Citat:
Kvinnor vet inte vad de vill eller iaf kommer de inte vara ärliga med det, det viktigaste är att passa in i gruppen. Kvinnor följer strömmen och gör som de blir tillsagda.
Feminismen har modellerat kvinnors idealliv efter mäns men det fungerar inte riktigt för män och kvinnor är olika. Medan en man som gör karriär, upptäcker världen, går igenom svårigheter och får erfarenheter, blir rik o.s.v. ökar sitt värde för kvinnor så minskar en kvinna sitt värde för män om hon gör samma sak.
Jag tror många kvinnor idag inte förstår detta.
Den mest attraktiva kvinnan är den unga, orörda och oerfarna kvinnan.
Jag har mött många 30+ kvinnor som i princip går in i mental sjukdom under några år för att de inte har en partner att skaffa barn med. Sedan brukar de acceptera sin lott i livet och lugnar ner sig men de tenderar ändå att bli bittra.
Barnaskaffande är bland det viktigaste för att en kvinna ska vara lycklig i det långa loppet.
Ett problem är dock att vi gjort det så svårt i dagens samhälle. Kvinnan ska balansera både barn och jobb/plugg/karriär, ta hand om hemmet o.s.v. samt försöka ha ett socialt liv. Det blir övermäktigt och många går in i väggen.
Feminismens "lösning" har varit att försöka få män att ta mer ansvar för barn och hem men det fungerar inte för det går emot människans natur. Män är inte intresserade av samma saker och har andra prioriteringar.
Istället är den bästa lösningen att kvinnor skaffar barn tidigare i livet då det är då de har störst chans att få barn eftersom de då är som mest fertila och attraktiva. Om fler skaffar barn unga och lever livet med sina barn istället för att vilja skaffa barn efter att man tycker man har levt livet så bildas också ett socialt nät av mammor som gör det mindre ensamt att t.ex. vara hemmafru eller att jobba deltid och vara hemma med barnen mycket.
Feminismen har modellerat kvinnors idealliv efter mäns men det fungerar inte riktigt för män och kvinnor är olika. Medan en man som gör karriär, upptäcker världen, går igenom svårigheter och får erfarenheter, blir rik o.s.v. ökar sitt värde för kvinnor så minskar en kvinna sitt värde för män om hon gör samma sak.
Jag tror många kvinnor idag inte förstår detta.
Den mest attraktiva kvinnan är den unga, orörda och oerfarna kvinnan.
Jag har mött många 30+ kvinnor som i princip går in i mental sjukdom under några år för att de inte har en partner att skaffa barn med. Sedan brukar de acceptera sin lott i livet och lugnar ner sig men de tenderar ändå att bli bittra.
Barnaskaffande är bland det viktigaste för att en kvinna ska vara lycklig i det långa loppet.
Ett problem är dock att vi gjort det så svårt i dagens samhälle. Kvinnan ska balansera både barn och jobb/plugg/karriär, ta hand om hemmet o.s.v. samt försöka ha ett socialt liv. Det blir övermäktigt och många går in i väggen.
Feminismens "lösning" har varit att försöka få män att ta mer ansvar för barn och hem men det fungerar inte för det går emot människans natur. Män är inte intresserade av samma saker och har andra prioriteringar.
Istället är den bästa lösningen att kvinnor skaffar barn tidigare i livet då det är då de har störst chans att få barn eftersom de då är som mest fertila och attraktiva. Om fler skaffar barn unga och lever livet med sina barn istället för att vilja skaffa barn efter att man tycker man har levt livet så bildas också ett socialt nät av mammor som gör det mindre ensamt att t.ex. vara hemmafru eller att jobba deltid och vara hemma med barnen mycket.
Klart kvinnor vet vad de vill.
Saken är väl snarare den att det kan ändras under livets gång.
1. En ung kvinna som nyss har flyttat hemifrån kanske vill känna sig fri och självständig och kunna sova länge på morgonen när det är helg/hitta på kul saker med sina polare och ha fester. Vara fri och självständig några år.
2. Sedan tröttnar hon på det och vill bilda en egen familj med man och barn. Men fortfarande jobba, eftersom hon nyss pluggat färdigt och tycker det är riktigt kul att jobba och tjäna egna stålar. Eller så tröttnar hon inte på att jobba och leva självständigt och vill göra det flera år till.
3. Men om hon vill ha man och barn, så kanske hon också gärna vill vara hemma med barnen några år (något som var otänkbart för henne när hon var ung och ville vara fri).
4. Och även om hon ville vara fri till 35 års ålder, så kan hon vid 35 års ålder tröttna på jobb och frihet och bli kär och vilja ha barn med sin kärlek.
2. Sedan tröttnar hon på det och vill bilda en egen familj med man och barn. Men fortfarande jobba, eftersom hon nyss pluggat färdigt och tycker det är riktigt kul att jobba och tjäna egna stålar. Eller så tröttnar hon inte på att jobba och leva självständigt och vill göra det flera år till.
3. Men om hon vill ha man och barn, så kanske hon också gärna vill vara hemma med barnen några år (något som var otänkbart för henne när hon var ung och ville vara fri).
4. Och även om hon ville vara fri till 35 års ålder, så kan hon vid 35 års ålder tröttna på jobb och frihet och bli kär och vilja ha barn med sin kärlek.
Kvinnor är, precis som män, dynamiska och komplexa. Och kan ändra åsikt/vilja i sitt liv flera gånger om. Detta är inte synonymt med att kvinnor "inte vet vad de vill".