2024-04-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Man tjänar inte på att gola i Sverige.
Man blir kvitt en konkurrent.
Citera
2024-04-17, 09:46
Medlem
Kemikalierna som krävs för att framställa amfetamin är kräver licens för att köpa och köp registreras, vad jag vet. Eventuellt i flera led (precursor till precursor). Kanske jobbar mannen på ett företag där dessa kemikalier förekommer? Eller så har han importerat dem själv vilket är en risk som kan leda till span.
Citera
2024-04-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Man tjänar inte på att gola i Sverige.

Du tjänar helt klart på att bli fritt en konkurrent.
Citera
2024-04-17, 09:57
Jag hade kanske inte levererat till gängen i hooden, hade hållit mig ifrån all form av kontakt till de.

Skulle detta sluta väl eller? Nej, Aldrig.
Citera
2024-04-17, 10:02
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Låter dumt att tillverka tjack i Sverige när man kan köpa det så billigt utomlands. Att smuggla in det till Sverige lär knappast vara något större problem.
Citera
2024-04-17, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Låter dumt att tillverka tjack i Sverige när man kan köpa det så billigt utomlands. Att smuggla in det till Sverige lär knappast vara något större problem.

Du vill hellre smuggla in 20 kilo amfetamin än tillverka i någon källare innanför gränserna? :/
Citera
2024-04-17, 10:28
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Du vill hellre smuggla in 20 kilo amfetamin än tillverka i någon källare innanför gränserna? :/

Givet att han åkte fast så...

Jag är också riktigt intresserad av att veta hur fan han lyckades åka fast när han kört dead drops? Har han suttit och lurkat i närheten för att se att de hämtat paketet ?
Citera
2024-04-17, 10:34
Medlem
Gosifs avatar
Någon som honom borde haft minst 3 köpled så att inget avslöjas.. Skumt.
Citera
2024-04-17, 10:49
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Jag är övertygad om att vissa kemikalier är under ständigt span från tull/säpo.
Misstänker att personen handlat med kort och på så sätt dragit uppmärksamhet till sig.
Allt du behöver går att beställa från amazon, eBay och polska kemikaliesidor.

Yepp, tullen har nog bra koll på vissa kemikalier.
Citera
2024-04-17, 11:08
Medlem
IceEyess avatar
Sportsligt att erkänna och till och med rekommendera fängelsestraff åt sig själv istället för att skylla på massa egendomliga diagnoser eller att man utförde brottet i sömnen.
Citera
2024-04-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Givet att han åkte fast så...

Jag är också riktigt intresserad av att veta hur fan han lyckades åka fast när han kört dead drops? Har han suttit och lurkat i närheten för att se att de hämtat paketet ?

Bra fråga. Omöjligt att svara på utan bättre insyn i fallet. Det kan även vara så att utredarna vill undanhålla den typen av information.
Citera
2024-04-17, 11:28
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
22kg det är mycket knark. Borde väl räcka för att rubriceras som synnerligen grovt?

Vad får man för en sådan mängd, 10?

Tror gränsen för synnerligen grovt går vid ca 25 kilo (är lite mer som kan spela in såklart). Vet folk som har åkt fast med 50-60 kilo och fått mellan 6-7 år, så skulle gissa på att han får mellan 5-6 år för 22 kilo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in