2024-05-28, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Oj, fina familjen åker dit en efter en nu, lol. Jävla hycklare. Finns det NÅGOT syskon som INTE är inblandad i det här mordet?
Så skönt det känns att dom blivit tagna, nu väntar man bara på Farid, men var är barnen?
Systern i Lund verkar hålla sig undan denna soppa…
Citera
2024-05-28, 01:38
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Systern i Lund verkar hålla sig undan denna soppa…

Ok, så en stackare kanske inte är helt bindgalen, eller ville inte fly Sverige p.g.a ett sjukt mord.
Citera
2024-05-28, 03:08
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
AB har gått all in och skriver bla:

”Svensk polis skriver att Farid Vaziri har setts till i Elk Grove i Kalifornien i USA – samma plats som kvinnan greps på och där delar av hennes släkt bor. Farid Vaziri tros använda sig av en annan identitet.”

Bild på Farid, verkar relativt uppdaterad för ovanlighetens skull:

https://gofile.io/d/7AUGJ6

Sammanfattning av misstänkta på mordet:

Farid Vaziri (23) partner (gift) med 24-åriga kvinnan, är fortfarande på flykt från polisen och internationellt efterlyst.

Kvinnan (24) greps den 22 maj i USA

Kvinna (27) syster till den 24-åriga kvinnan, greps i USA den 22 maj.

Man (25) SK, bror till de båda kvinnorna, greps i USA i slutet av mars.

Man (19) yngre bror till den efterlyste 23-årige mannen, greps i Sverige i början av mars.

Plus ytterligare en person som misstänks för någon typ av inblandning i brottet tidigare häktad men släppts på fri fot.

AB- https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3M9o2A/farid-vaziri-internationellt-efterlyst-for-vaskmordet
Betr den av mig fetmarkerade texten i ditt citat:
Eftersom bilden jag postade tidigare på den i USA under mars månad gripne S4yed Kor4shi (4=a) numera saknas, så postar jag bilden på nytt här!

Det amerikanska rättsväsendet kommer först att hantera de brott som begåtts inom USA, innan något överlämnande sker till Sverige av dessa kackerlackor som så grovt struntat i svensk lagstiftning gällande grövsta tänkbara våldsbrott.
Brott i USA kan exempelvis vara hur inträdet i landet gått till, ev. användande av falska handlingar m.m.

Vi bör således ställa in oss på en längre tids väntan innan ärendet kan prövas genom åtal och allmänheten kan ta del utav detaljer i ett tillgängligt FUP!

Att vara helt korkade är ju inget brott, utan snarare något som vi bör vara tacksamma för att dessa idioter uppenbarligen är!
De åkte till släkten i Kalifornien och Sverige har träffat utlämningsavtal med USA. 😊
Citera
2024-05-28, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Betr den av mig fetmarkerade texten i ditt citat:
Eftersom bilden jag postade tidigare på den i USA under mars månad gripne S4yed Kor4shi (4=a) numera saknas, så postar jag bilden på nytt här!

Det amerikanska rättsväsendet kommer först att hantera de brott som begåtts inom USA, innan något överlämnande sker till Sverige av dessa kackerlackor som så grovt struntat i svensk lagstiftning gällande grövsta tänkbara våldsbrott.
Brott i USA kan exempelvis vara hur inträdet i landet gått till, ev. användande av falska handlingar m.m.

Vi bör således ställa in oss på en längre tids väntan innan ärendet kan prövas genom åtal och allmänheten kan ta del utav detaljer i ett tillgängligt FUP!

Att vara helt korkade är ju inget brott, utan snarare något som vi bör vara tacksamma för att dessa idioter uppenbarligen är!
De åkte till släkten i Kalifornien och Sverige har träffat utlämningsavtal med USA. 😊

Ja dessa familjer har verkligen lyckats med mycket på kort tid i Sverige. Ska bli mycket intressant att läsa FUP sen och se hur WK är involverad. Jag är inte helt övertygad om hon är GM eller offer som sagt.

