Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-02, 09:11
Avstängd
kyrkstockens avatar
Tittat på ett par klipp nu med anledning av denna tråd.

Så mycket "analys" såg jag inte.

Sedan verkar det vara förhoppningsbolag som svänger mycket. Den strategin brukar vara en dålig erfarenhet för de flesta.
Citera
2024-10-02, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Tittat på ett par klipp nu med anledning av denna tråd.

Så mycket "analys" såg jag inte.

Sedan verkar det vara förhoppningsbolag som svänger mycket. Den strategin brukar vara en dålig erfarenhet för de flesta.

De flesta som köper en sån aktie har ändå inte gjort någon analys av bolaget.
De köper ofta på nån rekommendation när priset redan är högt (på väg uppåt, och säljer den i panik när den rasar igen.
Citera
2024-10-08, 22:09
Medlem
Helt otroligt att han drar in 50.000 senaste kvartalet på Youtube och Paetreon. Videorna är ju till 98% återkommande upprepningar om hur han började köpa aktier under pandemin och att han är världsmästare.
Analyserna är ju ex "Min dotter använder Snapchat varje dag. Det har inte börsen förstått och aktien har gått ned jättemycket så den köper jag". En annan viktig del i hans investeringsfilosofi är att välja aktier med högt belåningsvärde, ibland verkar det vara hans viktigaste kriterium
Citera
2024-10-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Helt otroligt att han drar in 50.000 senaste kvartalet på Youtube och Paetreon. Videorna är ju till 98% återkommande upprepningar om hur han började köpa aktier under pandemin och att han är världsmästare.
Analyserna är ju ex "Min dotter använder Snapchat varje dag. Det har inte börsen förstått och aktien har gått ned jättemycket så den köper jag". En annan viktig del i hans investeringsfilosofi är att välja aktier med högt belåningsvärde, ibland verkar det vara hans viktigaste kriterium

Drar han inte in lite på sina "aktiesnack" samtal också?
Följer inte hans videos men när jag kollat något gång nämnde han något om hur nöjda alla är som använt sig av det......
Man kanske skulle satsa på det så man blir proffs och inte stannar kvar på en treårings nivå
200 spänn för 15 min och 300 spänn för 20 min för att prata med BastuAnalytikern där den bästa på börsen kan ge mig råd är ju som hittat.

""Aktiesnack
För dig som så önskar finns det möjlighet att ha ett enskilt samtal med mig, via telefon.
Syftet med samtalet är att du ska kunna ställa frågor till mig kring ekonomi i allmänhet och aktier i synnerhet.
OBS! Jag ger inga personliga råd till dig utan jag svarar på dina frågor utifrån hur jag tänker och tycker, inte vad jag tycker att du ska göra. Det är alltid helt upp till dig hur du hanterar din ekonomi och vilka aktier du väljer att placera i och jag tar således inget som helst ansvar för vilka val du gör.

Jag har inte koll på alla aktier som finns så det är därför inte lämpligt att ställa frågor om hur jag ser på en viss aktie. Risken är stor att jag inte har någon uppfattning om just den aktien. Allmänna frågor är därför att föredra.""
Senast redigerad av Molnieboo 2024-10-09 kl. 00:06.
Citera
2024-10-24, 11:33
Medlem
BHG upp 20% i skrivande stund. Jag gissar på att ikväll kommer den mest självgoda filmen som någonsin lagts ut på youtube. Han kommer höja sig själv till skyarna, vinsten skall både belånas och spenderas i hans drömmar ikväll. Han kommer utse sig själv till den bästa investeraren genom alla tider. Alla andra kommer hånas som "3-åringar" Filmen kommer bli outhärdlig att se, ha en spypåse nära till hands. Frågan är om man klarar se mer än någon enstaka minut?
Citera
2024-10-24, 11:52
Medlem
Citat:
Filmen kommer bli outhärdlig att se, ha en spypåse nära till hands. Frågan är om man klarar se mer än någon enstaka minut?

