2024-03-31, 13:54
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Precis de har givetvis ljugit sig in i landet myggan gör heller inget för att kolla upp dom. Jävla svineri.

De viktigaste är att kolla upp deras släkt, familj och vänner och bekanta ifrån deras hemland eller angränsande hemländer på deras facebook kommunikationer och bilder mm där de kan ta sitt pick och pack å bo istället för att spela pajas lyximmigrant i ett annat land med låssas flyktningskäl inkl låssas att vara hemlös och helt black och utblottad

Måste ju va en bra metod att se vilka utvisningsmöjligheter som finns förutom dom vanliga
Citera
2024-03-31, 14:07
Medlem
dwgs avatar
De har väl konstaterat att ingen köper från en Mohamad

Lika med blocket, men om jag skulle köpa tex en bil så åker jag till större handlare
Citera
2024-03-31, 14:53
Medlem
Sidhellacopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jag har noterat att många Marketplaceannonser vars säljare är invandrare, och att Facebooknamnet nästan aldrig stämmer med deras (förhoppningsvis) riktiga namn.

Det står ett namn i deras profil. Men när man håller markören över profilen, står ett helt annat namn i adressfältet.

Typ Joe Lene på profilen, men Ali Agbhood i adressfältet. Eller Samir Boulal på profilen, men Nadir Agadir i adressfältet. Ja, ni fattar.

Varför inte stå för sitt riktiga namn? Och ska man mörka sitt namn, så är det ju rätt så korkat, eftersom att de missat att ändra namnet även i adressfältet.

Och varför står det att så många invandrare arbetar på Mercedes, AMG, Barca, Gucci eller Google?

Det är helt uppenbart att de inte har dessa arbetsgivare med tanke på vad de lägger upp i sina flöden. Så långt ifrån dessa arbetsgivare man bara kan komma.

Typ femtio bilder från Ullared, trettio bilder från Lek- och buslandet i Borås och sedan en middag hemma hos tjocka släkten i Hammarkullen. Inga flashiga luncher vid de påstådda arbetsgivarna. I bästa fall äger de en gammal trött Toyota Starlet från -90.

Den höga påklistrade statusen existerar inte vid en närmare kontroll.

Jag är genuint nyfiken på varför det är så många av just invandrarna som ägnar sig åt att byta namn på sociala medier.

Därför att alla blattar luras. De är för korkade för att kunna tjäna pengar hederligt. Det är därför deras hemländer ser ut som de gör.
Citera
2024-03-31, 15:53
Medlem
Blaskas avatar
För att många inte vill ha att göra med atabklingande namn?
Dom som är seriösa ökar sina chanser med annat namn. Inte ett speciellt svårt pussel att få ihop.
Citera
2024-03-31, 15:55
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jag har noterat att många Marketplaceannonser vars säljare är invandrare, och att Facebooknamnet nästan aldrig stämmer med deras (förhoppningsvis) riktiga namn.

Det står ett namn i deras profil. Men när man håller markören över profilen, står ett helt annat namn i adressfältet.

Typ Joe Lene på profilen, men Ali Agbhood i adressfältet. Eller Samir Boulal på profilen, men Nadir Agadir i adressfältet. Ja, ni fattar.

Varför inte stå för sitt riktiga namn? Och ska man mörka sitt namn, så är det ju rätt så korkat, eftersom att de missat att ändra namnet även i adressfältet.

Och varför står det att så många invandrare arbetar på Mercedes, AMG, Barca, Gucci eller Google?

Det är helt uppenbart att de inte har dessa arbetsgivare med tanke på vad de lägger upp i sina flöden. Så långt ifrån dessa arbetsgivare man bara kan komma.

Typ femtio bilder från Ullared, trettio bilder från Lek- och buslandet i Borås och sedan en middag hemma hos tjocka släkten i Hammarkullen. Inga flashiga luncher vid de påstådda arbetsgivarna. I bästa fall äger de en gammal trött Toyota Starlet från -90.

Den höga påklistrade statusen existerar inte vid en närmare kontroll.

Jag är genuint nyfiken på varför det är så många av just invandrarna som ägnar sig åt att byta namn på sociala medier.
Vet inte om det är just invandrare. Jag har många FB-vänner som bor i andra länder och det är väldigt vanligt, kanske mer regel än undantag, att de har andra namn på FB än vad de heter i verkligheten. Kanske är något med att man misstror företag och inte vill riskera några konstigheter
Citera
2024-03-31, 17:30
Medlem
Också funderat på detta.

Tenderar ofta att byta namn fram och tillbaka
Citera
2024-04-03, 01:07
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
De viktigaste är att kolla upp deras släkt, familj och vänner och bekanta ifrån deras hemland eller angränsande hemländer på deras facebook kommunikationer och bilder mm där de kan ta sitt pick och pack å bo istället för att spela pajas lyximmigrant i ett annat land med låssas flyktningskäl inkl låssas att vara hemlös och helt black och utblottad

Måste ju va en bra metod att se vilka utvisningsmöjligheter som finns förutom dom vanliga

De har gett sig till satan även känd som Allah en övernaturlig best som tar form av en blandning av hund och gris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in