Citat:
Ett totalt obegripligt stycke text du åstadkommit där...
Lyssna på den här videon om Getterna och fåren.
https://youtu.be/S6xoFIr_FiA Parables. The goats and the sheep parable
Lyssna på den här videon om Getterna och fåren.
https://youtu.be/S6xoFIr_FiA Parables. The goats and the sheep parable
Bingo- "Totalt obegripligt"-; är frälsningen för OSAS dyrkare. Ni lever i lögn. Där OSAS gjort synden passé där ni kan vältra fram i synd och hädelse och förleda bort från tron på Guds Ord i Jesus Kristus.
"Jag har inte kommit för att ta bort lagen..." -Speciellt- för 'judarna' blir detta deras fall bort från Gud då ingen människa klarar hålla alla buden och lagen.
Matt 5
Jesus och lagen
17Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att uppfylla. 18Sannerligen, innan himlen och jorden förgår skall inte en enda bokstav, inte minsta prick i lagen förgå; inte förrän allt har skett. 19Den som upphäver ett enda av buden, om så det allra minsta, och undervisar människorna så, han skall räknas som den minste i himmelriket. Men den som handlar och undervisar efter dem skall räknas som stor i himmelriket. 20Jag säger er att om inte er rättfärdighet överträffar de skriftlärdas och fariseernas, så kommer ni inte in i himmelriket.
Sann tro på Jesus Kristus överträffar judarnas tro. Judarna är fast vid att hålla varenda bokstav i lagen och buden -vilket de inte klarar av. OSAS är likt de skenheliga judarna som vill ta del av frälsningen -på sitt sätt-. Genom att förkasta Guds Ord.
Malaki 2
6Sann vägledning kom ur hans mun, inget orätt fanns på hans läppar. I obrottslig trohet höll han sig till mig och hindrade många från att ådra sig skuld. 7Prästens läppar förvaltar kunskapen, från hans mun hämtar man vägledning, ty han är Yahweh Sebaots sändebud. 8Men ni vek av från vägen, er undervisning har fört många vilse. Ni har brutit mitt förbund med leviterna, säger Yahweh Sebaot. 9Därför skall jag göra er föraktade och ynkliga inför hela folket, för ni har inte hållit er till mina vägar, och ni gör skillnad på person när ni tolkar lagen.
Blandäktenskap och skilsmässor fördöms
10Har vi inte alla en och samme fader? Är vi inte skapade av en och samme Gud? Varför handlar vi då trolöst mot varandra och kränker det förbund som våra fäder slöt? 11Juda handlar trolöst, och man begår skändligheter i Israel och i Jerusalem. Juda vanhelgar den heliga plats som Yahweh älskar, och han äktar en främmande guds dotter. 12Må Yahweh ur Jakobs boningar utrota den som gör så, vem det vara månde, även om han frambär offer åt Yahweh Sebaot.
Matt22
»Du skall älska Yahweh, din Gud, med hela ditt hjärta och med hela din själ och med hela ditt förstånd. 38Detta är det största och första budet. 39Sedan kommer ett av samma slag: Du skall älska din nästa som dig själv. 40På dessa båda bud vilar hela lagen och profeterna.«
Ifall du älskade Gud skulle du inse att synden försvinner inte med irrläran OSAS