2024-06-18, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhanaKoSjukan
Ja, du är ett helgon, men politiker blir man med motsatt ideologi idag.

Spelar ingen roll vilken sort, höger - vänster - upp - ned - lång - kort.

Fundera på varför politiker har hög lön...

Politiker får gärna ha hög lön…det skiter jag i.
Citera
2024-06-18, 12:47
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Hatar är kanske lite väl starkt…men det är inte långt ifrån. Ideologiskt så är jag för social rättvisa. Jag ser det som grundbulten i en fungerande civilisation och stat. Jag är medelklass…kanske t.o.m. övre medelklass men jag har alltid tyckt att det är rätt att de som tjänar mest ska bidra mest. Det känns vettigt att om man råkar ha både hälsan och drivkraften att man bidrar genom att betala mer i skatt. ”Gör din plikt, kräv din rätt” är ett citat som jag ser som ett rättesnöre…på nåt vis.
Jag är dock sjukt besviken på att det systemet och rättesnöret som sossarna själva skapat skjuts i sank av deras egna företrädare och politik. Man fiskar efter röster hos de som suktar efter bidragen snarare än de som skapar grunden för att kunna ge bidragen. Man får en ambivalent relation till den del av väljarkåren som möjliggör socialdemokratisk politik. Det finns de som faktiskt känner att det är viktigt att göra sin plikt men att man inte samtidigt ska bli pissad på till förmån för de som lyfts fram som offer. Man hetsar den del av befolkningen som är behov av hjälp mot den del av befolkningen som står för fiolerna. Det är ett politiskt skamgrepp och det är så jävla tråkigt. Det blir lite som att man är tvungen att rösta höger bara för att man inte ska känna sig förnedrad och bedragen av opportunistiska sosse-politiker. Det finns sossar som vill bidra och som känner att det är rätt. Sluta skamma oss och få oss att känna att vi är med i samhällsbygget snarare än att vi är någon slags bortskämd och kapitalistisk avart. Vi är vanliga svennar som går till jobbet och betalar skatt. Vi ser värdet av ett fungerande samhälle och förstår varför vi behöver bidra.

Jag har gjort det enkelt för mig och röstar bara på Sd resten av mitt liv, det enda partiet som åtminstone försöker rädda spillrorna av det gamla hederliga Sverige.

Det sossarna håller på med nu är bara kontraproduktivt.
Kolla deras kompisar här!

https://omni.se/kristersson-ku-anmals-av-mp-efter-fiskeloften/a/jQav9b

Kolla bara alla dessa löjliga KU-anmälningar t.ex istf att förmedla en konkret politik! Jla Cp-land ,ni kommer få re i framtiden!

Hare gött till dess!
Senast redigerad av Erik Öst 2024-06-18 kl. 12:51.
Citera
2024-06-18, 12:49
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto