2026-08-30, 10:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA visar vilket proffs han är på Youtube, dvs en hederligt arbetande människa som kan sitt yrke. Ändå imponerande vad han kan kräma ur en liten utflykt till en närliggande sjö:

Film 1 - AA pratar vitt o brett om vart han ska resa, många planer är det men efter 28 min drömmande fastnar han för en plats i närheten av hemmet där han varit förut. Allt gås igeom via Google Maps i bastun.

Film 2 - AA åker till sjön

Film 3 - AA letar efter en grillplats

Film 4 - AA har hittat en grillplats o tänder en eld

Film 5 - Elden brinner o AA grillar EN korv

Spänningen är olidlig, blir det en ny film när han grillar korv nr 2? Serien är väl ca 1,5 timmar hittills, han kunde ju lika gärna livesänt allting.

O detta lockar tittare

AA är smart.
Han vet precis hur man får nya följare som betalar han.

Han är ju aktieinfluencer.
Citera
2026-08-30, 16:20
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
AA är smart.
Han vet precis hur man får nya följare som betalar han.

Han är ju aktieinfluencer.

det är detta de inte förstår, jag har sagt flera gånger, aktierna är kontent material bara, nu har han breddat sig till andra kanaler mycket framgångsrikt. Kollar man på hans senaste 2 videos på kanalen arbetsfri miljonär så är det runt 7000 visningar, det är inte så dåligt för en sådan liten kanal med 1030 följare. detta ger ju lite fickpengar iallafall, säkert 500 kr för dessa 2 videos än så länge, många bäckar små...
Citera
2026-08-30, 16:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
det är detta de inte förstår, jag har sagt flera gånger, aktierna är kontent material bara, nu har han breddat sig till andra kanaler mycket framgångsrikt. Kollar man på hans senaste 2 videos på kanalen arbetsfri miljonär så är det runt 7000 visningar, det är inte så dåligt för en sådan liten kanal med 1030 följare. detta ger ju lite fickpengar iallafall, säkert 500 kr för dessa 2 videos än så länge, många bäckar små...

Han har en patreon också där han kammar in 25 lax/månad.
Citera
2026-08-30, 17:19
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

Spänningen är olidlig, blir det en ny film när han grillar korv nr 2? Serien är väl ca 1,5 timmar hittills, han kunde ju lika gärna livesänt allting.
I morgon, måndagen 31 aug, infaller årets mest spännande dag. BESIKTNING med tveksamt skydd mot gods i lastutrymmet.
Citera
2026-08-30, 17:40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag har tänkt på en sak.
Om ni stör er så mycket på AA, varför ger ni han då så mycket uppmärksamhet?

Det är ju störande som gynnar han. Han vill att det ska finnas en över snart 700 sidor lång tråd om han där alla kallar han för bluff, vilket han är då han inte gör någon analys, utan tar bara betalt för socialt prat om sig själv och sina funderingar.

Gå vidare säger jag bara. Ska man kritisera så ska man göra det via opinionsbildning, inte skriva inlägg på flashback.
Citera
2026-08-30, 19:36
Medlem
Citat:
Jag har tänkt på en sak.

Det är ju störande som gynnar han. Han vill att det ska finnas en över snart 700 sidor lång tråd om han där alla kallar han för bluff, vilket han är då han inte gör någon analys, utan tar bara betalt för socialt prat om sig själv och sina funderingar.

Gå vidare säger jag bara. Ska man kritisera så ska man göra det via opinionsbildning, inte skriva inlägg på flashback.

Det handlar om konsumentupplysning. Personer som riskerar att luras in i prenumeration skall ha möjlighet att googla sig fram till alternativa källor och väga det AA säger mot det vettiga människor säger.
Citera
2026-08-30, 20:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det handlar om konsumentupplysning. Personer som riskerar att luras in i prenumeration skall ha möjlighet att googla sig fram till alternativa källor och väga det AA säger mot det vettiga människor säger.

Då ska man göra detta på Youtube, inte på flashback.
Vill man motarbeta AA så måste man göra det på samma nivå och plattform som AA. Annars vinner AA.

Jesper Sari gjorde en video om AA och AA gick väldigt i taket för detta för AA tappade faktiskt följare...för EN video.
Citera
2026-08-30, 21:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Då ska man göra detta på Youtube, inte på flashback.
Vill man motarbeta AA så måste man göra det på samma nivå och plattform som AA. Annars vinner AA.

Jesper Sari gjorde en video om AA och AA gick väldigt i taket för detta för AA tappade faktiskt följare...för EN video.

Testa att skriva en kritisk kommentar på AA:s Youtube så får du se vad som händer.
Citera
2026-08-30, 21:14
Medlem
Citat:
Jag har tänkt på en sak.

AA är liknande Howard Stern. Folk vill höra vad han säger för kontroversiella saker men i AAs fall är det mest tokigheter.
Citera
2026-08-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Testa att skriva en kritisk kommentar på AA:s Youtube så får du se vad som händer.

Exakt. Han raderar kommentarer som ställer enkla frågor. Ren kritik skulle han givetvis aldrig kunna leva med. Tunnhudad.
Citera
2026-08-30, 23:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Jag skriver inte på hans kanal.
Men vill man bemöta han så ska man göra det via film + analys.

Detta får AA att bli tokig över. Man kan ju låta AI göra jobbet annars.
Citera
2026-08-31, 21:17
Medlem
Tråden är nog nyfiken på hur portföljerna ser ut. Uddafiguren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in