2024-04-15, 01:43
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Kvinnor vet inte vad de vill eller iaf kommer de inte vara ärliga med det, det viktigaste är att passa in i gruppen. Kvinnor följer strömmen och gör som de blir tillsagda.

Feminismen har modellerat kvinnors idealliv efter mäns men det fungerar inte riktigt för män och kvinnor är olika. Medan en man som gör karriär, upptäcker världen, går igenom svårigheter och får erfarenheter, blir rik o.s.v. ökar sitt värde för kvinnor så minskar en kvinna sitt värde för män om hon gör samma sak.
Jag tror många kvinnor idag inte förstår detta.
Den mest attraktiva kvinnan är den unga, orörda och oerfarna kvinnan.

Jag har mött många 30+ kvinnor som i princip går in i mental sjukdom under några år för att de inte har en partner att skaffa barn med. Sedan brukar de acceptera sin lott i livet och lugnar ner sig men de tenderar ändå att bli bittra.

Barnaskaffande är bland det viktigaste för att en kvinna ska vara lycklig i det långa loppet.
Ett problem är dock att vi gjort det så svårt i dagens samhälle. Kvinnan ska balansera både barn och jobb/plugg/karriär, ta hand om hemmet o.s.v. samt försöka ha ett socialt liv. Det blir övermäktigt och många går in i väggen.
Feminismens "lösning" har varit att försöka få män att ta mer ansvar för barn och hem men det fungerar inte för det går emot människans natur. Män är inte intresserade av samma saker och har andra prioriteringar.
Istället är den bästa lösningen att kvinnor skaffar barn tidigare i livet då det är då de har störst chans att få barn eftersom de då är som mest fertila och attraktiva. Om fler skaffar barn unga och lever livet med sina barn istället för att vilja skaffa barn efter att man tycker man har levt livet så bildas också ett socialt nät av mammor som gör det mindre ensamt att t.ex. vara hemmafru eller att jobba deltid och vara hemma med barnen mycket.

Klart kvinnor vet vad de vill.
Saken är väl snarare den att det kan ändras under livets gång.


Kvinnor är, precis som män, dynamiska och komplexa. Och kan ändra åsikt/vilja i sitt liv flera gånger om. Detta är inte synonymt med att kvinnor "inte vet vad de vill".
Citera
2024-04-15, 01:43
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tror du att folk gick runt och mådde toppen på 1700-talet bara för att kärnfamiljen var norm på den tiden? Folk har mått dåligt i alla tider.

Du säger att alla kan välja vilket absolut inte är självklart. I USA har det tex blivit näst intill förbjudet att göra abort i flera delstater. En klar inskränkning i folks frihet att välja.

Frihet är inget som vi ska ta för givet. Det måste man kämpa för. Det kommer alltid finnas de som av olika anledningar vill inskränka folks frihet.

Kloka ord!
Citera
2024-04-15, 01:54
  #171
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tror du att folk gick runt och mådde toppen på 1700-talet bara för att kärnfamiljen var norm på den tiden? Folk har mått dåligt i alla tider.

Du säger att alla kan välja vilket absolut inte är självklart. I USA har det tex blivit näst intill förbjudet att göra abort i flera delstater. En klar inskränkning i folks frihet att välja.

Frihet är inget som vi ska ta för givet. Det måste man kämpa för. Det kommer alltid finnas de som av olika anledningar vill inskränka folks frihet.

Självklart har folk mått dåligt i alla tider och av olika anledningar. Men kvinnors mående har blivit allt sämre sedan 70-talet och barnafödandet blir allt sämre.

I Sverige och Sydkorea får man göra abort. Så vad är din poäng? Hur är det relevant till tråden?
Abort är en helt annan fråga som handlar om hur folk värdesätter det liv som finns i kvinnans mage.
Citera
2024-04-15, 02:10
  #172
Medlem
Det beror på två saker,

1. Det fanns en tradition i SydKorea att inte värdera kvinnor högt. De föredrog att föda pojkar de abortera flickor för ett tag sedan. Det är alltså männen som inte värderade kvinnor högt och vi fick en motreaktion från kvinnor där de inte värderar män högt.

2. Detta förstärks av propaganda , kvinnor blir uppmuntrade inte ha relationer med män filmer och annan media. Till slut vill mycket få kvinnor ha relationer.

Vad man kunde undersöka är vad propagandan som kvinnor utsätts för kommer ifrån,

Sedan borde män värdera kvinnor högre speciellt de som väljer ha relationer med dem , det måste finnas en vinst för kvinnor ha relationer.
Citera
2024-04-15, 02:15
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det beror på två saker,

1. Det fanns en tradition i SydKorea att inte värdera kvinnor högt. De föredrog att föda pojkar de abortera flickor för ett tag sedan. Det är alltså männen som inte värderade kvinnor högt och vi fick en motreaktion från kvinnor där de inte värderar män högt.

2. Detta förstärks av propaganda , kvinnor blir uppmuntrade inte ha relationer med män filmer och annan media. Till slut vill mycket få kvinnor ha relationer.

Vad man kunde undersöka är vad propagandan som kvinnor utsätts för kommer ifrån,

Sedan borde män värdera kvinnor högre speciellt de som väljer ha relationer med dem , det måste finnas en vinst för kvinnor ha relationer.

Härligt att äntligen få se dina synpunkter i tråden!
Jag misstänkte att ditt svar skulle vara ungefär detta, men härligt att se det!
Citera
2024-04-15, 02:28
  #174
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Självklart har folk mått dåligt i alla tider och av olika anledningar. Men kvinnors mående har blivit allt sämre sedan 70-talet och barnafödandet blir allt sämre.

I Sverige och Sydkorea får man göra abort. Så vad är din poäng? Hur är det relevant till tråden?
Abort är en helt annan fråga som handlar om hur folk värdesätter det liv som finns i kvinnans mage.

Att kvinnor skulle må allt sämre sedan 70-talet är ett extremt generellt uttalande. Alla kvinnor på jorden? Alla kvinnor i Smygehuk?

Och bara för att två fenomen (i detta fall dåligt mående och färre födslar) existerar sida vid sida behöver de inte ha med varandra att göra.

Mitt exempel om abort var bara ett exempel på hur frihet snabbt kan tas ifrån oss.
Citera
2024-04-15, 03:09
  #175
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vilka då?

I Sverige är inte kvinnor slavar. I Sverige kan som sagt kvinnor göra fria val. Kvinnor här kan välja:
1. Man, barn, arbete/självständighet, frihet.
2. Man och barn, frihet. (och tack vare vår fina välfärd, så blir de inga slavar vid detta val).
3. Arbete/självständighet, frihet.
Kvinnor är beroende av män. Direkt (Sydkorea) eller indirekt (Sverige).

Offentlig sektor är den främsta arbetsgivaren för kvinnor. Män skapar det välstånd som landet åtnjuter; och möjliggör en omfattande offentlig sektor.

Jag har påpekat detta tidigare: skulle Sveriges män kollektivt ge dig av på en månadslång utlandssemester, så skulle kvinnorna tämligen omgående svälta ihjäl.

Bara män kan bygga och underhålla samhällen.
Kvinnor är - och har alltid varit - beroende av män för sin överlevnad. Kvinnor skulle behöva dubbla sina kollektiva skatteinbetalningar, för att nå en jämnvikt med sina behov av offentliga resurser. 7 av 10 sjukskrivna är kvinnor. Och så vidare…

Kvinnors ”självständighet” i moderna välfärdssamhällen är med andra ord en chimär.

Det har aldrig funnits ett undantag från detta; och det är inget fel med det. Det är i linje med naturens ordning.
Citera
2024-04-15, 03:24
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Kvinnor är beroende av män. Direkt (Sydkorea) eller indirekt (Sverige).

Offentlig sektor är den främsta arbetsgivaren för kvinnor. Män skapar det välstånd som landet åtnjuter; och möjliggör en omfattande offentlig sektor.

Jag har påpekat detta tidigare: skulle Sveriges män kollektivt ge dig av på en månadslång utlandssemester, så skulle kvinnorna tämligen omgående svälta ihjäl.

Bara män kan bygga och underhålla samhällen.
Kvinnor är - och har alltid varit - beroende av män för sin överlevnad. Kvinnor skulle behöva dubbla sina kollektiva skatteinbetalningar, för att nå en jämnvikt med sina behov av offentliga resurser. 7 av 10 sjukskrivna är kvinnor. Och så vidare…

Kvinnors ”självständighet” i moderna välfärdssamhällen är med andra ord en chimär.

Det har aldrig funnits ett undantag från detta; och det är inget fel med det. Det är i linje med naturens ordning.

Du har halvt rätt, men du missar en otroligt viktig del: kvinnor och män är beroende av varandra för sin överlevnad och för artens fortlevnad.

Om alla kvinnor lämnade skutan och bara män blev kvar i en månad. Vilka skulle då göra allt det kvinnor gör? Många manliga patienter på sjukhus skulle dö, eftersom där saknades (all kvinnlig) personal. Män skulle inte kunna gå till sina jobb, för de skulle ha sina pojkbarn att ta hand om när all kvinnlig förskolepersonal/skolpersonal/fritidspersonal/pojkarnas mammor hade försvunnit. Äldre män skulle dö på äldreboende/hemtjänsten då (all kvinnlig) personal försvann därifrån. Och inga nya barn skulle födas den månaden.

Hela vårt samhälle är uppbyggt för att både män och kvinnor ska bidra.
__________________
Senast redigerad av TomatKungen 2024-04-15 kl. 03:27.
Citera
2024-04-15, 04:45
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att kvinnor skulle må allt sämre sedan 70-talet är ett extremt generellt uttalande. Alla kvinnor på jorden? Alla kvinnor i Smygehuk?

Det är väldokumenterat att kvinnor mår allt sämre. Är du förståndshandikappad? Det är en uppriktig fråga eftersom att du tolkar "kvinnor mår allt sämre" som "varenda kvinna på hela jordklotet, precis varenda en, mår dåligt".

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och bara för att två fenomen (i detta fall dåligt mående och färre födslar) existerar sida vid sida behöver de inte ha med varandra att göra.

Det har självklart med varandra att göra eftersom att vi är en biologisk varelse vars främsta syfte är reproduktion. Varenda cell i din kropp existerar för att nå målet reproduktion och det är inte konstigare än så att din kropp säger åt dig att något är fel om du inte fortplantar dig. Detta stämmer ännu mer för kvinnor som har en biologisk klocka som tickar och sedan är kvinnan inte längre fertil medans en man kan befrukta en kvinna och reproducera sig i princip livet ut.
Citera
2024-04-15, 04:59
  #178
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är väldokumenterat att kvinnor mår allt sämre. Är du förståndshandikappad? Det är en uppriktig fråga eftersom att du tolkar "kvinnor mår allt sämre" som "varenda kvinna på hela jordklotet, precis varenda en, mår dåligt".



Det har självklart med varandra att göra eftersom att vi är en biologisk varelse vars främsta syfte är reproduktion. Varenda cell i din kropp existerar för att nå målet reproduktion och det är inte konstigare än så att din kropp säger åt dig att något är fel om du inte fortplantar dig. Detta stämmer ännu mer för kvinnor som har en biologisk klocka som tickar och sedan är kvinnan inte längre fertil medans en man kan befrukta en kvinna och reproducera sig i princip livet ut.

Då frågar jag igen eftersom du också bara slänger ut ett generellt påstående - vilka kvinnor gäller det? Om det är väldokumenterat så kan du väl komma med någon källa också?

Att kvinnors påstådda dåliga mående hänger ihop med färre födslar är absolut ingen självklarhet. Backa upp det påståendet eller håll käften.
Citera
2024-04-15, 05:14
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Då frågar jag igen eftersom du också bara slänger ut ett generellt påstående - vilka kvinnor gäller det? Om det är väldokumenterat så kan du väl komma med någon källa också?

Du är alltså förståndshandikappad och kan inte ens förstå grundläggande mänsklig kommunikation. Om någon säger till dig "människor blir allt fetare" så kommer du tolka det som "varenda människa, utan undantag, är fet".

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att kvinnors påstådda dåliga mående hänger ihop med färre födslar är absolut ingen självklarhet. Backa upp det påståendet eller håll käften.

Inget argument eftersom att du inte har något och inte kan bemöta det jag skrev. Du är extremt dålig på att debattera och ändå har du nästan tjugotusen inlägg på ett diskussionsforum. Efter så många inlägg kan man tycka att man borde ha lärt sig att åtminstone kunna formulera ett argument men inte ens det får man från en förståndshandikappad halvfigur som du.

Du är för kass. Kanske finns det någon annan i tråden som åtminstone kan framföra ett argument som bestrider det jag skrev.

Citera
2024-04-15, 05:28
  #180
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du är alltså förståndshandikappad och kan inte ens förstå grundläggande mänsklig kommunikation. Om någon säger till dig "människor blir allt fetare" så kommer du tolka det som "varenda människa, utan undantag, är fet".



Inget argument eftersom att du inte har något och inte kan bemöta det jag skrev. Du är extremt dålig på att debattera och ändå har du nästan tjugotusen inlägg på ett diskussionsforum. Efter så många inlägg kan man tycka att man borde ha lärt sig att åtminstone kunna formulera ett argument men inte ens det får man från en förståndshandikappad halvfigur som du.

Du är för kass. Kanske finns det någon annan i tråden som åtminstone kan framföra ett argument som bestrider det jag skrev.


Om någon kommer med ett generellt uttalande tex ”kvinnor mår allt sämre” så vill jag veta vilka kvinnor som det handlar om. Om du inte kan svara på det så tar jag inte ditt påstående på allvar.

Samma sak gäller ditt påstående om att kvinnors påstådda dåliga mående hänger ihop med färre födslar. Om du inte kan backa upp det är det inget att ta på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in