att möta...

Att du hittat poker och Skandiamannen i ditt liv är iallafall värt att skåla för
Citera
2024-06-11, 21:22
Medlem
Ratads avatar
Inte än... Kanske i morgon.

Men jag har tyvärr flera.
Citera
2024-06-11, 22:28
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Både ock...
Man har ju även fått gemenskap av det men problemet ligger i att jag nu gör det av gammal vana såklart...

När man passerat 40 så är det inte så lätt att bara hitta en annan hobby

Snart får man väl förslag om att köpa golfset, Tennisrack eller fiskespö och bara testa...Men handen på hjärtat så hade det varit så enkelt så hade jag gjort det

Ärligt talat låter du rätt så deppig. Ser bara problem och bekymmer och kör vidare med saker du tappat intresset för istället för att titta framåt. Menar det inte som kritik utan mer en undran om det är där du behöver lägga ditt fokus.
Citera
2024-06-11, 22:40
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag är medelålders och har aldrig haft en hobby i hela mitt liv.
Hobbies och intressen är överskattat.
Din ålderdom kommer att bli hemsk och din hjärna kommer att åldras snabbare än många andra i din ålder.

Att ha hobbys och intressen är avgörande för välbefinnandet. Människan är inte en robotdammsugare som gör sitt jobb och sedan står dockad på standby tills det är dags att jobba nästa gång. Vi behöver stimulans. Därmed inte sagt att man ska hålla fast vid sånt som inte längre ger nånting. Tvärtom. Hobbys skiftar genom livet, i likhet med allt annat. Men att vara intellektuellt aktivt och hålla intresset uppe är avgörande för att inte bli en grönsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in