2024-03-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang

17 december 2022 så hotade Ryzzland oss och Finland med konsekvenser ifall vi inte lät dem diktera vår utrikespolitik. Långt innan någon Nato ansökan var aktuell.

Sveriges ansökan om Nato-medlemskap initierades i maj 2022.
Citera
2024-03-11, 20:21
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av light-chop
Sveriges ansökan om Nato-medlemskap initierades i maj 2022.

Sorry, slant på tangenten - 2021 ska det vara.
Citera
2024-03-11, 20:52
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Ja precis. Ett land som älskar att invadera sina grannländer (som pissryssarna) ser säkerligen en försvarsallians som en provokation mot deras imperialistiska planer.
Klart man ser en det som en provokation från största gangsternationen på planeten som leder alliansen och älskar invadera ALLA länder för att stjäla deras olja och resurser. Denna nation har vi förbehållslöst nu allierat oss med så de kan bomba fler länder som har politiker de inte gillar eller resurser de kan roffa åt sig. Säger en del om hur den hycklande Svensken ser på världen.
Citera
2024-03-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hur det än är med den saken, så är det oerhört dumt att provocera och/eller underskatta sin fiende.

+1
Ännu dummare att skapa fiender EN supermakt som kan trycka på de stora röda knapparna
märkta
Erase Kiev
Erase Stockholm

EN Diktator behöver ingen Omröstning om det ---- för Push the Button
En bra Vodka Fest testar vi om grejorna fungerar --- Det fick japanerna till Förhandlingsbordet.

Får tyst på tokhögerns omdömen Chamberlain Kaliber

Tolgfors bevingade ord --- " Ryssland har ingen Offensiv Kapacitet " stämmer det verkligen Pucko kort kommentar Varför går vi med i NATO om ryssen inte har kapacitet ??

Ropen skalla " Alliansfrihet åt Alla "
Nu kan vi går ur NATO innan Ukraina kastas in eller en Revanschist Tysk General efter en fest trycker på sin stora röda knapp Barbarossa 2.0
Citera
2024-03-11, 21:17
Medlem
Strålande! Från att ha varit ett helt obetydligt och ointressant litet land i denna värld, så har vi gått till att göra oss själva till en måltavla för diverse mäktiga idioter i världen, framförallt terrorister.
Och inte nog med det, vi ska samarbeta med stater som terroriserar och mördar sin egen befolkning!
Ja men, grattis Sverige då…..
Citera
2024-03-11, 21:29
Medlem
Och Miljöpartiet och Vänsterpartiet kommunisterna visar varför de ALDRIG ska ingå i en svensk regering eller ges politiskt inflytande. Att efter ett demokratiskt beslut i en avgörande fråga för Sverige bojkotta NATO-manifesterandet idag visar vilka grumliga och mörka krafter dessa två partier är.
Att Dadgostar är en svikare har vi sett många gånger, inte minst när hon inte ville stödja Ukraina i kriget, men nu visar Helldén också att han är en skithög.
Citera
2024-03-11, 21:45
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Och Miljöpartiet och Vänsterpartiet kommunisterna visar varför de ALDRIG ska ingå i en svensk regering eller ges politiskt inflytande. Att efter ett demokratiskt beslut i en avgörande fråga för Sverige bojkotta NATO-manifesterandet idag visar vilka grumliga och mörka krafter dessa två partier är.
Att Dadgostar är en svikare har vi sett många gånger, inte minst när hon inte ville stödja Ukraina i kriget, men nu visar Helldén också att han är en skithög.

Dadgostar ville stödja Ukraina men inte militärt. Det finns andra sätt att stödja än med vapen. Men att sätta hårt mot hårt är ju tyvärr det enda folk tror på idag.
Citera
2024-03-11, 21:59
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Vadå 1000 personer ?

Om du ej var av dom ca1000 ûbermench som gjorde värnplikt förut har du ej någon talan.

Jag sarkastiskt nervärderade min citerades kommentar genom att samtidigt ställa verkligheten i siffror mot dess kommentar.
Citera
2024-03-11, 22:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Rat
Strålande! Från att ha varit ett helt obetydligt och ointressant litet land i denna värld, så har vi gått till att göra oss själva till en måltavla för diverse mäktiga idioter i världen, framförallt terrorister.
Och inte nog med det, vi ska samarbeta med stater som terroriserar och mördar sin egen befolkning!
och jag fyller i med att Ryssland, Kina och Iran har gemensamma militära övningar och jag kan tänka mig att Nordkorea inte har ett dugg emot det och kan joina närhelst.

Å så USAs ovilja att ytterligare stödja kriget i Ukraina. Våra politiker är verkligen stockdumma och på alla plan _ "vi såg det inte komma" gäller här också precis som med all annan skit de företar sig.

Nato är nu starkare när Finland och Sverige kommit med proklamerar en stolt Stoltenberg jo visst men inte alls säkrare utan precis tvärtom

En sak till, jodå visst är jag ett sk VATNIK-troll.....så ni slipper skriva det och stortjuter också
Citera
2024-03-11, 22:09
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Rat

Vadå "Från att ha varit ett helt obetydligt och ointressant litet land"? När fan blev vi något annat?

"Finlands sak är vår" Håller än idag. Spelar ingen roll om du enbart ser det i geopolitiska och/eller militära ögon.
Citera
2024-03-11, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Klart man ser en det som en provokation från största gangsternationen på planeten som leder alliansen och älskar invadera ALLA länder för att stjäla deras olja och resurser. Denna nation har vi förbehållslöst nu allierat oss med så de kan bomba fler länder som har politiker de inte gillar eller resurser de kan roffa åt sig. Säger en del om hur den hycklande Svensken ser på världen.

Du misstar dig. Ryssland leder inte Nato..
Citera
2024-03-11, 22:23
Medlem
zobras avatar
Jag tänker hjälpa Finland med vad dom ber om. För att försvara Finland är att försvara Sveriges och vår enda egentliga front. Visserligen bor jag i norra Sverige. Men för fan ska jag behöva springa upp och ner över hela jävla landet bara för ni metropoler inte klarar av att tvätta arslet eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in