2024-03-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Ännu mer ad hominem. Har besökt både Sovjetunionen och Ryssland många gånger. Sovjetunionen var mer intressant än vad Ryssland är. Ryssland är en miserabel latinamerikansk bananrepublik. Det korrupta ledarskapet stjäl avkastningen av landets råvaror från folket, så att folket får hålla tillgodo med utedass.

Jag tror dig inte. Om du verkligen hade besökt Ryssland som du säger skulle du veta hur det såg ut efter Sovjetunionens fall och hur Putin räddade landet och hur älskad han är.

Har inget behov av att diskutera med någon som så uppenbart ljuger och inte vet vad hen pratar om men tack för visat intresse.
Citera
2024-03-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Jag tror dig inte.

? Varför tror du att jag bryr mig om det?

Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Om du verkligen hade besökt Ryssland som du säger skulle du veta hur det såg ut efter Sovjetunionens fall och hur Putin räddade landet och hur älskad han är.

Ah, folk sitter på sina utfrusna utedass och avgudar Putler.
Citera
2024-03-17, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Litar du mer på Rysslands presidentval eller USA:s presidentval? Motivera gärna ditt svar.

Likvärdigt.

Jag tror dock att Ryssland är beredda att gå längre om det behövs men det behövs inte då Putin är så pass populär.

Exempelvis är Navalny död medan de försöker döda Trump i rättssalen istället. Moraliskt lika antidemokratisk och korrupt men ändock en gradskillnad.
Citera
2025-01-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Det korrupta ledarskapet stjäl avkastningen av landets råvaror från folket, så att folket får hålla tillgodo med utedass.

Sverige hade också gott om gamla utedass ända fram till 60-talet och starten av miljonprogrammet.

Ryssland skulle behöva en socialdemokratisk ledning, med reformidéer för att bli av med sina utedass.

Problemet finns dock även i andra länder, Storbritannien lär fortfarande ha drygt 40000 utedass i bruk.

Kanske är utedassen ett symptom på ett orättvist klassamhälle?
Citera
2026-02-09, 19:58
Medlem
Japhys avatar
Jag litar på att Dems tappade 7 miljoner röster jämfört med 2020.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in