Citat:
Ursprungligen postat av
Livsbrukarn
Känner en hel del som tar grejer för att klara sin vardag och är superpopulära bland sina kollegor och övrigt folk, håller på så i flera år liksom.
Sen så fort dom säger öppet "jag missbrukar dagligen och har det gjort länge". Då tar många avstånd och blir rädda.. men det är ju samma person under samma förutsättningar som de veckan innan skämtade, skrattade och hade det supertrevligt med.
Någon/något skrämmer ju upp människor så pass att dom inte kan tänka klart med den vetskapen haha.
Alla droger kan leda till missbruk och det är verkligen något man ska va vaksam på såklart. Men den allmänna uppfattningen kring droger och missbruk är ju verkligen helt fel egentligen.
Svårt att förmedla och utbilda hur det egentligen är för ingen lyssnar ju på en knarkare.
Många verkar tro att alla missbrukare är som en superhög aloliserad parkbänks missbrukare och fått psykos och skriker^^ ja keta så man mår bea och gå ut och bara handla, åk tana osv blir bemötandet enormt mer possitivt från omvärden, för man utstrålar glädje lättsamhet och bra energi. Ingen märker att man tagit en drog. Folk gillar knarkare utan att dom fattar det^^ vissa sorts knarkare iallafall. Högenergi knark.
Leenden överallt och folk som pratar med en ibland. Samma med viss familj och på jobbet. Utstrålar man mer självsäkerhet och lycka så gillar folk en mer. Allt flyter på. Dom får ta del av energin på nått dett. Testat för länge sen kan jag tillägga.
Man vet ju att extrent många självmedicinerar med olagliga droger. Bankmän, lager, läskare, restaurang, politiker,
Elon musk medicinerar sin ångest med ketamin. Det är nog inte många som vet.
Sen vabliga kreativa kändisae, Såå extremt många som är där dom är pga droger. Inte alla. Meb ojojoj va många artister och skådisar som tar något. Mycket otrolig musik och konstverk har skapats med just droger.
Många kända proffesorer har tagut drog när det sommit på meras uppfinningar.
Albert einstein va ju kokain missbrukare.
Appel uppfinnaren kom på äpplet under en lsd tripp.
För mig finns det bra och dåliga droger som antingen höjer själen eller sänker. Ketamin, psykadeliska oftast är för mig bra i låga mängder.
Amfetamin,kokain, heroin blir ju i längden att det utholkar ens själ va? Riktigt obehagliga substabser enligt mig. Förgödande för personligheten i längden. Tror man hamnar i på mörkare plats tillslut.
Men oavsett så är många drogare bra männikor. Dom tror jag är ofta väldigt känsliga som bara försöker klara sig i ägenom denna sjuka värld. Alltså mer ödmjuka änn vanligt folk ofta. Dock som jag sa finna det nog droger som tillslut tar bort den bra delen i en.
Men tex keta höjer den delen, moralen osv. Om man får riktig keta. De mesta som säljs är ju skit, fake med äcklig flour i som täpper igen ljuset,själens energi.men bra ket öppnar hjärnan, ljuset. Energin.