2024-03-31, 16:21
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Kollat runt på Systembolagets hemsida, googlat osv. men hittar inget svar på frågan. Jag tänkte göra ett större köp och då jag inte längre har bil och det är en bit till närmsta bolag känns det smidigast med hemleverans men vilka är det som leverar? Har Systembolaget nåt eget företag som gör det åt dem? Anledningen till att jag frågar är för jag har har helt enorma problem med Postnord.
Citera
2024-03-31, 16:24
Medlem
Hos mig, på "landsorten", är det Bring. Stabilt.
Citera
2024-03-31, 16:28
Avslutad
"Efter att du har aviserats om att din beställning har lämnat vår depå kan du alltid vända dig direkt till transportören för att korrigera ditt leveransdatum. Du når Brings Kundtjänst på 0770-113300."

https://www.systembolaget.se/kontakta-oss/vanliga-fragor/#/articles/hur-andrar-jag-dag-eller-tid-pa-min-hemleverans----6a03bc07-570a-42b8-92bd-fa8aad9f1367
Citera
2024-03-31, 17:16
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Nu har det redan nämnts men bolaget använder sig av Bring
Citera
2026-03-21, 17:09
Medlem
Öppnar upp för hemleverans av alkohol
utanför Systembolagets öppettider.

Systembolaget har – i samtal
med regeringen – lyft frågan om
att få utökade tider för att göra
hemleveranser av alkohol.

Sjukvårdsminister Elisabet Lann (KD) säger
nämligen nej till att butikerna ska ha öppet
längre jämfört med i dag, av folkhälsoskäl.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/oppnar-for-hemleverans-av-alkohol-utanfor-systembolagets-oppettider
Citat:
Systembolaget har, under höst och vinter, vid flera tillfällen lyft frågan om att få göra hemleveranser och leveranser till ombud på fler av dygnets timmar jämfört med i dag.

Det visar interna dokument som SVT har tagit del av.
Citera
2026-04-28, 16:41
Medlem
zombie-nations avatar
Funkar det likadant med hemleverans som andra varor (förutom att jag fattar att man ska legitimera sig)? Kan man välja vem som levererar (bor i stan)? Vad kostar det?
Citera
2026-04-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Funkar det likadant med hemleverans som andra varor (förutom att jag fattar att man ska legitimera sig)? Kan man välja vem som levererar (bor i stan)? Vad kostar det?
Jag har aldrig fått val mellan transportföretag, det är alltid Bring. Och, jodå, jag bor centralt i stad.

Lägsta priset är 80 kronor, köper man lite mer blir det 120 kronor, och sen stiger det ju mer man köper.
Citera
2026-04-28, 16:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoForBroke
Jag har aldrig fått val mellan transportföretag, det är alltid Bring. Och, jodå, jag bor centralt i stad.

Lägsta priset är 80 kronor, köper man lite mer blir det 120 kronor, och sen stiger det ju mer man köper.

Tack. Hm, då blir det ändå billigare att ta bussen till bolaget. Får grunna på om det är värt det eller om det är för jobbigt. Hemleverans är ju inte heller jättekul när det är varor man måste vara hemma för och vänta på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in