2026-07-15, 07:18
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Q2-rapporten har kommit. Både AI och jag tycks överens om att det var en starkare rapport än väntat. det kommer nog en video från bastun.
Citera
2026-07-15, 07:34
Medlem
Haha, Cirkus Falkenberg kommer att fortsätta.
Citera
2026-07-15, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draveldravel
Haha, Cirkus Falkenberg kommer att fortsätta.

Haha ja, han borde kanske egentligen sända från Vallarna med Stefan & Kristers gäng, eller vara ett stående inslag i Falkenbergsrevyn. Han behöver inte ens ha manus.

Det sagt, ena halvan av mig är lite lättad å hans familjs vägnar, samtidigt som idiotbeteende inte borde ”belönas”. Hmm, svårt detta.
Citera
2026-07-15, 08:48
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Haha ja, han borde kanske egentligen sända från Vallarna med Stefan & Kristers gäng, eller vara ett stående inslag i Falkenbergsrevyn. Han behöver inte ens ha manus.
Falkenbergsrevyn tar ju upp något som hänt men skruvar till det på ett ibland roligt sätt. Lyxfällan brukar ju rea ut onödiga tillhörigheter på torget. Vad sägs om att säla några gamla bilar till underpris? Sedan vet jag inte om AA är publik nog för att det ska vara intressant eller roligt.
Citera
2026-07-15, 09:04
Medlem
Livesändning på medlemskanalen
Citera
2026-07-15, 09:08
Medlem
Party i bastun antar jag??
Citera
2026-07-15, 09:12
Medlem
watcher1970s avatar
Upp 20%! Grattis A.A
Citera
2026-07-15, 09:39
Medlem
Antecknignar från livesändningen

*Rapporten motsvarar näst intill exakt vad AA skissar på i sin excellfil

*AA tycker fortsatt aktien är billig. Han säljer inget

*AA hånar de som köper Hexatronic idag o inte när han köpt problemet är ju att AA köpt så snart han haft belåningsutrymme o sålt när han blivit överbelånad de senaste åren. Inte lätt att följa.

*Tillgängligt belåningsutrymme i privata portf ökade från 20K till 80K vid börsöppning

* AA tänker mest på hur tillgängligt beåningsutrymme utvecklas idag

* AA tänkte avsluta liven för en stund sedan men någon fråga dök upp. Han är nåt olidligt långrandig när han svarar på frågor. Någon frågar om hur blankarna tänker idag. Blir svaret under 15 min? Problemet med live är ju man inte kan köra 2x hastighet eller låta AI sammanfatta

* 33 tittare så här 37 minuter in i livesändningen

* Ny fråga om blankare. AA startar skivan igen Upprepningarnas mästare

* AA som lägger ett par minuter om dagen på börsen hävdar att han vet mer om Hexatronic än de flesta på aktiemarkanden inkl blankare o analytiker.

* Det är inte svårt att vara bäst på börsen enligt AA eftersom alla andra är idioter.

* 44 min i livesändningen. AA börjar prata om blankare igen

Livesändningen avslutas äntligen efter 47 minuter! Nu ska AA o de andra analytikerna vara med i confcallet!
Citera
2026-07-15, 09:48
Medlem
watcher1970s avatar
Enuddafigur: antar att A.A ändå var en smula lågmäld och nöjd med att han klarade denna pärs? Gummans tjänstepension får väl ett skapligt uppsving. Vilken härlig dag för Falkenbergs aktieproffs!
Citera
2026-07-15, 09:52
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
Enuddafigur: antar att A.A ändå var en smula lågmäld och nöjd med att han klarade denna pärs? Gummans tjänstepension får väl ett skapligt uppsving. Vilken härlig dag för Falkenbergs aktieproffs!

Ja ferre i bastun idag (grattis AA)............OCH ännu mera köp med lånade pengar kan man anta
Citera
2026-07-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970

Ja relativt dämpad o lågmäld. Men det är han i medlemsvideor. Han gick från att lugnt konstatera att Hexatronic utvecklas precis som han skissat på till att i andra halvan av sändningen förklara hur korkade blankare o alla andra på börsen är.

Det kan dock finnas risk för en stöddig gratisvieo idag. Den kan bli olidlig

Hatten av för AA, unna dig nu en vattenkokare till campervanen!
Citera
2026-07-15, 10:06
Medlem
watcher1970s avatar
Hexan har nu stigit ca 3/4 mille bara idag. A.A blir nog odrägligt stöddig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in