2024-05-14, 16:53
Avstängd
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är allvarligt det här. Hur mycket Åkesson visste om kan nog leda till en diskussion om hans omedelbara avgång..

Vi kan ju inte ha partier som dessa som vänder ideologier ryggen allt eftersom vinden blåser.
Nu helt i händerna på judarna och lobbyisterna.
Ett farligt parti helt enkelt
Ja ha judarna igen! Kan inte ni foliehattar hålla er borta från vanliga trådar och hålla ert trams i konspirationsdelarna?
Citera
2024-05-14, 17:01
Medlem
Jordgubbes avatar
Är Åkessons svar bra? Vilka argument använder han? Och vilka argument har klippen mot honom använt, punktvis? För oss som inte riktigt hängt med. Är tex satir och desinformation synonymt?

https://www.youtube.com/watch?v=mfQnKHlvEzE
Citera
2024-05-14, 17:19
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Det är allvarligt det här. Hur mycket Åkesson visste om kan nog leda till en diskussion om hans omedelbara avgång..

Vi kan ju inte ha partier som dessa som vänder ideologier ryggen allt eftersom vinden blåser.

Är det? Har inte sett det. Men aktivism på internet håller alla på med i olika former och aktivism IRL.

Vad är egentligen problemet? Jag trodde det stora problemet var att sossar och moderater har förstört Sverige och dessa kan man aldrig rösta på igen.
Citera
2024-05-14, 17:29
Medlem
Tänkte just på Watergate med hemlig avlysning tidigare idag. Likheten är ju slående och alla vet att avlyssnaren fick gå då.
Citera
2024-05-14, 17:32
Medlem
Storm i ett vattenglas. Lügenpress lever upp till sitt namn.
Citera
2024-05-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Är tex satir och desinformation synonymt?

Enligt humorbefriande nötter till journalister så svar ja.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Så vad exakt är det som Sd har gjort? Skrivit att man ogillar sossarna på nätet? Oj, fy vad hemskt!
Citera
Medlem
Oj då, när de som varit närmast Jimmy Åkesson och SD uttalar sig:

Nu svarar Teodorescu Måwe på SD:s smutskastning:

– Jag utsattes för ett drev som jag aldrig varit med om.

– Ett uppenbart brott mot Tidöavtalet, säger KD-ledaren Ebba Busch.
Citera
2024-05-14, 17:37
Medlem
Citat:

Vad är det som är problemet? Det fundamentala är vad som är sant och vad som är desinformation. Vem som säger sanningen är inte viktigt. Vem som ljuger är av större intresse. Naturligtvis finns det en gråzon. Om något så borde det börja med att riksdagspolitiker och företrädare för statlig verksamhet inte får ljuga. (Modulo klassificerad hemlig information).
Citera
2024-05-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Oj då, när de som varit närmast Jimmy Åkesson och SD uttalar sig:

Nu svarar Teodorescu Måwe på SD:s smutskastning:

– Jag utsattes för ett drev som jag aldrig varit med om.

– Ett uppenbart brott mot Tidöavtalet, säger KD-ledaren Ebba Busch.
Vad är det för specifikt som är smutskastning i fallet med Måwe?
Citera
2024-05-14, 17:43
Medlem
Äsch känns mest som om andra partier är sura för att SD lyckas med sin mediekampanj och kan slå tillbaka mot andra partier. Tidigare var ju SD bara en slagpåse som hela tiden skulle be om ursäkt för att man existerade.
Citera
2024-05-14, 17:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det? Har inte sett det. Men aktivism på internet håller alla på med i olika former och aktivism IRL.

Vad är egentligen problemet? Jag trodde det stora problemet var att sossar och moderater har förstört Sverige och dessa kan man aldrig rösta på igen.
Aktivism ja, men inte desinformation och smutskastning via partistöd (skattepengar) på sina egna allierade där ledningen känner till det. Det är en skandal helt enkelt
Senast redigerad av Giant Squid 2024-05-14 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in