2024-05-25, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vad är det frågan om? Du vill bli en foliehatt?! 🤔
Om du vill se samband, så läs vilken kurs som helst på universitetet, det kommer hjälpa dig att förstå världen, men konspirationsteorier gör det inte

Ojojoj vad mycket skit det finns på svenska universitet dock. Hitte-på-kurserna svämmar över...

https://www.tn.se/arbetsmarknad/8086/professor-for-manga-pluggar-till-latsasjobb/

Men du kanske menar att han ska studera vilken kurs som helst på universiteten för att på ett meta-kognitivt sätt se igenom vilken stor bluff det moderna utbildningsväsendet till allra största delen är? I så fall är jag helt med dig - men då behöver han gå in med vetskapen om att det är ett organiserat lurendrejeri han deltar i för att studera hur det fungerar.

Så till vida han inte ska plugga till typ ingenjör eller nåt sånt, ingenjörer gör faktiskt riktiga grejer. 90 % av "högre utbildning" är dock socialt konstruerat skräp bara.
Citera
2024-05-25, 00:49
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
.
I vilka större konspirationsteorier saknas det whistleblowers? Skriv inte New World Order och UFO, MkUltra, Project Monarch, Elite SRA och Gladio. Cia drogsmuggling osv. Det kryllar av dom ifall du lyfter på stenarna. Blundar du finns dom inte för dig

Jag skrev verkliga whistleblowers. Någon eller några som befinner sig i eller verkligen nära konspirationens centrum. Det som oftast dyker upp är perifera personer med egna konspirationsteorier.
Citera
2024-05-25, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza
Jag skrev verkliga whistleblowers. Någon eller några som befinner sig i eller verkligen nära konspirationens centrum. Det som oftast dyker upp är perifera personer med egna konspirationsteorier.

Exempel på historiska visselblåsare är ju John F. Kennedy, hans bror Robert F. Kennedy, Olof Palme i viss mån (även om Palme var sovjetisk agent, så han gav inte ifrån sig i närheten så mycket som han hade kunnat). Khadaffi är ett bra exempel på en modern visselblåsare.
Citera
2024-05-25, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
De döljer inte mycket. Snarare låtsas de flesta människor tro på nakna lögner för att de är konformister, därav Kejsarens nya kläder.

Detta är en viktig poäng du har. Makten behöver oftast inte anstränga sig särskilt mycket eftersom dom vet att de flesta undersåtarna väldigt gärna "vill" tro på dom och därför "väljer" att göra det.

Hade det inte varit på detta sätt så hade dom behövt anstränga sig desto mer för att dölja ännu mer saker än dom faktiskt gör - och framförallt mycket bättre.

Det är dock bekvämt för dom att endast behöva avfärda undersåtarna med sociala stigman, det räcker gott för att en stor majoritet ska hålla käften. Öppnar denna majoritet käften så är det oftast bara för att bekräfta överhetens ord om att kejsaren inte alls är naken på något sätt.

Så är det nu i alla fall - revolutioner har ju hänt förr dock. Vem vet om vi en vacker dag får se bankmaffian hänga i lyktstolpar på gatorna. Vetefan om det är så realistiskt, men kanske...
Senast redigerad av Fnord1984 2024-05-25 kl. 01:15.
Citera
2024-05-25, 01:19
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza

Du menar sådana som Phil Schneider, Arizona Wilder, Ted Gunderson, Paul Hellyer, Ronald Bernard, Fiona Barnett, Anneke Lucas, Gary Webb, Gordon Cooper mfl. William Tompkins, Cody Snodgres, Bob Lazar, mfl mfl. Legendarer allihop. ✨ Om du kan in ta vad dom har att berätta....
Citera
2024-05-25, 01:25
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vad är det frågan om? Du vill bli en foliehatt?! 🤔
Om du vill se samband, så läs vilken kurs som helst på universitetet, det kommer hjälpa dig att förstå världen, men konspirationsteorier gör det inte

