2024-06-09, 06:25
Medlem
Jag vet att detta låter konstigt.
Jag köpte en helt ny Mac mini m2 pro förseglad i låda.
Startade upp den namngav en användare och la in lösenord.
Kopplade den till en ny icloud.com mail.
Efter detta har dator legat hos en vän på grund aven besvärande boende situation.

Här om veckan skulle jag dra igång den i mitt nya hem menhade helt glömt av lösenordet.
Icloud-adressen kunde jag räkna ut men telefonnummer föråterställning slutar på 2 siffror jag aldrig haft eller har någon vän som har.

Vad kan jag göra?
Tacksam för alla tips.
Citera
2024-06-09, 08:00
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagarbegntsson
Jag vet att detta låter konstigt.
Jag köpte en helt ny Mac mini m2 pro förseglad i låda.
Startade upp den namngav en användare och la in lösenord.
Kopplade den till en ny icloud.com mail.
Efter detta har dator legat hos en vän på grund aven besvärande boende situation.

Här om veckan skulle jag dra igång den i mitt nya hem menhade helt glömt av lösenordet.
Icloud-adressen kunde jag räkna ut men telefonnummer föråterställning slutar på 2 siffror jag aldrig haft eller har någon vän som har.

Vad kan jag göra?
Tacksam för alla tips.
Är du verkligen helt säker på att det är din dator?

Har du testat att göra en fabriksåterställning? Det ska inte vara några problem att radera allt och börja om från början om det är det du vill.
Citera
2024-06-09, 08:04
Medlem
Ja min vän försökte det men det gick inte att göra rebooten
Citera
2024-06-09, 08:12
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagarbegntsson
Ja min vän försökte det men det gick inte att göra rebooten
Har gjort det själv flera gånger på macar jag inte haft lösenord till. Ta bort alla partitioner och filer så du kan börja helt från början. Sen är jag för mig att man ska välja internetåterställning så att man laddar ner senaste macos från internet. Tror du ska köra option-command-r vid uppstart, men det finns massor med guider du kan följa.
Citera
2024-06-10, 11:41
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Har gjort det själv flera gånger på macar jag inte haft lösenord till. Ta bort alla partitioner och filer så du kan börja helt från början. Sen är jag för mig att man ska välja internetåterställning så att man laddar ner senaste macos från internet. Tror du ska köra option-command-r vid uppstart, men det finns massor med guider du kan följa.
Är datorn iCloud-låst går det inte att återställa. Inte ens auktoriserad verkstad kan göra det.
Citera
2024-06-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne

Går inte om Aktiveringslås är aktiverat.

https://support.apple.com/sv-se/102541
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in