1. Avfölj
2. Tryck på knappen tummen ned.
Citera
2024-10-24, 12:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
BHG upp 20% i skrivande stund. Jag gissar på att ikväll kommer den mest självgoda filmen som någonsin lagts ut på youtube. Han kommer höja sig själv till skyarna, vinsten skall både belånas och spenderas i hans drömmar ikväll. Han kommer utse sig själv till den bästa investeraren genom alla tider. Alla andra kommer hånas som "3-åringar" Filmen kommer bli outhärdlig att se, ha en spypåse nära till hands. Frågan är om man klarar se mer än någon enstaka minut?

Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
1. Avfölj
2. Tryck på knappen tummen ned.

Äsch, han är rätt oförarglig tycker jag. Inget att hetsa upp sig över. För övrigt kan ju en sån där aktie dyka rejält redan dagen därpå, så om han inte säljer nu får det bli läskeblask i stället för champagne.

För övrigt publicerar han varje dag portföljens utveckling på X, oavsett om det gått bra eller dåligt. Han är också transparent med sina innehav, till skillnad mot de flesta, flashbackarna inkluderade. Sånt är berömvärt bland alla snicksnackare som påstår det ena eller andra. Så jag låter honom gärna vara glad (en stund).

Förresten har han köpt in sig ("tungt") i Hexatronic igen, som rapporterar i morgon. Tänk om även de går upp
Citera
2024-10-24, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Äsch, han är rätt oförarglig tycker jag. Inget att hetsa upp sig över. För övrigt kan ju en sån där aktie dyka rejält redan dagen därpå, så om han inte säljer nu får det bli läskeblask i stället för champagne.

För övrigt publicerar han varje dag portföljens utveckling på X, oavsett om det gått bra eller dåligt. Han är också transparent med sina innehav, till skillnad mot de flesta, flashbackarna inkluderade. Sånt är berömvärt bland alla snicksnackare som påstår det ena eller andra. Så jag låter honom gärna vara glad (en stund).

Förresten har han köpt in sig ("tungt") i Hexatronic igen, som rapporterar i morgon. Tänk om även de går upp

Hans metod är ren och skär idioti och det finns ingen anledning att uppmärksamma en idiot, alldeles oavsett om portföljen av ren tur råkar gå upp för tillfället. Den som inte inser att hans metod är idioti är troligen själv en väldigt okunnig aktieplacerare och bör därför endast äga indexfonder.
Citera
2024-10-26, 07:16
Medlem
oldtimedrunks avatar
Vilken pajas han är! Han kan omöjligt erkänna att han haft fel om hexatronic och att det var ett misstag att gå in tungt innan rapporten.
Citera
2024-10-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Vilken pajas han är! Han kan omöjligt erkänna att han haft fel om hexatronic och att det var ett misstag att gå in tungt innan rapporten.

Dagens andra Hexatronicvideo är ute. Han var tvungen att kraftfullt betona hur fantastiskt duktig han är på att analysera aktier och alltid slår aktiemarknaden (det har han inte gjort de två senaste åren). Allt belåningsutrymme som uppgången på BHG skapade har han köpt mer Hexatronic för som gav ytterligare belåning så han köpte ännu mer Htro. Det var en kort sammanfattning.
Senast redigerad av Enuddafigur 2024-10-26 kl. 17:17.
Citera
2024-10-26, 17:41
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Dagens andra Hexatronicvideo är ute. Han var tvungen att kraftfullt betona hur fantastiskt duktig han är på att analysera aktier och alltid slår aktiemarknaden (det har han inte gjort de två senaste åren). Allt belåningsutrymme som uppgången på BHG skapade har han köpt mer Hexatronic för som gav ytterligare belåning så han köpte ännu mer Htro. Det var en kort sammanfattning.

Men inte en enda gång säger han "Gör som jag så blir ni rika". Till skillnad från många andra.
Citera
2024-10-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Men inte en enda gång säger han "Gör som jag så blir ni rika". Till skillnad från många andra.

Det är sant och han är ärlig även med förluster. Han börjar dock bygga upp en fanatisk följarskara som hyllar honom. Många av dem ryggar säkert hans affärer, en del av dem kanske tom belånar sig likt sektledaren själv. För den som inte förstår de gigantiska riskerna med hans strategi så kan det sluta riktigt olyckligt.
För min del tycker jag att han hade varit intressant att lyssna på om han inte lyft sig själv till skyarna som han gör och förklara andra som idioter. Han har några lyckosamma affärer bakom sig men också två gigantiska förlustår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in