2006-09-05, 15:44
Medlem
colds avatar
mig med plz
Citera
2006-09-05, 16:18
Medlem
Har med egna ögon vid ett antal tillfällen sett vilken "snäll och fin kille" han kan vara. Det har sällan handlat om ädla man-mot-man-uppgörelser. Men det är som du säger, det är oftast när de andra "tuffa" grabbarna har varit med. Karln är ju ett typiskt flockdjur.

Säger inte att han är den iskalla mördartypen utan snarare att han är den typen som har lätt att ta till våld. Och visst verkar det rimligt att tro att branden var anlagd i panik efter en dödlig misshandel eller strid? Lägg därtill uppgifterna om att han varit tillsammans med P och dessutom varit på efterfest i samma trapphus (säkerligen bra dragen vid tidpunkten, mao). I mina ögon är det därför mycket svårt att avfärda honom som potentiell mördare.

Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Tror du? Jag har fått bilden av honom som en väldigt ödmjuk kille, han är i mitt tycke genomsnäll. Och jag har svårt att tänka mig att han skulle palla pressen av ett ev mord.. jag träffade f ö honom senast i fredags. Han verkade helt normal.

OT: Jag har hört lite grann om den där sk kepsligan, men har svårt att förstå att såna töntar kunde ställa till med så mycket skit.. Men det är klart, en del är jävligt "tuffa" när dom är flera mot en.

Ena ex:et gick det rykten om (J****) men även han är avförd från listan över misstänkta. (vad jag har hört ska tilläggas)
Citera
2006-09-05, 16:28
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurston
Har med egna ögon vid ett antal tillfällen sett vilken "snäll och fin kille" han kan vara. Det har sällan handlat om ädla man-mot-man-uppgörelser. Men det är som du säger, det är oftast när de andra "tuffa" grabbarna har varit med. Karln är ju ett typiskt flockdjur.

All right. Jag känner som sagt inte honom så bra. Jag är inte själv avestabo i grunden.. Men brukar prata med denna killen ibland. Och han har verkligen inte visat några tendenser till att vara bråkig. Jag slogs själv jävligt mycket i tonåren. Men nu så undviker jag det helst.. Alla växer vi förr eller senare upp..

Citat:
Ursprungligen postat av Thurston
Säger inte att han är den iskalla mördartypen utan snarare att han är den typen som har lätt att ta till våld. Och visst verkar det rimligt att tro att branden var anlagd i panik efter en dödlig misshandel eller strid? Lägg därtill uppgifterna om att han varit tillsammans med P och dessutom varit på efterfest i samma trapphus (säkerligen bra dragen vid tidpunkten, mao). I mina ögon är det därför mycket svårt att avfärda honom som potentiell mördare.

Han har i alla fall sagt till polisen att han hörde liv i Pernillas lägenhet när han var på väg till/från (vet ej hur det var) efterfesten. Om dom nu har dejtat så borde man väl reagera på att det är liv i lägenheten? Jag menar, vilken normalt funtad person som helst vill väl kolla så att allt är bra? Klockan var sent på natten/tidigt på morgonen så han var garanterat inte nykter i alla fall.. Sen vet jag inte vad resten av festen bestod av. Killen som bor där efterfesten hölls var i alla fall inte hemma enligt mina uppgifter.
Citera
2006-09-05, 17:00
Medlem
Ang. den här "S***** J**O*s".
En vild gissning. Bor han på Myrgatan?
Citera
2006-09-05, 19:27
Medlem
Den adress som anges på hitta.se och eniro.se är en annan.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalmas
Ang. den här "S***** J**O*s".
En vild gissning. Bor han på Myrgatan?
Citera
2006-09-05, 20:02
Medlem
Kan nån pm:a mig angåennde "S***** J**O*s" ?

Vem är det?
Citera
2006-09-06, 04:00
Medlem
Wicked_s avatar
Hörde nått sjukt idag som iofs inte behöver ha med detta att göra men skulle kanske kunna? Tjejjen och hennes kompis skulle gå förbi hennes moster som bor på gammla "vita gården" bakom Lidl och då var polisen där och pratade med hennes granne. Tyligen ska hon ha blivit förföljd av någon när hon gick elljusspåret och först sakta ökat takten...när hon märkte att den bakom även ökade takten började hon springa...även person bakom ska då ha ökat takten ännu mer,men mostern skall tydligen precis ha kommit fram till Hundklubben och där skall det ha varit folk så hon sprang dit och då skall person i fråga ha skrikit efter henne "Nu hade du tur din jävel". kompisens moster föreslog till polisen att det kanske skulle gå ut någon slags varning och får till svar "ja det är ju faktiskt flera som har varit med om samma sak nu."
Tjejjen går sedan hem till sin mamma för att berätta detta och då har även mammans jobbarkompis son varit med om samma sak fast då var det en sen lördagskväll på stan.... i båda fallen så har det varit enman med svart rock och han ska ha ropat samma sak efter båda...

