Citat:
Ursprungligen postat av
Saywhaat-
Kul att tråden lever
, men det skulle vara kul att höra vad folk som har sett filmen tycker ?
Det är en film som är lite annorlunda , då den tar upp amerikansk utrikespolitik och den amerikanska historian om vad det innebär att vara ett imperium.
Vad tycker ni som har sett den ? lite omdömen hade varit kul..
Såna här konspirationsteoretiska dokumentärer (filmer, tv-produktioner, böcker etc) får nästan alltid stående ovationer och nära 100% gillande omdömen på nätet - sannolikt eftersom de drar en ganska koncentrerad skara åskådare som redan är inne på konspirationsteorin ifråga.
Därför är det ganska udda att den här filmen får i sammanhanget relativt lågt betyg. Det kan bero på att den visats på Prime Video och kanske nått ut till en bredare publik än de flesta liknande dokumentärer. eller så är det helt enkelt pga att Graeme var en så plågsamt tråkig narrator. Han ser sjuklig ut, stel, stirrig med mikroskopisk mimik och en sluddrig släpig röst - jag fann det närmast olidligt att ta mig igenom filmen och kan därför ha missat poängerna som andra i tråden ser. Hade det framkommit något nytt eller sensationellt hade jag kunnat förlåta det mesta, men här såg jag faktiskt inget sådant.
Med en annan berättare hade jag nog gett filmen klart högre betyg, men det här var så plågsamt så det blir max 3/10.