Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-02, 21:30
Någon som vet vad det handlat om?
Eskorter?
Skuldindrivning?
Nåt psyko?
Citera
2024-04-02, 21:33
Medlem
Från SVT med kort video.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/misstankt-grovt-brott-pa-kungsholmen-stor-polisinsats

"– Vi utreder just nu ett grovt brott i form av misshandel, mer kan jag inte säga, säger polisens presstalesperson Anders Bryngelsson.

Polisen är i övrigt förtegen om händelsen.

Enligt uppgifter till Aftonbladet och Expressen ska två kvinnor suttit fastbundna i en lägenhet. En man har gripits och händelsen utreds som grov misshandel, människorov och vapenbrott, enligt Aftonbladet."

Om fler gripits i Kärrtorp tycker jag det luktar gängkriminella. Någon tjej/er som agerat kurirer?
Var väl förra eller förrföra året en tjej med bra bostad och jobb åkte fast om jag minns rätt.
Citera
2024-04-02, 21:34
Medlem
Osguts avatar
För att vara tydlig. Brottet har alltså ägt rum i Kristineberg som förvisso är en del av Kungsholmen. Dock ligger det avsides och det är till störst del mindre lägenheter i området (1-3 rum). Rent objektivt är det ett välmående område men hästlängder från t.ex. Norr Mälarstrand eller Kungsholmstorg. Någon skrev att det inte bor missbrukare på Kungsholmen. Det finns gott om missbrukare där precis som i alla andra stadsdelar. Speciellt området kring Stadshagen.

Jag tippar på att det rör sig om eskorter som någon skrev tidigare i tråden. Lägenheten där brottet skedde har fungerat som en bordell och kvinnorna har blivit misshandlande och bundna av en eventuell hallick.
Senast redigerad av Osgut 2024-04-02 kl. 21:42.
Citera
2024-04-02, 21:35
Medlem
Frihet2010s avatar
Kan vara någon som hyrt svart?
Citera
2024-04-02, 21:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ont: Känns som att detta kommer vara att märkligt fall. Om det var ett rån borde de inte blivit så misshandlade, om de var prostituerade borde de varit en hyresrätt.

Jag förmodar att om ”man” drar igång någon form av prostitutionsverksamhet så är det en fördel att ligga centralt, samtidigt som det kanske inte finns så många ködagar. Men möjligheten att hyra i andra hand finns ju, och då kanske en lite. bostadsrätt för säg 12 000 eller 15 000 i månaden. Eller en Airbnb-historia.

Men med det sagt så tror jag kanske inte att det har med det att göra. Främst för att det inte finns någon rubricering (så som sexköp, våldtäkt eller koppleri) som pekar ditåt.
Citera
2024-04-02, 21:47
Medlem
Melancholymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Lidnersk knäpp?
Polisen utvecklar utredningen till Kärrtorp.

Källa?
Citera
2024-04-02, 22:14
Medlem
En man ska ha gripits på plats

Saxat:

En polisinsats pågår på Kungsholmen.
En man misstänks ha bundit fast och misshandlat två kvinnor i en lägenhet.

Det rör sig om ett grovt brott, säger Anders Bryngelsson.

En man ska ha gripits på plats, enligt uppgifter.
Polisen kan inte kommentera händelsen närmare i nuläget.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/769qGW/polisinsats-efter-misstankt-grovt-brott?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2024-04-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osgut
För att vara tydlig. Brottet har alltså ägt rum i Kristineberg som förvisso är en del av Kungsholmen. Dock ligger det avsides och det är till störst del mindre lägenheter i området (1-3 rum). Rent objektivt är det ett välmående område men hästlängder från t.ex. Norr Mälarstrand eller Kungsholmstorg. Någon skrev att det inte bor missbrukare på Kungsholmen. Det finns gott om missbrukare där precis som i alla andra stadsdelar. Speciellt området kring Stadshagen.

Jag tippar på att det rör sig om eskorter som någon skrev tidigare i tråden. Lägenheten där brottet skedde har fungerat som en bordell och kvinnorna har blivit misshandlande och bundna av en eventuell hallick.
Många hyreslägenheter där dock.
Eskorter lär det inte vara (begreppet används felaktigt av torskar som inte klarar stå för att de betalar för sex. Eskorter är socialt sällskap, oftast i offentliga sammanhang, därav namnet. Ibland även utan att det ingår sexuella tjänster), däremot kan det vara vanliga prostituerade av den sorten som säljer sexuella tjänster till torskar i slutna rum och sammanhang.
Senast redigerad av hahahohoyrsovane 2024-04-02 kl. 22:19.
Citera
2024-04-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melancholyman
Källa?

Expressen skriver om kopplingen till Kärrtorp

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/grovt-brott-pa-kungsholmen/
Citera
2024-04-02, 22:19
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag förmodar att om ”man” drar igång någon form av prostitutionsverksamhet så är det en fördel att ligga centralt, samtidigt som det kanske inte finns så många ködagar. Men möjligheten att hyra i andra hand finns ju, och då kanske en lite. bostadsrätt för säg 12 000 eller 15 000 i månaden. Eller en Airbnb-historia.

Men med det sagt så tror jag kanske inte att det har med det att göra. Främst för att det inte finns någon rubricering (så som sexköp, våldtäkt eller koppleri) som pekar ditåt.

Sant. Tänkte inte på andrahand eller liknande.
De flesta bostadsrätter innanför tullarna jag bott i hade de aldrig gått att driva en verksamhet där det dök upp random män hela tiden utan att det börjats ställa frågor där emot
Citera
2024-04-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Många hyreslägenheter där dock.
Eskorter lär det inte vara (begreppet används felaktigt av torskar som inte klarar stå för att de betalar för sex. Eskorter är socialt sällskap, oftast i offentliga sammanhang, därav namnet. Ibland även utan att det ingår sexuella tjänster), däremot kan det vara vanliga prostituerade av den sorten som säljer sexuella tjänster till torskar i slutna rum och sammanhang.

Nope. Majoriteten av lyorna på hela Kungsholmen är dyra bostadsrätter. Bara googla
Citera
2024-04-02, 22:27
Medlem
Nu går man ut och säger grovt rån, grovt vapenbrott, människorov på Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/a/769qGW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in