2006-08-15, 18:07
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david85
Dem tog inget svalgprov eller liknande på mig utan gav mig antibiotika för 12 dagar och en spruta med antibiotika för att få bort det värsta snabbt så jag kan sova. Svullnaden har gått ner en del och jag har fått 6 timmars sömn

Så jag ska gå på den kuren nu tillsammans med smärtstillande och hoppas på det bästa.

Gött för dig! Jag börjar bli mycket bättre nu, jag kan sova om nätterna igen. och jag kan nästan andas genom näsan igen! underbart! Behöver inte ta värktabletter längre heller, det gör inte lika ont i halsen. Jag vet fortfarande inte vad jag drabbades av men det var helt sjukt överjävligt iaf. Det var nog trots allt inte körtelfeber.
Citera
2006-08-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
Gött för dig! Jag börjar bli mycket bättre nu, jag kan sova om nätterna igen. och jag kan nästan andas genom näsan igen! underbart! Behöver inte ta värktabletter längre heller, det gör inte lika ont i halsen. Jag vet fortfarande inte vad jag drabbades av men det var helt sjukt överjävligt iaf. Det var nog trots allt inte körtelfeber.

Bra för dig, det tar nämligen väldigt lång tid att bli helt frisk ifrån.
Citera
2006-08-16, 08:07
Medlem
david85s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Skabben

Mitt har blivit lite sämre nu igen, ska gå till läkaren och be om en spruta till så ordnar det sig nog.
Citera
2006-08-16, 10:35
Medlem
ojz0rs avatar
När jag fick körtelfeber så stannade den som tur är bara i halsen.

Jag hade kysst en flicka på en lokal bar på fredagen och redan på lördagen började min hals kännas lite konstig.

Jag hade sjukdomen i ungefär en månad och jag kunde knappt svälja, av smärtan då alltså.
Men jag fick helt enkelt trycka i mig mat och vätska.
Det enda jag gjorde annorlunda då var egentligen att jag bara svalde saliven som bildades i munnen ungefär en gång i halvtimmen.

Fast feber hade jag inte, det var bara en fruktansvärd smärta i halsen när jag skulle svälja.
Citera
2006-08-16, 10:56
Medlem
danskenitunnans avatar
Hallå.. I fredags var jag med en brud och allt verkade frid och fröjd.. Sedan på natten till söndag kände jag att halsen började svullna igen. Det som dock har börjat oroa mig nu är att när jag berättade för tjejen om min hals så sa hon att hon möjligtvis kunde ha smittat mig med körtelfeber, då hennes precis hade försvunnit.

I morse var jag iväg till läkare som kollade halsen men han trodde inte det var körtelfeber, utan en stark infektion. Så han skrev ut vanligt penicilin. Ber till gud nu att det försvinner på ett par dagar.. Men om det inte gör det.. Tror ni då att det är körtelfeber jag har fått? Kan tilläggas att jag är grymt stel i hela kroppen samt ligger konstant runt 39´ i feber..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in