2024-07-10, 01:01
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Ett totalt obegripligt stycke text du åstadkommit där...
Lyssna på den här videon om Getterna och fåren.
https://youtu.be/S6xoFIr_FiA Parables. The goats and the sheep parable

Bingo- "Totalt obegripligt"-; är frälsningen för OSAS dyrkare. Ni lever i lögn. Där OSAS gjort synden passé där ni kan vältra fram i synd och hädelse och förleda bort från tron på Guds Ord i Jesus Kristus.

"Jag har inte kommit för att ta bort lagen..." -Speciellt- för 'judarna' blir detta deras fall bort från Gud då ingen människa klarar hålla alla buden och lagen.

Matt 5
Jesus och lagen
17Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att uppfylla. 18Sannerligen, innan himlen och jorden förgår skall inte en enda bokstav, inte minsta prick i lagen förgå; inte förrän allt har skett. 19Den som upphäver ett enda av buden, om så det allra minsta, och undervisar människorna så, han skall räknas som den minste i himmelriket. Men den som handlar och undervisar efter dem skall räknas som stor i himmelriket. 20Jag säger er att om inte er rättfärdighet överträffar de skriftlärdas och fariseernas, så kommer ni inte in i himmelriket.

Sann tro på Jesus Kristus överträffar judarnas tro. Judarna är fast vid att hålla varenda bokstav i lagen och buden -vilket de inte klarar av. OSAS är likt de skenheliga judarna som vill ta del av frälsningen -på sitt sätt-. Genom att förkasta Guds Ord.

Malaki 2
6Sann vägledning kom ur hans mun, inget orätt fanns på hans läppar. I obrottslig trohet höll han sig till mig och hindrade många från att ådra sig skuld. 7Prästens läppar förvaltar kunskapen, från hans mun hämtar man vägledning, ty han är Yahweh Sebaots sändebud. 8Men ni vek av från vägen, er undervisning har fört många vilse. Ni har brutit mitt förbund med leviterna, säger Yahweh Sebaot. 9Därför skall jag göra er föraktade och ynkliga inför hela folket, för ni har inte hållit er till mina vägar, och ni gör skillnad på person när ni tolkar lagen.
Blandäktenskap och skilsmässor fördöms
10Har vi inte alla en och samme fader? Är vi inte skapade av en och samme Gud? Varför handlar vi då trolöst mot varandra och kränker det förbund som våra fäder slöt? 11Juda handlar trolöst, och man begår skändligheter i Israel och i Jerusalem. Juda vanhelgar den heliga plats som Yahweh älskar, och han äktar en främmande guds dotter. 12Må Yahweh ur Jakobs boningar utrota den som gör så, vem det vara månde, även om han frambär offer åt Yahweh Sebaot.

Matt22
»Du skall älska Yahweh, din Gud, med hela ditt hjärta och med hela din själ och med hela ditt förstånd. 38Detta är det största och första budet. 39Sedan kommer ett av samma slag: Du skall älska din nästa som dig själv. 40På dessa båda bud vilar hela lagen och profeterna.«

Ifall du älskade Gud skulle du inse att synden försvinner inte med irrläran OSAS
Citera
2024-07-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbags
Bingo- "Totalt obegripligt"-; är frälsningen för OSAS dyrkare. Ni lever i lögn. Där OSAS gjort synden passé där ni kan vältra fram i synd och hädelse och förleda bort från tron på Guds Ord i Jesus Kristus.

"Jag har inte kommit för att ta bort lagen..." -Speciellt- för 'judarna' blir detta deras fall bort från Gud då ingen människa klarar hålla alla buden och lagen.

Matt 5
Jesus och lagen
17Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att uppfylla. 18Sannerligen, innan himlen och jorden förgår skall inte en enda bokstav, inte minsta prick i lagen förgå; inte förrän allt har skett. 19Den som upphäver ett enda av buden, om så det allra minsta, och undervisar människorna så, han skall räknas som den minste i himmelriket. Men den som handlar och undervisar efter dem skall räknas som stor i himmelriket. 20Jag säger er att om inte er rättfärdighet överträffar de skriftlärdas och fariseernas, så kommer ni inte in i himmelriket.