Någon mer som har hört något liknande...läskigt när pernilla ska ha sagt att hon kände sig förföljd! Eller är det bara så att lilla Avesta är lite i skräck efter vad som har hänt? Känndes märkligt att det hade hänt 2 ggr och sån skillnad på personer också...en 18:årig kille och en kvinna i 40:års åldern...
Citera
2006-09-06, 07:52
Medlem
suckysuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wicked_
Hörde nått sjukt idag som iofs inte behöver ha med detta att göra men skulle kanske kunna? Tjejjen och hennes kompis skulle gå förbi hennes moster som bor på gammla "vita gården" bakom Lidl och då var polisen där och pratade med hennes granne. Tyligen ska hon ha blivit förföljd av någon när hon gick elljusspåret och först sakta ökat takten...när hon märkte att den bakom även ökade takten började hon springa...även person bakom ska då ha ökat takten ännu mer,men mostern skall tydligen precis ha kommit fram till Hundklubben och där skall det ha varit folk så hon sprang dit och då skall person i fråga ha skrikit efter henne "Nu hade du tur din jävel". kompisens moster föreslog till polisen att det kanske skulle gå ut någon slags varning och får till svar "ja det är ju faktiskt flera som har varit med om samma sak nu."
Tjejjen går sedan hem till sin mamma för att berätta detta och då har även mammans jobbarkompis son varit med om samma sak fast då var det en sen lördagskväll på stan.... i båda fallen så har det varit enman med svart rock och han ska ha ropat samma sak efter båda...

Någon mer som har hört något liknande...läskigt när pernilla ska ha sagt att hon kände sig förföljd! Eller är det bara så att lilla Avesta är lite i skräck efter vad som har hänt? Känndes märkligt att det hade hänt 2 ggr och sån skillnad på personer också...en 18:årig kille och en kvinna i 40:års åldern...

Hmmm - sent i måndags kväll blev en tjejkompis till mig "attackerad" av en man när hon var ute och rastade sin hund av grövre kaliber. Mannen gick efter henne fortare och fortare. Kompisen ökade takten och mannen gjorde alltså detsamma. Och helt plötsligt kom han upp bakom henne varpå hon skrek till och vovven visade de vita tandraderna. Mannen stannade till, stirrade på kompisen och sprang därifrån. Jag frågade henne om hon var helt säker på att han var ute efter henne och det var inga som helst tvivel...

Nåt är sjukt i Avesta....
Citera
2006-09-06, 09:22
Medlem
colds avatar
http://www.expressen.se/index.jsp?a=675933

nya uppgifter. Vad säger dom tror ni?
Citera
2006-09-06, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold
http://www.expressen.se/index.jsp?a=675933

nya uppgifter. Vad säger dom tror ni?

Är det Mister GG:s kompis artikeln handlar om eller ett annat vittne?
Citera
2006-09-06, 10:42
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckysucky
Hmmm - sent i måndags kväll blev en tjejkompis till mig "attackerad" av en man när hon var ute och rastade sin hund av grövre kaliber. Mannen gick efter henne fortare och fortare. Kompisen ökade takten och mannen gjorde alltså detsamma. Och helt plötsligt kom han upp bakom henne varpå hon skrek till och vovven visade de vita tandraderna. Mannen stannade till, stirrade på kompisen och sprang därifrån. Jag frågade henne om hon var helt säker på att han var ute efter henne och det var inga som helst tvivel...

Nåt är sjukt i Avesta....

en liknande incident hände samma vecka som Pernilla blev bragd om livet. En arbetskamrat till mig var ute med ett par polare, då hade en av killarna gått i förväg. Då mötte han en kille i svart rock som sa (när han upptäckte den här killens kompisar) "Denna gången hade du tur din jävel".

Det verkar alltså röra sig om samma person..
Citera
2006-09-06, 10:49
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HA.
Är det Mister GG:s kompis artikeln handlar om eller ett annat vittne?

jag vet inte.. har talat med polaren men han visste inte om det var honom det gäller..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in