2024-04-29, 16:33
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Vilken av diskrimineringsgrunderna menar du att TS blivit utsatt för?
Kön, förmodligen. De gör såhär mot män för att anställa en kvinna istället. De hade aldrig påtalat att en kvinna var slampig i en arbetsintervju
Citera
2024-04-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Det där låter nästan som material för DO. De måste verkligen ha ansträngt sig om de hittade dig på dejtingsidor, div. porrsidor och liknande, etc. som dessutom sträckte sig flera år tillbaka i tiden. Vem sjutton har inte besökt alla möjliga slags sidor under en 20 års period - både medvetet och av misstag. Att du ens ställde upp på skiten är anmärkningsvärt. Det blir nog svårt att hitta en sublim person till det stället.

Kan du förklara vilken av de 7 diskrimineringsgrunderna som det faller under?
Självfallet så kommer de att gräva djupt vid en anställning på chefsnivå.
Citera
2024-04-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Kön, förmodligen. De gör såhär mot män för att anställa en kvinna istället. De hade aldrig påtalat att en kvinna var slampig i en arbetsintervju

De hade förmodligen gjort samma undersökningar med en kvinna, men förmodligen inte hittat något liknande. Om berättelsen ens är sann.
Citera
2024-04-29, 16:39
Medlem
Tänk, förr frågade de bara om man klarade av det aktuella jobbet och hade erfarenhet samt ev lämplig utbildning. Det blir märkligt om man ska belysas för varenda kommentar man gjort som dessutom varit som privatperson. Vad har ens privatliv med ens yrkesroll? Detta måste ju gå att hålla isär. Har en del poliser som vänner och även om en del dessutom är trafikpolis så följer de inte alla lagar när vi kör privat. Jobbet sköter de säkert ändå som de ska och förväntas.

Tur för en annan att man inte har Facebook och liknande. På sin höjd skulle man kunna hitta mitt namn på någon motorsidor, typ fordonsklubbar, men även där används nickname oftast. Har själv fått frågan om jag går med på att lämna uppgifter från polisen på ett sätt som om man vore en grov kriminell. Är det att utfrågaren själv har ett befläckat register och då tror att alla är likadana? När man svarar att det är inget problem så tittar de på en med en föundrad blick.
Citera
2024-04-29, 17:05
Medlem
Ett tips för folk som söker jobb är alltså att se till att använda ny och ren e-postadress.

Använd inte din 20 år gamla hotmail-adress i stil med "stockholm22cm@hotmail.com" eller en adress som du använt på tvivelaktiga sidor.

I princip alla TS problem orsakades ju av att han uppgav en äldre email som läckt/visades på dejting-sidorna.
Citera
2024-04-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Ett tips för folk som söker jobb är alltså att se till att använda ny och ren e-postadress.

Använd inte din 20 år gamla hotmail-adress i stil med "stockholm22cm@hotmail.com" eller en adress som du använt på tvivelaktiga sidor.

I princip alla TS problem orsakades ju av att han uppgav en äldre email som läckt/visades på dejting-sidorna.

Utmärkt tips som jag lärt mig av nu
Citera
2024-04-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Det där låter nästan som material för DO. De måste verkligen ha ansträngt sig om de hittade dig på dejtingsidor, div. porrsidor och liknande, etc. som dessutom sträckte sig flera år tillbaka i tiden. Vem sjutton har inte besökt alla möjliga slags sidor under en 20 års period - både medvetet och av misstag. Att du ens ställde upp på skiten är anmärkningsvärt. Det blir nog svårt att hitta en sublim person till det stället.

Jo alltså jag visste inte vad de hittat och vad de skulle ta upp, trodde som sagt de enbart tittade på grövre saker såsom domar, skulder osv.
De anmärkte även på saker kring min relation till min sambo, tex var vi inte vänner på facebook, då förklarade jag att visst har jag facebook men jag använder det inte.
Citera
2024-04-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
De hade förmodligen gjort samma undersökningar med en kvinna, men förmodligen inte hittat något liknande. Om berättelsen ens är sann.

Tvek på att dom hade frågat en kvinna om hennes man som kommer utifrån Europa är en hora på rosasidan
Citera
2024-04-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolsparven
Jo alltså jag visste inte vad de hittat och vad de skulle ta upp, trodde som sagt de enbart tittade på grövre saker såsom domar, skulder osv.
De anmärkte även på saker kring min relation till min sambo, tex var vi inte vänner på facebook, då förklarade jag att visst har jag facebook men jag använder det inte.

Har du provat att googla din egen epost-adress?

Dyker dessa resultat upp där?

En annan sak är att kolla sin epost-adress i tjänster så som https://haveibeenpwned.com/

Den innehåller dumpar på hemsidor som blivit hackade och där kan man se om adressen förekommer.
Citera
2024-04-29, 17:39
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nullheap
Kan du förklara vilken av de 7 diskrimineringsgrunderna som det faller under?
Självfallet så kommer de att gräva djupt vid en anställning på chefsnivå.

Sexuell läggning tänker jag att denna kan toucha. Det blir ju ganska svårt att motivera att man grävt på datingsidor annars?

Oavsett låter detta som en för djupgående kontroll baserat på vad TS skriver.

Å andra sidan borde TS kunna anses utgöra en säkerhsrisk om denne använder sin vanliga epost och uppgifter på siter med olagligt material.

Nu tror jag att TS skarvar och undanhåller vissa saker, för att ha gått från att gå in på en sida för man var nyfiken, till att ha ett konto är två olika saker.
Citera
2024-04-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Tvek på att dom hade frågat en kvinna om hennes man som kommer utifrån Europa är en hora på rosasidan

De har de inte gjort i detta fallet heller. Om historien är sann så är det en omskrivning och kraftig överdrift från TS sida. Kan ju vara så att de frågat hur hans sambo försörjer sig eller liknande.
Citera
2024-04-29, 17:50
Medlem
Jobbar på myndighet som handläggare.
Vi fick göra bakgrundskontroll samt ett 3 timmar lång intervju på huvudkontoret i Stockholm för säkerhetsklassning.
Detta innan man kunde bli erbjuden ett jobb ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in