Förhoppningsvis blir det minst 18 år rakt av för denna mördargrupp.
Citera
2024-05-28, 10:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Skulle tro det, hittade sidan genom att googla "elk grove jail" typ. Så korkat att fly till familjemedlemmar. Men å andra sidan svårt att klara sig på flykt annars. Familjemedlemmarna borde gripas för skyddande av brottsling...

Ja märkligt fall detta. Inte de skarpaste knivarna i lådan.
Citera
2024-05-28, 11:02
Medlem
PersonalSeasonings avatar
Lite som en Beckfilm fast i verkliga livet.
Citera
2024-05-28, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonalSeasoning
Lite som en Beckfilm fast i verkliga livet.

Ja verkligheten slår ofta dikten. Som GWs Bäckström som gått på
Tv nyligen, ingen som inte fatta Örn aka Falk..
Citera
2024-05-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja märkligt fall detta. Inte de skarpaste knivarna i lådan.

Ja jag tror en hel del (inre spaning digitalt startade tämligen snabbt när man ändrade brottsrubriceringen från försvunnen person till misstänkt människorov i princip inom 24 timmar. Man får tips om väskan, mord. Då hade man nog ganska bra koll inom något dygn vilka som kunde vara inblandade (pejling av mobiler etc. samt olika typer av annan digital kommunikation). Polisen hade ju redan uppgfter på både brottsoffret och kvinnan i sällskapet som anmälde de tre våldtäkterna som lades ner. De har sannolikt kontrollerat vilken väg de tagit, flyg/tåg/bil (bil hittad i tyskland), tåg eller flybokningar, övervakningsfilmer så de visste åt vilket håll det bar av (mellanamerika och kanske någon direkt till USA), de hade släkt i USA (Kalifornien), en grips vid gränsen Mex-USA vid gränskontroll mot Kalifornien och snaran börjar dras åt så det är bara en tidsfråga innan siste misstänkta grips om han nu inte lämnat USA fast det är inte så lätt att göra okontrollerad (bl.a. pass måste visas upp och vad jag förstår isf ett förfalskat pass om han nu har en falsk identitet).

Jag tror polisen vet var småbarnen befinner sig och att de ligger lågt om detta, det är ju inte småbarns fel att vuxna begår grova brott. De kan vara i USA men likväl kvar i Europa.

Det kan ta månader innan de landar på Arlanda bojjade med två konstaplar bredvid sig och då påbörjas förhör, omhäkningar omvartannat så en FUP kommer kanske framåt december i bästa fall.
Det är säkerligen aningen komplicerat att få fram vem som gjort vad (teknisk bevisning) och åtalas för, mord eller mord i samförstånd men långtifrån säkert, förberedelse till mord, medhjälp till mord, grovt främjande av flykt, grovt griftefridsbrott. Ett gidiget jobb för åklagaren att få till ett brett åtal mot samtliga som kan gå till verkställande dom. Sen blir det en fet miljonkostnad för staten, dels få dem till Sverige, tid i häktet, advokater etc, eventuella skadestånd. Mångmiljonbelopp är ingen vidlyftig gissning.
Citera
2024-05-28, 21:05
Medlem
Någon med insyn i AB betallänk som kan säga om det är några nyheter eller bara gammal ompaketerad kylskåpsmat?

Snackar igen om Vaziris falska identitet i rubriken:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nyAX95/farid-vaziri-efterlyst-for-vaskmordet-pa-ako-har-jagas-han
Citera
2024-05-29, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Någon med insyn i AB betallänk som kan säga om det är några nyheter eller bara gammal ompaketerad kylskåpsmat?

