Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-11, 14:40
Medlem
angelgirls avatar
Jag har Wordfinder 8 installerat på min dator (urgammal version, jag vet, men funkar fint för mig) och det var inga problem med det fram tills för några dagar sen när jag plötsligt fick upp detta felmeddelande när jag skulle starta programmet.

Error reading StatusLine -> Panels: Error reading
TEIStatusPanel -> Width: Access violation at address 02AF0000
Write of address 02AF0000

Det enda annorlunda jag gjort före detta var att jag installerade Avast virusprogram av en annan anledning, men det har jag nu avinstallerat. Hur löser jag det här?
Citera
2024-06-11, 15:49
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelgirl
Jag har Wordfinder 8 installerat på min dator (urgammal version, jag vet, men funkar fint för mig) och det var inga problem med det fram tills för några dagar sen när jag plötsligt fick upp detta felmeddelande när jag skulle starta programmet.

Error reading StatusLine -> Panels: Error reading
TEIStatusPanel -> Width: Access violation at address 02AF0000
Write of address 02AF0000

Det enda annorlunda jag gjort före detta var att jag installerade Avast virusprogram av en annan anledning, men det har jag nu avinstallerat. Hur löser jag det här?
Det låter ju märkligt.
Det är inte så simpelt som att avinstallera wordfinder och sen installera det på nytt?
Citera
2024-06-11, 17:14
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Prova att köra det som Admin eller att köra det i kompabilitetsläge med en äldre version av windows.
Citera
2024-06-11, 17:30
Medlem
angelgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Det låter ju märkligt.
Det är inte så simpelt som att avinstallera wordfinder och sen installera det på nytt?

Jag har avinstallerat och installerat det ett antal gånger, men samma problem är kvar. Testat att ändra massa inställningar med behörighet som admin osv, men inget hjälper. Men det är säkert bara en enkel inställning nånstans som behövs göras för att det ska funka, eftersom det ju funkade alldeles utmärkt för nån dag sen.
Citera
2024-06-11, 21:56
Medlem
sommarlovs avatar
Windows uppdateringar förstör för gamla program hela tiden.
Inte heller tar Microsoft något ansvar för det, utan hänvisar till uppdaterade program...

Googla på felet, fler borde ha samma problem nu i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in