2024-04-08, 11:34
Medlem
DeValeras avatar
Såg något roligt, Janne G:s kolumn i Aftonbladet. Där spådde han att Skyttedals parti skulle ta så pass mycket röster att KD och SD åker ur EU-parlamentet.

Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Janne anser sig vara en expert på svensk politik, men här vet man inte om han skojar eller menar allvar. Menar han allvar så kan man starkt ifrågasätta hans kompetens inom svensk politik.

Att Sveriges näst största politiska parti med över 20% av rösterna skulle falla ur pga Skyttedals parti är så pass bortom verklighetens förankring man kan komma. Lever Janne kvar under den tid SD hade en bit över 5% av rösterna?
Citera
2024-04-08, 11:35
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulaa
Sara Skyttedal ska idag berätta om sitt nya parti hos youtubern Henrik Jönsson 11:00.
Tänkte vi kunde ha en tråd här där vi diskuterar hennes nya parti och vad det står för.
https://www.youtube.com/watch?v=Zff832t-xlY&list=PLMrKDXaCVfEiPDa-s4MvhTanZLTX3I1YD&index=4
"Folklistan. Det är inte ett parti.. utan valsamverkan..."

You lost me at Hello, Sara!
Citera
2024-04-08, 11:36
Bannlyst
Var det live?
Citera
2024-04-08, 11:37
Medlem
Jag hade hellre hoppats dom ska sno lite Centerpartistiska röster och göra det svårare för (Murre Muslim) Muharrem Demirok om dom tappar för mycket i Eu valet så säger rykten att han kanske sitter löst. Och det hoppas jag på.
Citera
2024-04-08, 11:38
Medlem
MustMasters avatar
Jag är skeptisk till det här spektaklet men jag har haft fel förut.

Jan Emanuel kan visserligen dra väljare men min spontana känsla är att Skyttedal skrämmer bort dessa.
Citera
2024-04-08, 11:38
Medlem
Hannitys avatar
Låter ungefär som SD. och då röstar jag nog hellre på Weimers, Dick Eriksson och co. än dessa klåpare.
Citera
2024-04-08, 11:39
Bannlyst
Kan man verkligen starta ett nytt parti enbart på premissen att man blivit ovän med Ebba Busch?

Men det är klart, ett hederligt kneg efter att ha levt det goda livet på skattebetalarnas pengar i Bryssel är väl inte så lockande.
Citera
2024-04-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulaa
168.000 röster krävs för ett mandat, det kan dom nog skrapa ihop.
Många 18-åriga killar kan rösta på Jan Emanuel och kåta gubbar på Sara Skyttedal..

Inte en chans. Det är tydligt att båda drabbats av storhetsvansinne. De ska vara glada om de får mer än 1%.
Citera
2024-04-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RektalDysfunktion
Kan man verkligen starta ett nytt parti enbart på premissen att man blivit ovän med Ebba Busch?

Men det är klart, ett hederligt kneg efter att ha levt det goda livet på skattebetalarnas pengar i Bryssel är väl inte så lockande.

Hon måste ju hitta på nått polisen i Danmark har ju rivit haschbodar och stängt ökända Pusher street i Christiania så pendla över ditt för att jobba gick ju i stöppet för Sara Skyttedal 🤣
Citera
2024-04-08, 11:44
Bannlyst
Dom lämnade tsm i helikopter 🫡🍆💦☺️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Såg något roligt, Janne G:s kolumn i Aftonbladet. Där spådde han att Skyttedals parti skulle ta så pass mycket röster att KD och SD åker ur EU-parlamentet.

Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Janne anser sig vara en expert på svensk politik, men här vet man inte om han skojar eller menar allvar. Menar han allvar så kan man starkt ifrågasätta hans kompetens inom svensk politik.

Att Sveriges näst största politiska parti med över 20% av rösterna skulle falla ur pga Skyttedals parti är så pass bortom verklighetens förankring man kan komma. Lever Janne kvar under den tid SD hade en bit över 5% av rösterna?

De röster de kommer att ta kommer de att till största delen ta just av SD och KD. Där har Jan Guillou helt rätt.

SD kommer givetvis inte att åka ut ur EU-parlamentet. Däremot är det väl inte helt omöjligt att KD gör det. Och just därför kommer KD-hatande media säkerligen att uppmärksamma det här projektet väldigt mycket inför EU-valet.

Precis som de är tysta om Nyans, eftersom de vet att de röster de tar kommer att vara från C, V, S och MP. Och det vill de inte.
Citera
Medlem
2442245335352s avatar
Jan Emanuel, var det inte han som blev rik på att driva flyktingläger? Tjänade väl typ 200 miljoner kronor för att staten i princip gav honom pengar? Tar någon en sådan person seriöst? Någon som gjort sig rik på skattebetalare och sedan skryter om det. Usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in