2024-06-09, 10:57
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Spännande sätt att se på saker. Tror du många amerikanska mödrar och fäder också ansåg helt onödigt att de skickade sina söner för att dö i någon jävla buske i Normandie.

Ryssland har fler människor än Ukraina men de har inte säkert fler människor som vill åka ner och dö på en åker i Ukraina för något de själva anser meningslöst.

Tror du alla ryska män längtar efter att få kriga i Ukraina så har du fel.
Nej det har jag också påpekat här i tråden. Då fick jag heta "vatnik" och att det minsann bara är frivilliga som slåss i Ukraina nu.
Citera
2024-06-09, 10:58
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Nu hittar du på saker som jag inte sagt. Det är så ni alltid jobbar. Håller man inte med om allt ni säger, och höjer Ukraina till skyarna som en blomstrande demokrati, blir man utnämnd till ryZZk agent eller dylikt. Det har varit lärorikt att diskutera lite i den här tråden. Nu har jag en helt annan förståelse för psykologin hos gemene NATO-får.

Vilka är ni? Menar du svenska folket och Nato-dvärgen som styr Sverige?

Kan du inte berätta var du får all din information och hur du själv arbetar?

Du har ju genomskådat den korrupta despoten och hans "korrupta regim" i Ukraina, vår statsminister "Nato-dvärgen", alla partiledare och överväldigande majoriteten av svenska folket, svensk medias utrikesrapportering (observera utrikes och inte inrikesrapportering) och "väst-narrativet"?

Du är ganska ensam om din genomskådning och sanning som du funnit med hjälp av......

ryska påverkansaktörer?

Ärligt talat. Återigen. Du har tappat det totalt. Du kan verkligen inte må bra.
Citera
2024-06-09, 10:59
Medlem
Citat:
Nej det har jag också påpekat här i tråden. Då fick jag heta "vatnik" och att det minsann bara är frivilliga som slåss i Ukraina nu.

De har tvångsrekryterat Ukrainare från de ockuperade områdena men dessa är inte ryssar, ryssar är alla frivilliga utom de som blev mobiliserade 2022. Men du verkar vilja förvränga allting du läser. Du kanske ska hålla dig till dina båtar i det forumet istället?
Senast redigerad av Kratatch 2024-06-09 kl. 11:01.
Citera
2024-06-09, 11:02
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Att länka till en podcast utan tidsstämpel är inte att länka till något. Tror du jag kommer lyssna på ett helt avsnitt av en pod för att lyssna på ditt påstående? På en sida som jag dessutom måste logga in på för att kunna lyssna. Herregud för att vara en moderator på forumet har du extremt dålig diskussionsetikett.

EDIT: Om det nu är ett problem borde det finnas fler ställen dfu kan hitta det på.
Ja varför skulle du inte vilja lyssna på en intervju med en frivillig ukraina-soldat?
Det är väl högintressant för dig som är intresserad av kriget? Men det kanske blir jobbigt om någon du inte kan anklaga för att sprida "Kremls narrativ" eller vara "vatnik" målar upp en annan bild än den du surrat dig vid...

Ang. diskussionsetikett så får man vad man förtjänar. Vill man ha gyttjebrottning så får man det, jag kan vara hövlig mot folk som uppför sig någorlunda hövligt själva.
Citera
2024-06-09, 11:06
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Vilka är ni? Menar du svenska folket och Nato-dvärgen som styr Sverige?

Kan du inte berätta var du får all din information och hur du själv arbetar?

Du har ju genomskådat den korrupta despoten och hans "korrupta regim" i Ukraina, vår statsminister "Nato-dvärgen", alla partiledare och överväldigande majoriteten av svenska folket, svensk medias utrikesrapportering (observera utrikes och inte inrikesrapportering) och "väst-narrativet"?

Du är ganska ensam om din genomskådning och sanning som du funnit med hjälp av......

ryska påverkansaktörer?

Ärligt talat. Återigen. Du har tappat det totalt. Du kan verkligen inte må bra.
Ingenstans har jag skrivit något till stöd för Ryssland, och ändå får jag gång på gång höra att jag är rysk agent som sprider "Kremls narrativ".
Eftersom jag vet vem jag är, vad jag tycker samt att jag inte skriver från Ryssland, så blir det därför genast uppenbart att många här, som anklagar mig för dessa saker, lider av grava vanföreställningar. Det är faktiskt både intressant och skrämmande att se.
Citera
2024-06-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ja varför skulle du inte vilja lyssna på en intervju med en frivillig ukraina-soldat?
Det är väl högintressant för dig som är intresserad av kriget? Men det kanske blir jobbigt om någon du inte kan anklaga för att sprida "Kremls narrativ" eller vara "vatnik" målar upp en annan bild än den du surrat dig vid...

Ang. diskussionsetikett så får man vad man förtjänar. Vill man ha gyttjebrottning så får man det, jag kan vara hövlig mot folk som uppför sig någorlunda hövligt själva.

För att jag måste logga in på sidan och jag har ingen lust att lyssna på ett helt avsnitt av en pod jag inte är intresserad utav för att få bekräftelse på ditt bisarra påstående. Som enligt en annan användare som lyssnade på det inte ens stämde. Så din ordförståelse verkar vara lika dålig som din läsförståelse.