Sann tro på Jesus Kristus överträffar judarnas tro. Judarna är fast vid att hålla varenda bokstav i lagen och buden -vilket de inte klarar av. OSAS är likt de skenheliga judarna som vill ta del av frälsningen -på sitt sätt-. Genom att förkasta Guds Ord.

Malaki 2
6Sann vägledning kom ur hans mun, inget orätt fanns på hans läppar. I obrottslig trohet höll han sig till mig och hindrade många från att ådra sig skuld. 7Prästens läppar förvaltar kunskapen, från hans mun hämtar man vägledning, ty han är Yahweh Sebaots sändebud. 8Men ni vek av från vägen, er undervisning har fört många vilse. Ni har brutit mitt förbund med leviterna, säger Yahweh Sebaot. 9Därför skall jag göra er föraktade och ynkliga inför hela folket, för ni har inte hållit er till mina vägar, och ni gör skillnad på person när ni tolkar lagen.
Blandäktenskap och skilsmässor fördöms
10Har vi inte alla en och samme fader? Är vi inte skapade av en och samme Gud? Varför handlar vi då trolöst mot varandra och kränker det förbund som våra fäder slöt? 11Juda handlar trolöst, och man begår skändligheter i Israel och i Jerusalem. Juda vanhelgar den heliga plats som Yahweh älskar, och han äktar en främmande guds dotter. 12Må Yahweh ur Jakobs boningar utrota den som gör så, vem det vara månde, även om han frambär offer åt Yahweh Sebaot.

Matt22
»Du skall älska Yahweh, din Gud, med hela ditt hjärta och med hela din själ och med hela ditt förstånd. 38Detta är det största och första budet. 39Sedan kommer ett av samma slag: Du skall älska din nästa som dig själv. 40På dessa båda bud vilar hela lagen och profeterna.«

Ifall du älskade Gud skulle du inse att synden försvinner inte med irrläran OSAS

Du förstår inte vad du läser.
Citera
2024-07-11, 11:46
Medlem
Ni kan inte vara kristna då den förstörde sinegen religion med flit.
Detta för att skifta fokus till svart magi, leka med hjärnor och säga nej på repeat varje dag.

Hur många ville ta bort en entitet eller demon idag i världen som de betalar pengar för?
Varför vill man ta bort en entitet ?
Varför är den så otrevlig och följer efter hjärnan som någon galning hela tiden?

Hoppas de skaffar ett eget liv någon dag .
De är inte snälla eller trevliga.
Försöker få uppmärksamhet hela tiden för att bråka.

Jag vet vilka de är framför era barn oerhört emoatilösa våldsdyrkare.

Erkänner att de anser att de äger människor och ska visa upp sig varje minut.
Citera
2024-07-11, 13:19
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Ni kan inte vara kristna då den förstörde sinegen religion med flit.
Detta för att skifta fokus till svart magi, leka med hjärnor och säga nej på repeat varje dag.

Hur många ville ta bort en entitet eller demon idag i världen som de betalar pengar för?
Varför vill man ta bort en entitet ?
Varför är den så otrevlig och följer efter hjärnan som någon galning hela tiden?

Hoppas de skaffar ett eget liv någon dag .
De är inte snälla eller trevliga.
Försöker få uppmärksamhet hela tiden för att bråka.

Jag vet vilka de är framför era barn oerhört emoatilösa våldsdyrkare.

Erkänner att de anser att de äger människor och ska visa upp sig varje minut.

Och ändå Kristus visade sig vara en hygglig karl sanning och rättvis.
Citera
2024-07-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Och ändå Kristus visade sig vara en hygglig karl sanning och rättvis.

Men snälla det var en människa.
Han ville rädda folk från ondska.
Däremot hade han koll på vad händer i folks medvetande?

Du ska veta att de slösar upp andras tid på att tvångsmässigt visa upp bilder på flygande gubbar som man får migrän av som livsstil.

