Citat:
Ursprungligen postat av
article
Har Sveriges invandringsproblem varit ett problem sedan 2010-talet?
Jag är verkligen nyfiken på hur Sverige var på 2000-talet.
Var invandringsproblemet allvarligt vid den tiden?
Allt är relativt men jämför man hur det var de första åren efter Millennieskiftet med hur det är nu så var det ett paradis då.
Visst fanns det invandringsrelaterad problematik även då. Men det var verkligen ingenting jämfört med hur det är nu.
I Göteborg var förorterna rätt jobbiga då med. Men resten av staden var bra!!! Nu finns problemen överallt.
På den tiden var känslan när man promenerade i centrum att man befann sig i Sverige. Det är det inte längre.
Och åkte man ut på landsbygden så var där likadant som på 80-talet. Det var inte som nu att även småorter i Dalsland och Jämtland är fyllda med invandrare.
Jag skulle säga att runt 2010 började allt falla sönder. Då blev det tydligt att vi var på väg helt åt helvete åt fel håll. De problem som vi trott skulle gå att leva med växte allt snabbare. Jag tror fortfarande att om vi dragit i bromsen då, stängt gränsen, så hade Sverige gått att rädda.
I stället bestämde sig galningen Reinfeldt för att möta folkets desperata vädjanden med närmast en krigsförklaring.
2015 kom dödsstöten och det gamla Sverige försvann för evigt.
Men de första åren på 2000-talet var det fortfarande rätt bra.