Vilken kurs på universitetet berättar om Bilderberg, CFR, Romklubben, Trilaterala kommissionen, skull n bones, bohemian Groove, natos hemliga armer, och dom mäktiga familjenätverken som håller i trådarna?
Jag vill gärna gå den kursen i såfall
Citera
2024-05-25, 04:33
Medlem
Hoppa direkt till de mest ”osannolika” konspirationsteorierna, de är inte bara de mest spännande/intressanta/roliga att fundera kring men också förmodligen är de mer än en gnutta sanna .
https://history.howstuffworks.com/history-vs-myth/11-unbelievable-conspiracy-theories-that-were-actually-true.htm
Citera
2024-05-25, 06:10
Medlem
nofjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Hej alla,

Jag är helt ny till världen av konspirationsteorier och liknande. På senare tid har jag börjat brottas med tankar som jag har svårt att formulera eftersom de känns så oerhört stora och komplexa. Jag är osäker på hur jag ska förstå omfattningen av allt.

Förlåt, jag ska försöka vara mer konkret. Jag har läst 1984 och en hel del annan litteratur, men jag tror att det finns mycket mer att förstå.

Här är några av de ämnen jag funderar på:
  • The Great Reset
  • Invandringen
  • Covidvaccinet
  • Klimatförändringarna
  • Demoraliseringen av väst, degenereringen, spridningen av HBTQ och dylikt
  • Feminismen
  • Splittringar mellan praktiskt taget alla grupper som finns. Män och kvinnor, unga och gamla, rika och fattiga, religioner, hudfärg ...
  • De korrupta medierna som endast belyser en del av historien
  • En omfattande omskrivning av historia

Jag är helt ny till detta och det känns som om allt hänger ihop på något sätt. Jag har svårt att formulera exakt vad jag menar, men är det någon som förstår vad jag tänker?

Kanske har jag varit naiv som inte reflekterat över dessa saker tidigare. Är det någon som kan hjälpa mig förstå detta bättre?

Det känns som om jag famlar i ett hav, och jag håller på att drunkna i all information.

Tack.

Ja det är lätt att man drunknar i all information och hjärnan blir i ett enda virrvarr. Jag brukar stänga av helt och det blir som jag uppnår ett slags filter där ingenting kan tränga igenom. För att inte hamna i tankar om konspirationsteorier och liknande saker.
Citera
2024-05-25, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Ojojoj vad mycket skit det finns på svenska universitet dock. Hitte-på-kurserna svämmar över...

https://www.tn.se/arbetsmarknad/8086/professor-for-manga-pluggar-till-latsasjobb/

Men du kanske menar att han ska studera vilken kurs som helst på universiteten för att på ett meta-kognitivt sätt se igenom vilken stor bluff det moderna utbildningsväsendet till allra största delen är? I så fall är jag helt med dig - men då behöver han gå in med vetskapen om att det är ett organiserat lurendrejeri han deltar i för att studera hur det fungerar.

Så till vida han inte ska plugga till typ ingenjör eller nåt sånt, ingenjörer gör faktiskt riktiga grejer. 90 % av "högre utbildning" är dock socialt konstruerat skräp bara.
Din länk har ingenting med ditt inlägg att göra. Hittar ingenting om att några kurser är skit eller hitte-på.
Citera
2024-05-25, 07:04
Medlem
Allt jag kan säga om konspirationer är att alien/spöken och liknande används gärna som en täckmantel för vad vanliga människor gör
Citera
2024-05-25, 07:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Vilken kurs på universitetet berättar om Bilderberg, CFR, Romklubben, Trilaterala kommissionen, skull n bones, bohemian Groove, natos hemliga armer, och dom mäktiga familjenätverken som håller i trådarna?
Jag vill gärna gå den kursen i såfall

T.ex någon av dessa kanske kan passa?
Konspirationsteorier, populism och audiovisuella medier på Göteborgs universitet

Desinformation och konspirationsteorier på Högskolan i Halmstad

Politiska mord och konspirationsteorier på Göteborgs universitet
Citera
2024-05-25, 10:47
Medlem
MagnusStenbock1710s avatar
Problemet är att det känns orimligt med rimligt på samma gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto