Citat:
Ursprungligen postat av
ForzaLeon
Yes! Kan jag få betalt?
Äta frukost & få betalt samtidigt inte illa.
Vet inte riktigt varför jag svarar på detta då själva texten jag svarar på känns som en textrobot.
Israels folkmord? Självklart dör civila när den Iranska stödda terrororganisationen Hamas
gömmer sig bland kvinnor & barn. Det visar hur de är när de agerar, fega stackare helt enkelt.
Nej hoppas att FN nu steppar upp ordentligt sätter in trupper i Gaza.
Därefter rensar upp bland ALLA Hamas sympatisörer.
Bland annat svenska biståndspengar har ju slutligen landat hos Hamas. Under ganska många år.
Jag förstår uppriktigt sagt inte hur man kan stödja Israel i detta. Inte nog med att deras vedergällning i Gaza är totalt oproportionerlig och snarare liknar en "slutlösning på Gazafrågan" så är attacken mot Irans ambassad en helt uppenbar eskalering och provokation.
Missförstå mig rätt nu. Vad mig anbelangar så får allihopa gärna döda varandra därnere så att vi får det lugnt här uppe, men nu verkar Israel fast beslutna på att göra kriget till västvärldens problem.
Jag ser det som oerhört oetiskt att man ser det som mer självklart att vi ska stödja Israels sak än att vi bör stödja Ukraina.
Om du har ett etiskt perspektiv där det är viktigare att skicka trupper till Gaza än det är att skicka dem till Ukraina så vill jag gärna höra det. Nyfiken på hur du resonerar.