2024-04-07, 10:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kombitator
Förvisso.

Jag kan tänka mig att för en arbetare är ni alla unika men ovanifrån ser ni alla likadana ut.

Pajas, mytoman, utvecklingsstörd. Gör det ni ska så får ni ju er belöning i slutet av månaden. Den 25:e va?
Du verkar ha minst sagt problem med ditt självförtroende, där din ringrostiga kompass desperat försöker hitta något som kan få din självbild att växa något..

Du kan väl berätta på vilka grunder du målade upp bilden av mig?
Citera
2024-04-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du kan väl berätta på vilka grunder du målade upp bilden av mig?

Arbetare visar ofta aggression likt hur du kommunicerat.

Ofta underliggande orsak är vad jag förstår ett missnöje med att leva ett fattigt liv, med ett jobb de själva inser för dem är själadödande och syftar till att berika någon annan.

Jag kan inte påstå att jag inte förstår. Men du borde trots detta bete dig, och veta din plats.
Citera
2024-04-07, 11:16
Medlem
Mullrets avatar
I denna tråd verkar det avhandlas hur rika män klär sig.

Skulle vilja inflikat det skiljer sig för kvinnor. De gillar dyra prylar, oavsett inkomst och förmögenhet.

Men, deras glitter och bara för irritera andra kvinnor. En man bryr sig inte. Räcker med ett raffset på lördagen för en man skall vara nöjd.
Citera
2024-04-07, 11:25
Medlem
Citat:
Förvisso.

Jag kan tänka mig att för en arbetare är ni alla unika men ovanifrån ser ni alla likadana ut.

Pajas, mytoman, utvecklingsstörd. Gör det ni ska så får ni ju er belöning i slutet av månaden. Den 25:e va?
Med tanke på dina kommentarer så är du nog en av många muppar som har en önskan att vara rik men du är och har alltid varit fattig
Citera
2024-04-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Med tanke på dina kommentarer så är du nog en av många muppar som har en önskan att vara rik men du är och har alltid varit fattig

Har ni arbetare känslor. I så fall får jag tyvärr såra dem nu, jag tillhör en av våra äldsta greve-släkter.
Citera
2024-04-07, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Vem på Flashback menar du skulle kunna berätta detta för dig?

Ha ha, bra fråga. I alla fall inte jag. Jag vet ingenting om sådant. Det enda som måste vara att jag vet att drottning Elizabeth bar en Barbor oljejacka. Personligen skulle jag föredra en John Partridge.
Citera
2024-04-07, 12:16
Medlem
Jag skulle tänka att de klär sig som han den där Simon i serien "Historien om Sverige".

Hur han lyckats kombinera alla kläder utan märke är beundransvärd!
Citera
2024-04-07, 13:31
Medlem
Enligt min erfarenhet är det tabu att skryta och prata om pengar hos den riktiga överklassen. De undviker märkeskläder där märken syns och klär sig konservativt men enkelt till vardags. Klär de upp sig är det skräddarsydda kläder och kvalitet som gäller, men inget som sticker ut. Noblesse oblige och att verka utan att synas är viktigt. Många av dem är ekonomiska för att inte säga snåla när det gäller privata utgifter. De kör ofta gamla bilar och handlar gärna på rea. Det är de små utgifterna inte de stora inkomsterna som har gjort dessa människor rika historiskt. Ofta är kapitalet bundet i mark, värdepapper, företag och fastigheter som skall lämnas över till nästa generation. Helst i ett bättre skick och i ett högre värde.
Senast redigerad av Parkinsons-lag 2024-04-07 kl. 13:34.
Citera
2024-04-07, 15:51
Medlem
Citat:
Arbetare visar ofta aggression likt hur du kommunicerat.

Ofta underliggande orsak är vad jag förstår ett missnöje med att leva ett fattigt liv, med ett jobb de själva inser för dem är själadödande och syftar till att berika någon annan.

Jag kan inte påstå att jag inte förstår. Men du borde trots detta bete dig, och veta din plats.

Precis överklass behöver inte visa sitt ursprung med hjälp av kläder, utan det avslöjas av hur ni för er, uttrycker er och förtrycker?
Citera
2024-04-07, 16:10
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Orange Helly-Hansen
Citera
2024-04-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapscan123
Precis överklass behöver inte visa sitt ursprung med hjälp av kläder, utan det avslöjas av hur ni för er, uttrycker er och förtrycker?

Nej. Har man kontakt med en arbetare så har det brustit någonstans, det ska förmannen och andra liknande, ta.

Arbetare ser nog inte så mycket, ni får så klart inte komma in. Undantag tjänstefolk så klart, men de väljs för foglighet.
Citera
2024-04-07, 20:29
Avslutad
Loro Piana, Canali, Brioni, Zegna, Corneliani, Prada….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in