2006-08-14, 02:04
Medlem
_jss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Visst talade Belfrage och Jan Banan om att hans bidrag redan lanserats utomlands?

Jo, drog han inte till med att det var ett tiotal länder som hade köpt in den?

Köpt in den förresten, vad menas med det? Är det staten då eller?

Undrar om Jan Banan och de andra numera bortglömda artisterna från 1984 års melodifestival tog chansen och gick ut på krogen igår? För att kanske, om än blott för en kväll, återigen få igenkännande, trånande blickar av fruntimmren!
Citera
2006-08-14, 02:05
Medlem
Hade John Ballard blekta tänder förresten? Såg jävligt vita ut. Kunde man bleka tänderna på den tiden?
Citera
2006-08-14, 09:25
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Nu är ni helt ute och seglar.

Detta var 80-talet för mig:

http://hem.passagen.se/nadjanyman/lp/eko102.htm

http://www.student.nada.kth.se/~d91-gbe/decc.html

Inte fan gick man klädd som en luffare. Det var kostym, trenchcoat, tweedkavaj,sjömanskavaj, linnekostym etc. Mycket stilfullt och elegant. Så var man nyromantiker också. http://sv.wikipedia.org/wiki/New_romantic

Hockeyfrillor och midjekort kavaj hade packet.

Erkänn att du använde kajal!
Citera
2006-08-14, 10:26
Medlem
Kuggarns avatar
Jan Banan var dessutom nära att stryka med i Surf of the Century för ett par år sedan...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,580615,00.html

I övrigt så var 80-talet ett ypperligt årtionde med sin glättighet och framåtanda. Det var mycket lättare att känna sig "på" under ett årtionde som detta. Avundas knappast ungarna idag och deras schizofrena ideal... Tacksam att man växte upp då.
Citera
2006-08-14, 10:30
Medlem
Arne Bajses avatar
Minnenas television

Hallå där! minnenas tv med weise har ju visat mer än Belfrage från -84. Förra året fick man se melodifestivalen från 1974. Det var nostalgi det. Såg även Östen W:s nöjesprogram "Lyckohjulet" från 1971. Det var långsam stenålders tv. 1984 känns ju som igår. Jag har fortfarande kvar min lila skjorta ,rutiga brallor och seglarskor från 80-talet. På 80-talet fanns rätt ju BBSer man kunde ringa till och mycket PC-program, även mobiltelefoner fanns om än rätt få. Minns faktiskt att jag såg just Belfrages melodifestival, minns speciellt de olika borden med åldersgrupper. Missade tyvärr europafinalen, var på konfirmationsläger då.
Citera
2006-08-14, 11:58
Medlem
vinbras avatar
Mitt pinsammaste Belfrageminne är från ett tv-program från 80-talet, där bland annat Harry Bellafonte uppträdde inför en stor publik.

Efter att han sjungit kommer Belfrage fram på scen och intervjuar Harry. Och i slutet sker det som fick mig att skämmas ögona ur mig. Har ber, med ett Belfrageleende, Harry att yla TEEEEEEOOOOOOO-sången för publiken.

Harry är synbart besvärad över den uppenbarligen oförberedda uppgiften, men han kan ju inte gärna vägra. Så han sjunger ett tag och får publiken att yla med, men han gick knappat in för det. Skäms Belfrage! Skäms!
Citera
2006-08-14, 12:41
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _js
Jo, drog han inte till med att det var ett tiotal länder som hade köpt in den?

Köpt in den förresten, vad menas med det? Är det staten då eller?

Undrar om Jan Banan och de andra numera bortglömda artisterna från 1984 års melodifestival tog chansen och gick ut på krogen igår? För att kanske, om än blott för en kväll, återigen få igenkännande, trånande blickar av fruntimmren!
Jag antar att de köpt in skivan?
Citera
2006-08-14, 12:43
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Hade John Ballard blekta tänder förresten? Såg jävligt vita ut. Kunde man bleka tänderna på den tiden?
Om jag minns rätt så var tandblekning med skenor en stor nyhet 1991...
Citera
2006-08-14, 14:26
Medlem
_jss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Jag antar att de köpt in skivan?

Jo, uttryckte mig luddigt, jag menar vilka hade köpt in skivan? Man hörde ofta att låtar blivit "uppköpta utomlands", jag förmodar då att det är ett skivbolag utomlands som köpt upp det. Sedan om det är ett internationellt bolag eller ett garageföretag ute på vischan nämns aldrig, trots att det borde ha en viss betydelse...

Jag är inte hemma i musikbranschen precis, men det låter ungefär som när folk presenteras som vd:ar, utan att man i presentationen säger i vilka företag. Är det Ericsson eller Berts Bilverkstad, liksom?
Citera
2006-08-14, 14:29
Medlem
Kuggarns avatar
Attans att man inte var mer på hugget...

http://www.tradera.com/auction/Vinyl/aid_5915216
Citera
2008-07-11, 13:43
Medlem
cecels avatar
nån som såg Minnenas television senast? dom visade ett avsnitt av en serie som hette Harry H, skapad av Slas som dog i vintras. Vad hette skådespelerskan som spelade Mary?!
Citera
2008-07-11, 15:10
Medlem
Frank Graysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
nån som såg Minnenas television senast? dom visade ett avsnitt av en serie som hette Harry H, skapad av Slas som dog i vintras. Vad hette skådespelerskan som spelade Mary?!

Fick fram detta:
Medverkar gör Per Oscarsson, Nils Hallberg, Christer "Bonzo" Jonsson, Åke Lindström, Gunvor Pontén och Stig Törnblom. Regi: Janne Halldoff.

Borde ju vara Gunvor då, även om Harry H inte finns listad varken på Wikipedia eller Svensk Filmdatabas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in