Citat:
Jag har inte påstått att unga män i Sydkorea inte vill avskaffa värnplikten. Du är helt enkelt för korkad för att förstå poängen jag för fram. Du fokuserar på saker jag inte ens sagt eller småsaker eftersom att du inte klarar av att argumentera mot den större poängen av det jag faktiskt säger.
Du postade en artikel där det tydligt framkommer att majoriteten av de unga Sydkoreanska männen vill avskaffa värnplikten. Sen började du gagga om att de unga i Sydkorea bör göra värnplikten pga hotet från Nordkorea och att värnplikten är bra för den kan göra män av pojkar.
Vad fan vill du och vad fan är din poäng?
Citat:
Tillräckligt bra för att på en gruppnivå fortplanta sig och föra mänskligheten och svenskarna vidare. Du kan ju fortsätta inbilla dig att ett folk som inte fortplantar sig och är självmordsbenäget på en gruppnivå är ett folk som mår bra.
Du har ingen aning om hur folk mådde i det gamla patriarkala Sverige.
Posta nu allt ditt underlag som bevisar att människor skaffade många barn för att de mådde psykiskt bättre än de som skaffade färre barn.
Citat:
Så alltså är det du kallar antifeminismen och manosfären en reaktion på feminismen och ett direkt resultat utav den. Som jag sa tidigare så skapar feminismen både dessa helt värdelösa män och kvinnor.
Antifeminismen och manosfären bygger på kvinnohat och att män ska förtrycka kvinnor igen. Dessa fenomen är inte sprungna ur feminismen utan män har alldeles själva skapat dessa.
Citat:
Att kvinnor förtrycktes och fortfarande förtrycks i stora delar av världen handlar inte om biologi.
Citat:
Inget av det du skriver här ovan styrker din tes om att det är patriarkatet som bär skulden till att så få barn föds i Sydkorea utan snarare tvärtom.
Hur kan dina teser kan vara sanna när det är ett faktum att i ett tidigare mer patriarkalt Sydkorea så var födslotalen på högre och hälsosamma nivåer? Om dina teser stämmer att det är patriarkatets fel att inga barn föds i Sydkorea så borde barnafödandet öka desto mindre patriarkalt ett samhälle är men så är inte fallet i Sydkorea utan vi ser att det totalt motsatta sker. Varför?
Hur kan dina teser kan vara sanna när det är ett faktum att i ett tidigare mer patriarkalt Sydkorea så var födslotalen på högre och hälsosamma nivåer? Om dina teser stämmer att det är patriarkatets fel att inga barn föds i Sydkorea så borde barnafödandet öka desto mindre patriarkalt ett samhälle är men så är inte fallet i Sydkorea utan vi ser att det totalt motsatta sker. Varför?
Förr hade kvinnor inget självbestämmande, ingen till liten tillgång till preventivmedel, abort och mödravård = många barn.
Idag har kvinnor i Sydkorea mer självbestämmande, mycket bättre tillgång till preventivmedel, abort och mödravård = färre barn.
Unga Sydkoreanska män och kvinnor skaffar färre barn pga orsaker jag listat tidigare i tråden.
Att kvinnor fortsatt blir diskriminerade på arbetsmarknaden och får sämre betalt för lika utbildning och arbete är definitivt en rest av det patriarkala samhället. Likaså att kvinnor tvingas/förväntas ta hela ansvaret för hem och barn. Osv.
Senast redigerad av Jenny9 2024-05-09 kl. 12:49.
Senast redigerad av Jenny9 2024-05-09 kl. 12:49.