2024-03-07, 19:57
Medlem
En svart dag för Sverige
Citera
2024-03-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Är det sant? Det är Kristersson själv som ligger bakom den här pinsamma teatern?

Han kunde åkt till Bryssel om han velat ja
Citera
2024-03-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ett Fyrfaldigt HURRA! för Fäderneslandet.

Det leve...HURRA..HURRA..HURRA...HURRA!!

Vi sällar oss slutligen till övriga västerländska demokratier vilka vi tillhör sedan urminnes tider.
För att inte tala om våra nordiska brödrafolk.

Fuck Putin för alltid.

Västs militärförmåga har stärkts ytterligare. Styrkeförhållandet mellan Nato och Ryssland är
många gånger större för Nato. Ryssland börjar snart knäa pga Ukraina kriget. Över 30% !!! av av Rysslands statsbudget går nu till militären. Ohållbart i längden och det kommer att ta lång tid för Ryssland att återhämta militär förmåga och levnadsstandard. Så något reellt militärt hot mmot t.ex Sverige utgör Ryssland inte under många år framöver.
Citera
2024-03-07, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Efter 200 år av alliansfrihet har nu Sverige gått in i en ny säkerhetspolitisk era när vi går med i försvarsalliansen Nato, och omfattas av artikel 5 om ömsesidiga försvarsgarantier.
En historisk dag för Sverige.

Bakgrund: Den 16 maj 2022 fattade regeringen beslutet att ansöka om Natomedlemskap.
Det är en följd av Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina den 24 Februari 2022 som skakade om Europa på ett sett som inte skådats sedan andra världskriget.

Ulf Kristersson lämnar över anslutningsinstrument till USA:s utrikesminister Antony Blinken https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-i-nato-processen

Fantastiskt positivt! Högern tar ett stort steg framåt, vänstern trängs samtidigt tillbaka. Nazister, kommunister och islamister har inte längre något att hämta. Schack Matt.
Citera
2024-03-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
kan inte vara live? det är ju ljust ute fortfarande.
jag tänkte inte på det . Men jag tänkte på hur han kunde vara hemma i Stockholm redan .
Sa de inte att det skulle vara live ? Eller har de bara fejkat bakgrunden .
Citera
2024-03-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Ja men nu blir det fred.
Jävla nötter.
WW3 är runt hörnet.

Hur ska ww3 starta tänkte du? Ukraina kommer inte besegra Ryssland.
Citera
Medlem
Man har ju förstått att detta skulle komma men jag tycker att det är fullkomligt galet. Fruktansvärt. Det finns inget av värde att hämta i detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
jag tänkte inte på det . Men jag tänkte på hur han kunde vara hemma i Stockholm redan .
Sa de inte att det skulle vara live ? Eller har de bara fejkat bakgrunden .

Nej han är i Washington i united state. Tydligen.
Citera
2024-03-07, 20:03
Medlem
Är det bara jag som reagerar på att svt.se haft fler negativa artiklar om Nato efter vi gått med än under processen inför.. detta borde någon ta fram statistik på, kan media verkligen vara så köpta??!!??
Citera
2024-03-07, 20:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Historiskt misstag. Så oändligt korkat gjort. NATO kommer att starta krig mot Ryssland. Det var därför det var så viktigt att få med Sverige för USA.
Grattis stolpskott.
Citera
2024-03-07, 20:05
Medlem
Kickassfarsans avatar
Äntligen, nu får vi se om ryssfittan vågar komma hit och kaxa
Citera
2024-03-07, 20:05
Medlem
johkv637s avatar
Jag har argumenterat för Sverige i Nato i 25 år. Jag är överlycklig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in