2026-07-16, 13:24
Medlem
Passa på att blanka Hex, bättre läge kommer inte i närtid! blankning tokrusar. Börjar lukta Fing, den doften vill man inte känna! Jag varnade för fing och blev dödförklarad.
Senast redigerad av piiluu 2026-07-16 kl. 13:40.
Citera
2026-07-16, 13:56
Medlem
Idag värderar jag Hex till 4 kronor! Jag gjorde detta när fing låg på toppen, fick rätt när hypen var över.
Citera
2026-07-16, 21:54
Medlem
Pungkrockarns avatar
HTRO nu 45,42 SEK. Grattis AA och Sambo (Och tidigare nämnda AA-följaren)!

Blir det kanske 60kr till midsommar tillslut?
Citera
2026-07-16, 22:53
Medlem
AA har kört vattenskoter idag. Jag snabbspolar igenom filmen och slås av att han är naturligt glad, en go gubbe som han var en gång i början av sin YT-karriär. Borta är den bittra, hånfulla, översittarattityden han numera visar upp på YT. När kepsen blåser av är det första gången någonsin jag hör AA skratta av ren o skär glädje.
Han borde verklige släppa allt med att försöka framhäva sig som indexkrossare på YT o njuta av livet Anpassa livet efter de miljoner du numera har AA!

AI gör en personlighetsanalys enbart baserat på den här filmen:

Här är en kort personlighetsanalys av talaren baserat på när han kör vattenskoter (rätt stor skillnad mot hans bitterhet i bastun)
1. Spontan och anpassningsbar
2. Känslostyrd och autentisk Talaren är i hög grad i kontakt med sina egna känslor och drivs av vad som ger honom glädje. Han reflekterar över sina egna reaktioner och noterar att han ger ifrån sig "ett ärligt skratt"
3. Idérik och lekfull (
4. Humoristisk med stor självdistans
5. En balans mellan risktagande och pragmatism

Jag frågar AI om AA är lycklig baserat på det som framkommer i filmen:
Ja, talaren framstår som mycket lycklig och genuint entusiastisk över sin situation. Han uttrycker sin glädje öppet flera gånger under sin tur med vattenskotern.
Citera
2026-07-17, 02:41
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA har kört vattenskoter idag.

Äntligen!!!

Tack för att du delar med dig.
Citera
2026-07-17, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA har kört vattenskoter idag. Jag snabbspolar igenom filmen och slås av att han är naturligt glad, en go gubbe som han var en gång i början av sin YT-karriär. Borta är den bittra, hånfulla, översittarattityden han numera visar upp på YT. När kepsen blåser av är det första gången någonsin jag hör AA skratta av ren o skär glädje.

Ganska fint ändå.

Hoppas AA tar sitt förnuft till fånga och skär ner på belåningen nu när han/dom ändå ligger på grön kvist. Kanske t.o.m bailar ut familjens pengar från vansinnet, och enbart gamblar med sitt privata kapital.

Kan ju inte vara bra för måendet att gå all in i en handfull tokvolatila papper med maxad belåning. Visst, kul när det går bra men nästa gång kan det lika gärna gå söderut.
Citera
2026-07-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Ganska fint ändå.

Hoppas AA tar sitt förnuft till fånga och skär ner på belåningen nu när han/dom ändå ligger på grön kvist. Kanske t.o.m bailar ut familjens pengar från vansinnet, och enbart gamblar med sitt privata kapital.

Kan ju inte vara bra för måendet att gå all in i en handfull tokvolatila papper med maxad belåning. Visst, kul när det går bra men nästa gång kan det lika gärna gå söderut.

Håller med.

Jag förstår mig inte på vad som säljer mest på YT. Men jag skulle gissa att fler vill följa en ödmjuk persons aktieresa än en som kallar den flesta för idioter.
Citera
2026-07-17, 12:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
SEB lovordar Hex. Men den är ner lite.
Citera
2026-07-17, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Håller med.

Jag förstår mig inte på vad som säljer mest på YT. Men jag skulle gissa att fler vill följa en ödmjuk persons aktieresa än en som kallar den flesta för idioter.
Inte säkert. Howard Stern drar en enorm publik i Amerika. Dock har jag inte följt hans program särskilt ofta.

Trevlig för AA att det går bra. Det har blivit underhållande att följa resan. Dock tycker jag videos ofta är för långa. 10-12 minuter långa hade räckt.
Citera
2026-07-17, 14:50
Medlem
Nu händer det saker i bastun:

*AA har plockat ut 50K från privata portföljen. Han är dock inte överbelånad där.
* AA tog också ut 100K från företagsporf. Där är han marginalt överbelånad vid filmens inspelning.
* Han sålde då 3K aktier i Hexatronic. AA vill inte bara lösa överbelåningen, han vill köpa andra aktier också.
* BHG rasar på börsen trots en ok rapport enligt AA. AA köper 5K aktier i BHG.
* AA tycker spontant att Nobias rapport är bra. Situationen är spännande enligt AA. AA köper därför 5K aktier i Nobia.
* Ovan kluriga drag av AA har inte bara löst överbelåningen o han kunnat köpa fler aktier. Det finns pengar kvar. Det använder AA till att köpa i Intrum som är på gränsen till tobilligt idag. AA köper 25K aktier i Intrum. Alla dessa affärer i företagsportf.

Lånegudens chef bedömer att han utökat sin belåning med 250-300K idag tack vare uttag o ommöbleringar. AA är mycket tillfreds med att ha mer skulder nu än när dagen började.

AA var -327K för dagen strax efter 12.00

AA har servat sina bilar för uppskattningsvis 50K senaste tiden. Sambon har spontant bestämt att vardagsrummet ska målas / tapetseras om o möblemanget ska bytas ut. Då är det bara att länsa belåningsutrymmet.

AA betonar att han bara sålt strax under 3% av sitt innehav i Hexatronic. Allt för att inte marknaden ska oroa sig
Citera
2026-07-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Inte säkert. Howard Stern drar en enorm publik i Amerika. Dock har jag inte följt hans program särskilt ofta.

Trevlig för AA att det går bra. Det har blivit underhållande att följa resan. Dock tycker jag videos ofta är för långa. 10-12 minuter långa hade räckt.

Ja, hans stöddiga attityd och vansinniga lånekarusell, hela tiden mellan hopp och förtvivlan, lockar nog en hel del följare.
För det kan väl inte handla om att så väldigt många på allvar överväger att gå lika bananas med sin ekonomi?

299kr känns inte riktigt värt ”nöjet” för min del iaf, ja filmerna är långa, alldeles för långa.
Har inte lyckats se igenom ett enda helt klipp, men visst.. alla är vi olika.

Dock lite taggad på vattenskoter-avsnittet! Enuddafigurs beskrivning av det får det att låta riktigt trevligt!
Ser fortfarande fram emot ett ”backa-med-släp”-avsnitt nu med, men med Cabbe inte Caddy!
Citera
2026-07-17, 15:51
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough

Dock lite taggad på vattenskoter-avsnittet! Enuddafigurs beskrivning av det får det att låta riktigt trevligt!
Ser fortfarande fram emot ett ”backa-med-släp”-avsnitt nu med, men med Cabbe inte Caddy!
Vattenskoter inlägget ligger i kanalen livet som arbetsfri miljonär den kan även vi i pöbeln se 👍. Det är bara aktie analytikern som riktar sig till finanseliten som är betalkanal! Lite som creme de la creme bland alla hans produktioner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in