Och det allt man tycker är dåligt tycker de är bra.
Du tror inte de kan slösa upp millimeter sekunder på att störa naturliga nervsystemet.

De pratar ej mer än håll käften och det skiter vi i.

Sista gångerna jag bett har de faktiskt attackerat mig från flera olika håll och hånskrattar.
Det är många år som gått.

Deras "ande" står inte still den flyger omkring fram och tillbaka .

Vad menar du att jag ska med det till?
Varje dag varje månad?

De har inte en livsstil säger ju jag.

Är det alltså en livsstil?
De gör inbrott det är knappast lagligt att använda såna där frekvenser som en livsande.

De skickar för fan signaler hela dagarna åt olika håll och kanter.

Det är en attack det är inte en riktig gud.

Den har ju aldrig varit snäll någonsin.
Beter sig som att de hatar människor genuint helt sjukt att folk orkar med de i 80 år.

De har inga känslor i kroppen.

De är för påflugna och aggressiva.
Då undrar jag vad eran gud har för problem här med människor ?

Något är ju fel någonstans.

Missnöjd när man ger med sig missnöjd när man försöker bli av med de.

De är så olik människor att jag misstänker att det bara är därför de har intresse för oss.

Tragiskt att de lägger ner 80 år på detta.

Inte kan de presentera sig heller ?
Änglar älskar att bråka och jävlas om de finns endå.
Ni har ej kompisar där.
Citera
2024-07-11, 20:00
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Du förstår inte vad du läser.
Du har rätt du förstår inte vad du läser.

Citera
2024-07-12, 23:48
Medlem
Citat:
Du har rätt du förstår inte vad du läser.

Du syndar inte?
Citera
2024-07-12, 23:53
Medlem
En sann kristen har funnit gud inom sig & är frälst. Han ser skeenden, beteenden glasklart som i solljus. Har inget med kristendom eller bibel att göra. Leta vidare i texterna övriga. Tror ni dessutom på treenigheten, jesus ÄR gud & övrig mumbojumbo dyrkar ni guden därnere…
Citera
2024-07-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
En sann kristen har funnit gud inom sig & är frälst. Han ser skeenden, beteenden glasklart som i solljus. Har inget med kristendom eller bibel att göra. Leta vidare i texterna övriga. Tror ni dessutom på treenigheten, jesus ÄR gud & övrig mumbojumbo dyrkar ni guden därnere…

Om du inte syndar förstås... Då är det kört utan Jesus.
En synd och du är körd.

Men. Det finns hopp.
Tro på Jesus och hans verk.
Citera
2024-07-13, 06:50
Medlem
Psykonaut-s avatar
1. Ville Jesus att hans anhängare skulle gå till kyrkor med präster klädda som de är, tamt spelar orgel och ni sjunger sånger till den, som svenska kyrkan. Eller resten kyrkor gör i olika varianter?

Är det något Jesus antyder ska göras? Jag vill minnas att han var kritisk till de judiska ledarna och röjde omkring i deras tempel?

2. Ville Jesus att hedningar skulle utgöra Guds folk som alla var judar när han levde?
Han hänvisade till dem i Torah och aldrig några andra vill jag minnas.
Han dog för dem och fick något annat istället.
Citera
2024-07-13, 22:46
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Du syndar inte?
Detta kan du fråga Jesus Kristus!
Citera
2024-07-13, 23:38
Medlem
Citat:
Detta kan du fråga Jesus Kristus!

Frågan, "du syndar inte?" skjuter hela din teologi i sank.
Detta eftersom att du (nåja..) förstår att alla syndar, följden blir att du tvingas inse att den enda frälsning som finns är den som kommer genom att man en gång för all framtid kommer till tro på Jesus vår messias. Han som kom i köttet, blev korsfäst till döds men som återuppstod på den tredje dagen.

Ingen människa är rättfärdig i sig själv, men alla som tror blir frälsta och får evigt liv. Eftersom att det var det han lovade, och han håller sitt ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in