2024-05-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Detta? https://www.sohohouse.com/sv/houses/soho-house-stockholm Vad är grejen?

Jo, många hänger där fortfarande.

Ja, en gång i tiden. Och Teatergrillen och Tranan. Där Anders Timell lär ha vägt sin kuk på köttvågen.

Men 2024?

Inget alls är grejen, visst det är en schyst lokal men tbh ganska lamt. Att folk betalar för medlemskap är ett mysterium...

Ps timell var jobbig ganska många år på riche fram tills han blev av med rix FM grejen då han samtidgt bröt med riche, I samma veva som brorsan hängdes ut. Om han är där idag vet jag ej då jag sällan är på riche.
Senast redigerad av Aabbcc123 2024-05-06 kl. 21:04.
Citera
2024-05-06, 22:56
Medlem
PaaloAaltos avatar
Bambi eller motsvarande vinbar.
Citera
2024-05-06, 23:27
Medlem
Adidass avatar
Ingen aning hur det ligger till nuförtiden men för en 10-15 år sen då var Strandbryggan och främst Josefina nummer 1 sommartid. Finns dom ens kvar och är de i såna fall lika ”heta”?
Citera
2024-05-07, 01:00
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
bishop arms inget snack om saken =) tippat som de hetaste inne stället sommaren 2024

såg faktiskt dr dre där en gång så jag kan instämma
Citera
2024-05-07, 03:05
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Bambi eller motsvarande vinbar.
Det kan jag tänka mig. Bra läge. Och deras koncept ligger i tiden.

https://ng.se/artiklar/krogdebut-pa-hal-is
Citera
2024-05-07, 07:45
Medlem
carminaburanas avatar
De ställena där rika stekare går är inte "hippa". Hippa grejer är det folk i översta modekretsen går, modefester etc, dit kommer inga stekare som bara har stålar, nä man ska ha ett hett åtråvärt jobb. De går inte på cafe opera eller dylikt då man är för anonym där. De hippa ställena är invite only, mindre fester där man kan säga "oh shit där är han marknadschefen för acne"
Citera
2024-05-07, 12:36
Medlem
526s avatar
I början på 80-talet fanns det 400 utskänkningstillstånd i stor Stockholm. Idag 4000.
När PA&Co kom fanns det helt enkelt inte mycket till krogliv. I kungsan fanns de tre stora. Café Opera för kändisarna, Victoria för kulturfolket och Daily News för svennarna. "Klubbar" var extremt hett på 80-talet och början på 90. Den första och mest kreddiga hette Babe och drevs av Mats och Moa. Sen var det Ritz, Pipeline, Änkehuset m.fl.

Nu för tiden är det inte lika åtråvärt att komma in på exklusiva ställen - för det är inte exklusivt. Det enda är raggställen på Stureplan som Brillo, Sturekompaniet, StureHof och Spybar. Men det är inte eliten som hänger där. Stureplan är för blattar, bimbos och dörrvaketer.
Skogsrajv och svartklubbar har tagit över.
Citera
2024-05-07, 14:41
Medlem
TomteBlitzs avatar
Nya Bar 08 vid Fridhemsplan verkar spännande!
Citera
2024-05-07, 14:47
Medlem
Triremers avatar
V*****/Wall har snyggast brudar i Stockholm. Bra drag och bra musik på Wall. Gärna i juni innan folk reser iväg.
Citera
2024-05-07, 16:27
Medlem
Såväl SOAP Bar som Grodan känns väl fortfarande rätt heta? Är det kändisar och högdjur likt de du hittade på PA du vill springa på är det väl eventuellt större träffchans på Cadierbaren förstås, men där är det inte riktigt nåt drag. Mitt tips är att du hänger på Diset söder om stan istället!
Citera
2024-05-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
I början på 80-talet fanns det 400 utskänkningstillstånd i stor Stockholm. Idag 4000.
När PA&Co kom fanns det helt enkelt inte mycket till krogliv. I kungsan fanns de tre stora. Café Opera för kändisarna, Victoria för kulturfolket och Daily News för svennarna. "Klubbar" var extremt hett på 80-talet och början på 90. Den första och mest kreddiga hette Babe och drevs av Mats och Moa. Sen var det Ritz, Pipeline, Änkehuset m.fl.

Nu för tiden är det inte lika åtråvärt att komma in på exklusiva ställen - för det är inte exklusivt. Det enda är raggställen på Stureplan som Brillo, Sturekompaniet, StureHof och Spybar. Men det är inte eliten som hänger där. Stureplan är för blattar, bimbos och dörrvaketer.
Skogsrajv och svartklubbar har tagit över.

Röda Rummet bör nämnas från tidiga 80-talet.
Citera
2024-05-07, 16:47
Medlem
smickras avatar
RS vid Karlaplan, kräver inbjudan dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in