2025-04-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iiimpossible
Kan du lägga upp igen? 🙏

Någon som kan ladda upp fup igen ? Alla länkar är dessvärre döda .
Citera
2025-04-07, 21:24
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockersnackan
Någon som kan ladda upp fup igen ? Alla länkar är dessvärre döda .
https://easyupload.io/m/isrbp9
Citera
2025-04-21, 12:02
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Så varför har inte åklagaren begärt utvisning?

Låt han sitta 30 år, sen kan man utvisa.
Citera
2025-04-21, 12:15
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Låt han sitta 30 år, sen kan man utvisa.
Går inte. De är svenska medborgare.
Citera
2025-04-24, 08:31
Medlem
Bara jag som tycker att det är fel att mamman släpptes? jag hoppas att hovrätten går på åklagarens linje.

Någon som vet om pojkarna är placerade eller fick dom komma hem nu när mamman släpptes?
Citera
2025-04-24, 12:25
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Bara jag som tycker att det är fel att mamman släpptes? jag hoppas att hovrätten går på åklagarens linje.

Någon som vet om pojkarna är placerade eller fick dom komma hem nu när mamman släpptes?
Jag håller, hon är inte helt oskyldig. Något straff tycker jag hon borde få.
Teoretiskt sett borde pojkarna fått flytta hem, men jag vet inte.
Citera
2025-04-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag håller, hon är inte helt oskyldig. Något straff tycker jag hon borde få.
Teoretiskt sett borde pojkarna fått flytta hem, men jag vet inte.

Håller med hon kommer undan för lätt, tycker hon borde förstått vad som är på gång, sen kanske hon försökte stoppa mordet men man ska heller inte underskatta mammor när det gäller hedersvåld.
Citera
2025-04-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14

Nej håller med. Håller på och lyssnar på rättegången. Sonen (mördaren) berättar ganska villigt om pappans roll men inte om mammans. Han verkar mörka där och skydda henne. Tänker kanske på de mindre syskonen. Har inte läst hela FUP än dock. Men verkar finnas en del indicier mot mamman tex telefonsamtal mellan mor och son som sonen inte vill kännas vid.
Citera
2025-05-01, 12:32
Medlem
Mamman blir mer upprörd när hon förhörs om ett samtal där hon och maken pratar om att ”smutsen är död” och att dottern skämt ut dem mm (hon säger att två tolkningar av samtalet är fel) än vad hon var under hela den tid som hon förhördes om när dottern mördades (där var det också mer fokus på skadorna hon själv ska ha fått). Vilka vidriga människor. Hur kan dessa ha fått medborgarskap? 12 år i Sverige och modern kan inte prata svenska. Jobbade fadern?
Citera
2025-05-02, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Nej håller med. Håller på och lyssnar på rättegången. Sonen (mördaren) berättar ganska villigt om pappans roll men inte om mammans. Han verkar mörka där och skydda henne. Tänker kanske på de mindre syskonen. Har inte läst hela FUP än dock. Men verkar finnas en del indicier mot mamman tex telefonsamtal mellan mor och son som sonen inte vill kännas vid.
Vart nånstans finns rättegången att lyssna på? Jag har kollat på YouTube men inte hittat den 🤯
Citera
2025-05-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweet69
Vart nånstans finns rättegången att lyssna på? Jag har kollat på YouTube men inte hittat den 🤯

PrimeCrime, kanske krävs prenumeration. Jag har via app.
Citera
2025-05-02, 23:25
Medlem
Oerhört sorgligt fall. Ofattbart att det fått så lite uppmärksamhet. En ung tjej som hade hela livet framför sig och ville leva i frihet. Hennes vänner är de som bäst tecknade bilden av vem hon var och att hon var en människa av kött och blod. Bla sa en vän att Shahida önskade att vännens pappa vore hennes. Hon sa också till en vän att hon aldrig fått en kram eller tröst av sin mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in