2024-05-10, 11:03
Medlem
halaltarzans avatar
Tillhör lägenheten BO eller MG, eller bodde de där månne tillsammans?

Stämmer det att det är någon afghan inblandad?

Var kommer man för övrigt ifrån om man heter Smuts i förnamn?
Citera
2024-05-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Nederländerna/Sydafrika.

Jan Smuts var väl en premiärminister i Sydafrika.
Citera
2024-05-10, 11:40
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickiz
Stod nära v2. Varje våning har 4 dörrar..

Men, kan du inte bara säga vilket våningsplan det handlar om, istället för att skriva att du "stod nära v2"? Onödigt kryptiskt. Haha!

Vilket dörrnummer sett från vänster när man kommer upp i trappan är det som syns på bilden? 1, 2, 3 eller 4? Jag förmodar att det är nummer 3?

Det är endast två personer skrivna på våning 2 såvitt jag kan se, men de bor i första lägenheten från vänster, en man och en kvinna. Det utesluter ju dock inte att det bor andra personer i övriga lägenheter. Kanske kommun- eller socialtjänsthyrda, utan namn på dörren?

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Ja, noterade också namnet Sm*ts M*gal*la i samma port. Det låter nästan som ett skurknamn från en gammal svensk serietidning.

* = u
Citera
2024-05-10, 11:43
Medlem
huli.jings avatar
Citat:
Stod nära v2. Varje våning har 4 dörrar..

9b och andra våningen (en trappa upp?) och om man fritt spekulerar lite om vilken lägenhet så bor det en ensam man där som flyttade in i dec 2023. Han är gift men hans fru bor kvar på Odengatan. Syrier i så fall. Skilsmässa som gått helt åt skogen?
Citera
2024-05-10, 11:44
Medlem
Stickizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Men, kan du inte bara säga vilket våningsplan det handlar om, istället för att skriva att du "stod nära v2"? Onödigt kryptiskt. Haha!

Vilket dörrnummer sett från vänster när man kommer upp i trappan är det som syns på bilden? 1, 2, 3 eller 4? Jag förmodar att det är nummer 3?

Det är endast två personer skrivna på våning 2 såvitt jag kan se, men de bor i första lägenheten från vänster, en man och en kvinna. Det utesluter ju dock inte att det bor andra personer i övriga lägenheter. Kanske kommun- eller socialtjänsthyrda, utan namn på dörren?

Ja, noterade också namnet Sm*ts M*gal*la i samma port. Det låter nästan som ett skurknamn från en gammal svensk serietidning.

* = u

Ja men du frågade ju var fotot tagits, och jag skrev nära v2 stod aldrig alltså just på plan 2. Dörr 3 från trappstegen sett..
Citera
2024-05-10, 11:46
Medlem
Stickizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huli.jing
9b och andra våningen (en trappa upp?) och om man fritt spekulerar lite om vilken lägenhet så bor det en ensam man där som flyttade in i dec 2023. Han är gift men hans fru bor kvar på Odengatan. Syrier i så fall. Skilsmässa som gått helt åt skogen?

Enligt folkmun ska inte namnet stämma som står men är som sagt bara ur folks munnar... men börjar på R
Senast redigerad av Stickiz 2024-05-10 kl. 11:49. Anledning: Tillägg av bokstav
Citera
2024-05-10, 11:51
Medlem
huli.jings avatar
Citat:
Enligt folkmun ska inte namnet stämma som står men är som sagt bara ur folks munnar... men börjar på R

👍
Då var det fel spår jag gick på, såg nu att personen hade uppdaterat sin facebook i måndags med, vilket är lite svårt när man är död.
Citera
2024-05-10, 12:07
Medlem
Stickizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huli.jing
👍
Då var det fel spår jag gick på, såg nu att personen hade uppdaterat sin facebook i måndags med, vilket är lite svårt när man är död.

Inte lätt, jag som är lite otydlig med här märker jag 🙈
Citera
2024-05-10, 12:32
Medlem
Enligt nyheterna på P4 Kronoberg ska ett garage vara avspärrat, polisen har setts bära iväg säckar därifrån. Även en bil ska blivit bärgad ifrån platsen.
Citera
2024-05-10, 13:39
Medlem
Stickizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fattigbonddrang
Enligt nyheterna på P4 Kronoberg ska ett garage vara avspärrat, polisen har setts bära iväg säckar därifrån. Även en bil ska blivit bärgad ifrån platsen.

Bilen togs igår kväll... en svart v70... men japp idag sen fm har dem varit i ett garage i huset jämte, inte samma hus som den misstänkte "R"
Citera
2024-05-10, 14:05
Medlem
-Herr-flick-s avatar
hedersmord ?
Citera
2024-05-10, 14:17
Medlem
Stickizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Herr-flick-
hedersmord ?