Att du är moderator på forumet förklarar varför forumdelen kritik och klagomål var tvungen att öppna. Är du så här jävla trög även när du modererar i forumen du är ansvarig för så...

Nästa gång du ber om en källa ska jag länka till en 3 timmar lång pod bakom betalvägg och säga åt dig att lyssna. Är inte den källan okej så är du en lipsill. Du begriper inte hur du uppfattas? Noll självinsikt.
Senast redigerad av Kratatch 2024-06-09 kl. 11:09.
Citera
2024-06-09, 11:08
Medlem
Citat:
Ingenstans har jag skrivit något till stöd för Ryssland, och ändå får jag gång på gång höra att jag är rysk agent som sprider "Kremls narrativ".
Eftersom jag vet vem jag är, vad jag tycker samt att jag inte skriver från Ryssland, så blir det därför genast uppenbart att många här, som anklagar mig för dessa saker, lider av grava vanföreställningar. Det är faktiskt både intressant och skrämmande att se.

Jag måste missat när någon sa att du bodde i ryssland. Men dina argument är precis de man hör från kreml och du blir förvånad att folk inte tar dig som en hederlig debattör?
Citera
2024-06-09, 11:10
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
För att jag mpåste logga in på sidan och jag har ingen lust att lyssna på ett helt avsnitt av en pod jag inte är intresserad utav för att få bekräftelse på ditt bisarra påstående. Som enligt en annan användare som lyssnade på det inte ens stämde. Så din ordförståelse verkar vara lika dålig som din läsförståelse.

Att du är moderatpor på forumet förklarar varför forumdelen kritik och klagomål var tvungen att öppna. Är du så här jävla trög även när du modererar i forumen du är ansvarig för så...

Nästa gång du ber om en källa ska jag länka till en 3 timmar lång pod bakom betalvägg och säga åt dig att lyssna. Är inte den källan okej så är du en lipsill. Du begriper inte hur du uppfattas? Noll självinsikt.
Du har alltså lyckats missa alla officiella siffror som visar på att Ukraina är ett av världens mest korrupta länder.
Du vill ha en källa på det? Nej, det borde stå klart för var och en som följer någon som helst nyhetsrapporterin, så jag tänker inte ge dig en källa till. Du får klara dig utan.
Citera
2024-06-09, 11:13
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:

Svara på frågan i stället för att tramsa om att "jag är inte vatnik , men..."

Kan du berätta var du får all din information?

Det är viktigt så att vi vet hur du kommit fram till "sanningen" och "genomskådningen" av korrupta despoten och hans "korrupta regim" i Ukraina, vår statsminister "Nato-dvärgen", alla partiledare och överväldigande majoriteten av svenska folket, svensk medias utrikesrapportering (observera utrikes och inte inrikesrapportering) och "väst-narrativet".
Citera
2024-06-09, 11:13
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Jag måste missat när någon sa att du bodde i ryssland. Men dina argument är precis de man hör från kreml och du blir förvånad att folk inte tar dig som en hederlig debattör?
Problemet i den här forumdelen är att "hederlig debattör" betyder "någon som tycker exakt som jag och inte ifrågasätter något jag säger".
Folk med olika åsikter pratar inte med varandra här, utan man ägnar sig åt att misstänkliggöra och kasta skit på varandra istället.
Citera
2024-06-09, 11:14
Medlem
Citat:
Du har alltså lyckats missa alla officiella siffror som visar på att Ukraina är ett av vörldens mest korrupta länder.
Du vill ha en källa på det? Nej, det borde stå klart för var och en som följer någon som helst nyhetsrapporterin, så jag tänker inte ge dig en källa till. Du får klara dig utan.

Så att ett land är mindre korrupt än ryssland så är det självklart att militära vapen och ammo försvinner i korruption?
Du tror inte att de som skickar sådant skulle bli smått förbannade om det skedde?
Det enda jag hört om är att ammo försvunnit men det var inte något som betalades eller skickades av andra det var Ukrainsa finansierade och ukraina producerade artilleri som aldrig blev tillverkat. Så det har noll och inget med det du hävdar och påstår och som du inte kan backa upp med något annat än en pod utan timestamp bakom inlogging på en annan sida där det du hävdar inte ens sägs (enligt en annan användare som lyssnade) och allt för att Ukraina inte har en topp placering i korruptionsindexet?

Du vet att Ryssland kommer förlora imorgon va? Alla som hänger med vet det. Ifrågasätter du det vet du inte hur korrupt Ryssland är och du följer inte med i händelseutvecklingen. Du är en jävla clown.
Citera
2024-06-09, 11:16
Medlem
Citat:
Problemet i den här forumdelen är att "hederlig debattör" betyder "någon som tycker exakt som jag och inte ifrågasätter något jag säger".
Folk med olika åsikter pratar inte med varandra här, utan man ägnar sig åt att misstänkliggöra och kasta skit på varandra istället.

Nej. Hederlig debattör är någon som inte argumenterar som du gör. Som dessutom kommer med källor till sina påståenden om någon ber om dem. Vilket du ännu inte gjort. Ditt försvar är "Ukraina har dålig placering i korruptionsindexet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in