2024-03-09, 19:08
Avslutad
Jag höll på Örgryte ISIS i min ungdom och kände mig som en hjälte när laget vann bla svenska cupen 2000. Jag gick på varje allsvensk match och spred glitter, köpte Örgrytes halsduk, hejade i takt på läktaren och kollade tabellen på text-TV. Idag vet jag knappt om laget finns kvar och intresset är noll.
Hur kunde man ha intresse för fotboll förr i tiden, och vad var det som var intressant... Jag kan iofs se och förstå dåvarande bollextremism nu men jag hade nog inte kunnat förklara det då.
Hur skaffar man eller hur får man tillbaka ett fotbollsintresse?
Citera
2024-03-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotbollenmittallt
Jag höll på Örgryte ISIS i min ungdom och kände mig som en hjälte när laget vann bla svenska cupen 2000. Jag gick på varje allsvensk match och spred glitter, köpte Örgrytes halsduk, hejade i takt på läktaren och kollade tabellen på text-TV. Idag vet jag knappt om laget finns kvar och intresset är noll.
Hur kunde man ha intresse för fotboll förr i tiden, och vad var det som var intressant... Jag kan iofs se och förstå dåvarande bollextremism nu men jag hade nog inte kunnat förklara det då.
Hur skaffar man eller hur får man tillbaka ett fotbollsintresse?
Allt handlar om att börja titta på matcher följer man något frekvent så kommer intresset också, folk kan ju bli beroende av allt möjligt skräp på tv som Glamour och våra bästa år, så att få tillbaka fotbollsintresset lär du lyckas med.
Citera
2024-03-09, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
att få tillbaka fotbollsintresset lär du lyckas med.
Möjligen om det inte hade varit för att jag då i ungefär varje stund skulle ifrågasatt meningen men vad jag hade gjort. Jag ser med analytiska ögon och smälter sönder saker som med stålmannens röntgenblick.
Citera
2024-03-09, 19:21
Medlem
Citat:
Möjligen om det inte hade varit för att jag då i ungefär varje stund skulle ifrågasatt meningen men vad jag hade gjort.
Ja men du får väl tvinga dig att kolla några matcher om du nu vill få tillbaka intresset, själv är jag periodare inom många sporter och det är inte lika kul i början då man varit borta ett tag.
Citera
2024-03-09, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Ja men du får väl tvinga dig att kolla några matcher om du nu vill få tillbaka intresset, själv är jag periodare inom många sporter och det är inte lika kul i början då man varit borta ett tag.
Okej jag förstår, dvs att bara göra saker och ting utan tanke såsom att skaffa sig ett fotbollsintresse. Men ändå att göra det medvetet till att bli omedvetet.
Citera
2024-03-09, 20:26
Avslutad
Citat:
Okej jag förstår, dvs att bara göra saker och ting utan tanke såsom att skaffa sig ett fotbollsintresse. Men ändå att göra det medvetet till att bli omedvetet.
Varför vill du det?
Citera
2024-03-09, 20:34
Bannlyst
Stockholmsderbyn och lite kravaller tändes gnistan, tro fan att du tappade intresse om du höll ÖIS eller något annat dött lantisgäng
Citera
2024-03-10, 11:49
Medlem
Och du tror inte att ditt sviktande intresse korrelerar med Örgrytes prestationer de senaste 20 åren?

Men det är väl bara att ge sig på det igen. Superettan är en kul serie med tillräcklig air av elit. Och alltid kul att följa ett lag som haft det kämpigt och vill tillbaka. ÖIS får nog till det en vacker dag. Det brukar till slut lossna för alla lag som lirat länge i den där serien. Man kan den till slut och knäcker koden.
Citera
2024-03-10, 12:14
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag har också haft en del perioder då mitt fotbollsintresse har sviktat, ofta i samband med tillträdesförbud och rättstrubbel. Min erfarenhet är att fotbollsintresset brukar komma tillbaka då man upplever nya saker och träffar människor som man har något gemensamt med. Jag åkte t ex ett par resor till Skottland och kollade Rangers nu under Superettans uppehåll och jag har tyckt att det varit riktigt roligt att komma tillbaka och se HIF, trots att prestationerna har uteblivit och trots att det handlat om mindre matcher mot Trelleborg och Oddevold. Bara att stå där och sjunga några HIF-sånger igen har varit härligt för mig. Motsvarigheten till Rangers för en ÖIS:are antar jag blir Schaffhausen, så jag rekommenderar dig att ta en tur till norra Schweiz. Enklast verkar vara att flyga till Zürich och därifrån tar man tåg. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in