2024-04-06, 09:34
Medlem
Tidigt på morgonen blev föraren av en bil misshandlad av en man när han står på Möllevången. Därefter tillgriper angriparen fordonet som nu eftersökts av polisen.

Den angripne är förd till sjukhus med okänd skadeläge.
TV4s färska artikel

Någon som satt och glassade i sin Porsche cab eller rejält uppknarkad individ som stal en Ford värd 20 000 kr som användes som svart taxi ?

Edit: Polisens egen notis tillförde inget mer förutom mer exakt läge då det verkar varit på Monbiljougatan som är klart central på Googlekartan:
Senast redigerad av OnlyHans 2024-04-06 kl. 09:48. Anledning: Staavfell och exakt gata
Citera
2024-04-06, 09:50
Medlem
halaltarzans avatar
Och vad är det för reg.nr och bilmärke då så att allmänheten kan hjälpa till att spana?

Och larmtjänst uppdaterar väl inte fören på måndag antar jag (om de inte hittat bilen då förstås)?
Citera
2024-04-06, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och vad är det för reg.nr och bilmärke då så att allmänheten kan hjälpa till att spana?

Och larmtjänst uppdaterar väl inte fören på måndag antar jag (om de inte hittat bilen då förstås)?
Det är det jag suttit och tittat runt om i tio minuter men polisens egen notis är förutom lite kul snubblande på tangenterna väldigt .....kort.

Det står inte gatunumer men borde finnas en del kameror att hitta rätt bil på om ägaren är medvetslös.
Kanske "någon känd sedan tidigare av polisen" som fick en varning av än farligare individer och polisen vill undvika att Åke 74 år blir för upphetsad och börjar följa efter den utpekade Cadillac Escalade till hamnen eller vad det är för fordon som blev "carjacked"
Citera
2024-04-06, 11:01
Medlem
Förmodligen någon narkotikapåverkad som i någon typ av stress behövt transportera sig.
Citera
2024-04-06, 12:24
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Bilen är en Renault Laguna beige/guldfärgad.
Citera
2024-04-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bilen är en Renault Laguna beige/guldfärgad.

Årets kap, helt uppenbart en starkt narkotikapåverkad individ som tar en sådan skrotbil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in