Snackar igen om Vaziris falska identitet i rubriken:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nyAX95/farid-vaziri-efterlyst-for-vaskmordet-pa-ako-har-jagas-han
Han har setts i Elk Grove, bekräftar att WKs släkt bor där.
"Farid Vaziri har varit på flykt från polisen i snart tre månader. Men allting tros ha börjat flera veckor före det, enligt Aftonbladets uppgifter"
WK anmälde Ako i februari (Tror det är nytt ang så specifik tidpunkt?)
Början av mars bokades flygbiljetter av WK och FV
Misstankarna om att barnen befann sig i lgh vid mordet kvarstår
GMs verkar ha delat upp sig efter mordet, några tros ha flytt med bil till tyskland
FV misstänks ha rest in i Mexico med lillebrors pass (alltså lillebrodern som greps påväg ut ur landet tolkar jag det som)
WK tror man INTE har rest med samma flyg till Mexico (mina spekulationer, behövde fixa något med barnen?)
Sedan står det "vid den här tidpunkten" drog WKs bror och syster in i fallet. Jag förstår inte vilken tidpunkt dom syftar på och om det menas att det är då dom blev efterlysta av polisen (det är ju en bit in i flykten så gissar på att det är då dom blev misstänkta och efterlysta, inte att det var då dom blandade sig i mordet, det var ju gjort långt tidigare)
Och dom har lagt upp bild hämtad härifrån https://eumostwanted.eu/#/vaziri-farid
Senast redigerad av Yaric 2024-05-29 kl. 02:01.
Citera
2024-05-29, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tror polisen vet var småbarnen befinner sig och att de ligger lågt om detta, det är ju inte småbarns fel att vuxna begår grova brott. De kan vara i USA men likväl kvar i Europa.

Det kan ta månader innan de landar på Arlanda bojjade med två konstaplar bredvid sig och då påbörjas förhör, omhäkningar omvartannat så en FUP kommer kanske framåt december i bästa fall.
Det är säkerligen aningen komplicerat att få fram vem som gjort vad (teknisk bevisning) och åtalas för, mord eller mord i samförstånd men långtifrån säkert, förberedelse till mord, medhjälp till mord, grovt främjande av flykt, grovt griftefridsbrott. Ett gidiget jobb för åklagaren att få till ett brett åtal mot samtliga som kan gå till verkställande dom. Sen blir det en fet miljonkostnad för staten, dels få dem till Sverige, tid i häktet, advokater etc, eventuella skadestånd. Mångmiljonbelopp är ingen vidlyftig gissning.

Man får hoppas barnen är säkra ffa. Men denna släkt verkar inte riktigt klok så kan ju tycka att barnen skulle må bäst av att få växa upp någon annanstans...

Polisen verkar ändå göra ett bra jobb i detta fall, då känns det mer okej med kostnaden. Och FUPen blir spännande att läsa, ser fram emot den.
Citera
2024-05-29, 04:59
Medlem
Citat:
Man får hoppas barnen är säkra ffa. Men denna släkt verkar inte riktigt klok så kan ju tycka att barnen skulle må bäst av att få växa upp någon annanstans...

Polisen verkar ändå göra ett bra jobb i detta fall, då känns det mer okej med kostnaden. Och FUPen blir spännande att läsa, ser fram emot den.

Att de tagit skillda flyg var jag inne på, brukar vara ett vanligt "opus moderandi" att skiljas åt och tar till olika flyktvägar. En greps ju redan i Sverige och kan ha antingen varit med i bilen till Lund, lämnats där, gjort ärenden, bytt tåg etc. detta utan att veta, bara spekulation.

Barnen är förmodligen i Europa men kan vara i USA men barnen måste ha pass vid legal inresa till USA, så nog vet amerikanska myndigheter om de kommit till landet. Samtidigt har de säkert haft span på iaf kvinnorna och mannen har uppenbarligens setts i denna lilla stad utan att kunna gripas, ingenting dock om barnen men de kan om de är i USA varit omhändertagna av myndigheter där vid gripandet av kvinnorna eller så är de lämnade i Europa men knappast i Sverige.

Polisen har gjort ett strålande jobb och fått behövd hjälp av Europol, Interpol och amerikansk polis, förmodligen FBI.

Kostnader för att gripa mördare får givetvis kosta, ville bara påvisa att denna migrationshysteri som var typ 2015 och skulle ge oss miljardinkomster i framtiden har ännu bara kostat landet 100-tals miljarder årligen och späs på årligen av typ sådana här förmodade hedersbrott där denna typ av klientel är klart överrepresenterade i grova brott och dödsskjutningar. Som exempel i närtid är mordet i Lessebo på en 22-årig flicka vilket är till stor säkerhet ett hedersmord och luttrade poliser och reportrar är skakade, förundersökningen kommer chocka folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in