2006-08-24, 22:42
Medlem
-HunteR-s avatar
Man kan transplantera ögon, ett ställe jag rekommenderar billiga transplantationer är Kina.
Där livstidsfångar och dödsdömda "förbrukas" ,, hemskt jag vet. Men det är därifrån typ 70% av alla botox kom ifrån innan det blev känt att den var gjord på människo reservdelar.

Iaf, folk som hemlösa och dödsdöma kan ibland "försvinna", och deras kroppsdelar kan bli sålda då det är mycket lönsamt. Speciellt för en typisk fattig kinesiskt medborgare.

I Ryssland och Turkiet är det ochså känt att gatubarn rövas bort för att bli "reservdelar"....

Men det lär vara någon som har donerat ett öga på etiskt äkta väg här i väst Europa, synnerven har visat sig växa själv vid nya försök nere i Frankrike. dom stimulerar syn nerven med ett hormon, så hittar den till den gamla defekta nerven.

-----------------
Detta var lite populär medecin jag läst om, vet inte om det är lagligt och testat än för att introduceras till samhällets allmänna vård.

Mvh-H
Citera
2006-08-24, 22:57
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HunteR-
Man kan transplantera ögon, ett ställe jag rekommenderar billiga transplantationer är Kina.
Där livstidsfångar och dödsdömda "förbrukas" ,, hemskt jag vet. Men det är därifrån typ 70% av alla botox kom ifrån innan det blev känt att den var gjord på människo reservdelar.

Mvh-H

Botox, även kallat Botulin toxin, tillverkas av Clostridium botulinum, en bakterie och om den nu skulle finnas i oss människor skulle det räcka med att den tillverkade några pikogram av ämnet för att vi skulle dö.
Citera
2006-08-24, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psycho_sandra
Ah exakt... programmet hette "miracle workers"...
Så neeej det är inte kört, mannen där var över 30 och hade varit blind sen han va 9...eller 12...hmm..
Men som sagt, det kostar.

/sandra*
Sen om man har varit blind på ena ögat i 10 år eller va det var som trådskaparens kompis, så har man vant sig att bara se på ett öga. Då kanske det inte är värt pengarna. Det viktiga är att få ögat att se bra ut estetiskt.
Citera
2006-08-24, 23:52
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HunteR-
Men det lär vara någon som har donerat ett öga på etiskt äkta väg här i väst Europa, synnerven har visat sig växa själv vid nya försök nere i Frankrike. dom stimulerar syn nerven med ett hormon, så hittar den till den gamla defekta nerven.

Funkar inte. Det man kan göra är att byta hornhinna (står med på donationskortet) och man kan byta lins till en av plast. Andra mindre operativa ingrepp kan också göras.

Det är omöjligt att svara på den ursprungliga frågan då man inte vet vilka skador som finns på ögat. Infektioner inne i ögat är mycket otäcka och slutar ofta med blindhet om de ej behandlas.
Citera
2006-08-25, 00:18
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Sjörövarmodet är hett igen!

Du lämnar, som många andra också hävdar, inga rejäla symtom på eländet. Ditt svin!

Ibland handlar det enbart om att lida.

Lycka till!
Citera
2006-08-25, 10:08
Medlem
Hej.
Innan du börjar fundera på att transplantera eller ta ögon från fångar?!!
Så kan jag tala om att när det gäller en mjölkig hinna på öga kan bero på många orsaker. MS sjuka kan exempelvis vid skov förlora synen på öga och bli så vitt som du beskriver.

De bästa man ALLTID kan göra är att gå till en läkare. Ma går ju inte till en slaktare för att reparera bilen.

Praqta med läkare.

ha de
Citera
2006-08-25, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proffsen
Har en kusin som är blind i ena ögat och det är sådär vitt på ögat så han ser inget på den..
Och nu undrar jag om det finns nån ställe i HELA VÄRLDEN där det är möjligt att få synen tillbaka efter operation?

Spelar ingen roll hur mycket det kostar! tipsa gärna om ni känner nån ställe också som är bra eller nåt!

Tack för hjälpen!

Hej!
Har ögon protes sedan 35 år - det enda problemet jag har är att ögat rinner, man har inget djupseende så man får se upp när man är ute och går. Svårt att uppfatta bilar,cyklister på den blinda sidan. Kanske lite balansproblem. Maila om du vill veta mer om att ha ögonprotes- har haft det sedan jag föddes så jag vet inget annant.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in